Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

jhojho

Kvinna ·

20 mar, 2017

Bytte tejp för första gången precis. Killen fick hjälpa mig, så svårt att se själv. Det blev bara två på ena och tre på andra och kompress då det va torkat blod på ärren. Hoppas dem inte kommer strula. Hur har era ärr sett ut när ni tog bort tejparna?
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

20 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Va roligt att det har gått så bra för oss alla!
O lycka till ni andra som ännu väntar på eran operation! Ni kommer inte att ångra er, kanske festa veckan som jag när ja hade som mest ont!

Men nu 20 dagar senare mår jag toppen!
Väntar bara spänt på att brösten ska mjukna lite mer o hänga till sig en aning mer.
Storleken är jag tyvärr lite missnöjd med...:(
I hela mitt liv har jag önskat mig en C Kupa, högst mindre D. O det är precis det jag fått..

Men tycker att dom är för små!! Nån mer som känner att ni vill ha större implantat?
Måste man stirra sig blind...visst jag har tänkt att gå ner lite i vikt o börja träna för att forma min kropp..men ännu större bröst har min hjärna ställt in sig på att jag borde ha!

Hjälp mig! :(
Bild finns i mitt galleri..

Jag tycker de ser jättefina ut på dig! Tror det är lätt att stirra sig blind, man tittar ju på dem lite oftare nu ju ;-)
Gilla

efilnickufecin

Kvinna ·

20 mar, 2017

jhojho skrev:

Bytte tejp för första gången precis. Killen fick hjälpa mig, så svårt att se själv. Det blev bara två på ena och tre på andra och kompress då det va torkat blod på ärren. Hoppas dem inte kommer strula. Hur har era ärr sett ut när ni tog bort tejparna?

Jag ska byta tejp själv för första gången nu på onsdag, lite läskigt. Är rädd att det ska sitta torkat blod som dras bort med tejpen så det börjar blöda.. Kom det blod när du drog bort tejpen?
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

20 mar, 2017

Åh, ska också operera mig hos örjan i övermorgon! Tack för att du delade med dig! hur känns det nu? hur länge hade du ont? :-)
Gilla

Spigg

Kvinna ·

20 mar, 2017

jhojho skrev:

Jag tog bort ko perserna efter 8 dagar. Var då lite torkar blod och jag tvättade och satte på tejp. Två dagar senare var det lite smetigt på tejp. Mailade kirurgen som skrev att jag skulle ha kompresser och tvätta med tvål och vatten morgon och kväll. Gjorde det i två dagar och sen var det helt fint och jag kan använda tejp igen. Dock funkar inte vit kirurgtejp för mig. Kliar av den men hade en annan som heter fixomull som funkar bra för mig.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

21 mar, 2017

Ne det är iofs sant! Vi har en väldigt bra kirurg du o jag! Om jag nån gång i framtiden ska operera mig för nått så kommer jag att gå till clinic strömstad och till Layth! : D
Gilla

Nillan

Kvinna ·

21 mar, 2017

Nu finns det bilder på mina nya fina bröst :) Älskar dom redan, så glad att jag gjorde detta :) och litade på Johan angående storleken. Helt perfekta.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

21 mar, 2017

Nej, det var torkat blod, och tejparna va nästan helt vita. jag duschade först så tejpen var lätt att få bort, bara man är försiktig.
Gilla

Mio

Kvinna ·

21 mar, 2017

Jag opererade mig på ak i Gbg den 6 mars. Jag har haft jätteont knaprar oxykodein 2 om dagen men ny har jag börjat att trappa ner. Eftersom brösten blir breda med tung byst så skar kirurgen bort mycket 10 cm bakåt mot ryggen för att resultatet skulle bli bra. Men oj vilka fantastiska bröst det ser ut att bli. Är så nöjd. Är fortfarande lite rädd att när de tar bort tejpen på återbesöket i morgon så kanske det visar sig att det är infektion. Finns ju inga tecken på detta men man är så sårbar så man tror ju alltid det värsta. Är sjukskriven i tre veckor men ska ta semester en vecka till för det behöver jag. Något som jag sett är att det skiljer sig så mycket på hur fort man kvicknar till eller så beror det kanske på hur stort ingrepp det är. Undrar ibland vad det är för fel på mig när vissa både festar och jobbar veckan efter ;). Vill iallafall understryka att det bästa jag gjort är att operera mig förutom att få min son.
Gilla

Alma7

Kvinna ·

21 mar, 2017

Jag har oxå rätt så ont. Är nu på dag 12 efter operation. När jag vaknade upp efter op var jag pigg och glad, dag 3-5 hade jag galet tryck på bröstet, kändes som jag hade halv lungkapacitet. Jag började jobba dag 6, det funkar men jag blir väldigt trött och har hemskt ont vid arbetsdagens slut. Högersida är värst, det känns som knivhugg i såren på sidan o jag har svårt att sträcka upp armen. Jag är van att leva aktivt, rusa upp för trappor, gå snabbt och träna fyra pass i veckan. Nu kan jag inte göra nåt av det utan stapplar fram som en gammal tant o ägnar kvällarna åt vila. Min målbild är 20/4. Då har det gått sex veckor o jag hoppas att allt det jobbigaste ska vara över;)
Gilla

Marie

Kvinna ·

21 mar, 2017

Mio skrev:

Jag opererade mig på ak i Gbg den 6 mars. Jag har haft jätteont knaprar oxykodein 2 om dagen men ny har jag börjat att trappa ner. Eftersom brösten blir breda med tung byst så skar kirurgen bort mycket 10 cm bakåt mot ryggen för att resultatet skulle bli bra. Men oj vilka fantastiska bröst det ser ut att bli. Är så nöjd. Är fortfarande lite rädd att när de tar bort tejpen på återbesöket i morgon så kanske det visar sig att det är infektion. Finns ju inga tecken på detta men man är så sårbar så man tror ju alltid det värsta. Är sjukskriven i tre veckor men ska ta semester en vecka till för det behöver jag. Något som jag sett är att det skiljer sig så mycket på hur fort man kvicknar till eller så beror det kanske på hur stort ingrepp det är. Undrar ibland vad det är för fel på mig när vissa både festar och jobbar veckan efter ;). Vill iallafall understryka att det bästa jag gjort är att operera mig förutom att få min son.

Grattis till fina bröst! Allt är säkert bra ska du se! Visst är det härligt att tänka på sig själv! Att kunna klä sig fint och att det sitter bra =). Underbart! :)
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

21 mar, 2017

Hejsan! Jag opererades 16:e mars och idag är första dagen som jag inte behövt ta värktabletter, rörligheten i armarna börjar komma tillbaka (visst man är öm och stel och begränsad men allt som allt känns det väldigt bra!) bhn sitter åt och trots att jag tvättar mig luktar jag illa (haha det är faktiskt det jobbigaste problemet jag har just nu!). För övrigt har ena bröstet svullnat av snabbare än det andra & ni där ute med mig förstår förhoppningsvis min akuta oro för osymetriska bröst (jag vet att det läker olika men tanken är ändå där, suck)! Hur gör ni andra med duschandet? Jag får inte använda tvål än(kanske missförstått) & helt ärligt, jag tog av bhn en gång och trodde jag skulle svimma, det är svinlande när de hänger fritt när man vant sig att de sitter fast hårt! Ska snart lägga upp en bild på mina fina nya tuttar, 5 dagar gamla! Kram på er tjejer och håll ut! För mig va detta som en walk in the park. 3 dagar smärta, sen märkbar förbättring, så tacksam!
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

22 mar, 2017

Hej på er brudar! Opererades i måndags och känner att nu orkar jag skriva här. Jag har så sjukt ont!!!! Har haft det hela tiden (ja det blir lite bättre med medecin men långt ifrån "bekvämt"). Helt handikappad är jag oxå. Sover jättedåligt (får jätteont i ryggen). Har inte ätit nåt på hela veckan...jisses. Behöver peppas nu!!!! Hur länge ska jag behöva gå såhär?! Brösten sitter bokstavligen uppe vid nyckelbenen men det var jag beredd på. Satte in 550cc och sköterskorna så att ju större desto ondare! HJÄLP!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

22 mar, 2017

Det kommer att bli bättre! Is i magen som folk talar om här. Efter dag 5 ungefär så började det bli bättre för mig, la dock in 350 cc bakom muskeln. Det du går igenom går vi alla igenom, det har varit ett helvete! Men nu är det över 20 dagar sen jag opererade mig o kan leva normalt igen. Förutom otroliga stickningar i brösten! Och ibland brinner dem..haha. så himla obehagligt! Tror skarpt på att det är nerverna som letar sig tillbaka. Har fortfarande ingen känsel i vänstra bröstet..hoppas att det kommer. Och tkr att mina är lite för hårda. Har du kollat nått på dina bröst? Jag hade så ont det första så orkade inte ens bry mig. Ville bara slita bort dom! Men tro mig, du kommer inte att ångra dig! Du kommer att bli så fin i dina nya bröst! Ta hand om dig!! : D
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

22 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Det kommer att bli bättre! Is i magen som folk talar om här. Efter dag 5 ungefär så började det bli bättre för mig, la dock in 350 cc bakom muskeln.
Det du går igenom går vi alla igenom, det har varit ett helvete!
Men nu är det över 20 dagar sen jag opererade mig o kan leva normalt igen. Förutom otroliga stickningar i brösten! Och ibland brinner dem..haha. så himla obehagligt!
Tror skarpt på att det är nerverna som letar sig tillbaka.

Har fortfarande ingen känsel i vänstra bröstet..hoppas att det kommer. Och tkr att mina är lite för hårda.

Har du kollat nått på dina bröst?
Jag hade så ont det första så orkade inte ens bry mig. Ville bara slita bort dom!

Men tro mig, du kommer inte att ångra dig!
Du kommer att bli så fin i dina nya bröst!

Ta hand om dig!! : D

Tack! När jag vaknade så var jag inte lindad så jag såg två kullar av tuttar. Men dom va ju svullna å så, såg inte så mycket. Jag är som du, har så ont så jag typ bryr mig inte.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

22 mar, 2017

de två första dynen brydde jag mig inte speciellt om att ens titta på brösten, jag hade så jäkla ont och ville bara att smärtan skulle försvinna och undra om det verkligen va värt det. men varje dag blev det lättare och nu två veckor efter kan jag i princip göra allt som innan. men jag glömmer aldrig hur ynklig och fruktansvärt ont jag hade. men det går över! :)
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

22 mar, 2017

Tack hörrni. Det va nån mer som hade bröstband va? Jag har 4tuttar just nu. Normalt? Det är väl bara svullnaden som är ovanför?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

22 mar, 2017

Dag 6 för mig idag och den värsta smärtan är över! Legat ner större delen av dagarna för att jag inte orkat med nått annat och funderat på hur man kan utsätta sig för det här frivilligt, haha. Men nu kan det bara bli bättre. Lite nervös över ett litet blåmärke jag fått i överkant m implantatet för att det är liksom en liten knöl under blåmärket? Någon som varit med om det. Det sticker inte ut från huden men känns när man stryker över. Skulle återkomma till kliniken om det inte går bort på nån vecka men man blir ju nervös ändå!
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

22 mar, 2017

Idag 6 dagar efter har jag haft min första helt "okej" dag. Jag orkade gå och titta i affärer i 4 h men fick efter det väldigt ont igen och fick ta en smärtstillande! Jag trodde aldrig att det skulle göra SÅHÄR ont men idag känns det värt det:) Den värsta smärtan för mig har vart 1dm under högra armhålan har vart så öm och haft fruktansvärt ont där! Nu börjar det lätta lite. Mina tuttar har mjuknat lite men är ju fortfarande hårda och sitter där de sitter så att säga! Haha ingen klyfta här inte!
Vildmusen skrev:

Hej på er brudar! Opererades i måndags och känner att nu orkar jag skriva här. Jag har så sjukt ont!!!! Har haft det hela tiden (ja det blir lite bättre med medecin men långt ifrån "bekvämt").

Helt handikappad är jag oxå. Sover jättedåligt (får jätteont i ryggen). Har inte ätit nåt på hela veckan...jisses. Behöver peppas nu!!!! Hur länge ska jag behöva gå såhär?! Brösten sitter bokstavligen uppe vid nyckelbenen men det var jag beredd på. Satte in 550cc och sköterskorna så att ju större desto ondare!
HJÄLP!

Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

22 mar, 2017

Fick ni några direktiv om vad som gäller om att sova på sidan?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem