PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
Uskan
Kvinna ·
23 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
23 mar, 2017
Jag började sova på sidan i förra veckan typ, och det är såååå skönt!! Äntligen slipper man ryggont varje morgon! :)
Jag har fortfarande väldigt ömma bröstvårtor vid minsta lilla beröring, fler som har så?
Ja, superömma. Jag provade att lägga in lite bomull i BHn för att lindra men då blev det bara stora märken istället.
Jisses ja, funderar på om amningskupor kunde vara bra
Gammbeno
Kvinna ·
23 mar, 2017
Tjejjer, har inte gjort nr 2 sedan innan op i måndags....börjar få riktigt ont i magen nu. TIPS tack!!!Har ätit "mjukgörande" sen i söndags men jag verkar behöva nåt starkare....
Vildmusen
Kvinna ·
23 mar, 2017
Tjejjer, har inte gjort nr 2 sedan innan op i måndags....börjar få riktigt ont i magen nu. TIPS tack!!!Har ätit "mjukgörande" sen i söndags men jag verkar behöva nåt starkare....
Hade samma problem som du magen va helt uppblåst :/ åt mycket plommon och Katrin plommon dryck. Å inolaxol. Tillslut kom det. Men tog 4dagar :( lider me dig!!
Uskan
Kvinna ·
23 mar, 2017
Hade samma problem som du magen va helt uppblåst :/ åt mycket plommon och Katrin plommon dryck. Å inolaxol. Tillslut kom det. Men tog 4dagar :( lider me dig!!
Ja det är verkligen inte kul det här! Ätit nå piller som sambon köpt men det har inte hänt nåt än. Sa ta mixrolax i morgon bitti om det inte kommer nåt i kväll.
I morgon får jag äntligen duscha!!!!! Och spana in mina nya tvillingar som jag inte sätt än! Så spännande! Hur gick eran första dusch? Själv har jag förberätt sambon att han får hjälpa mig :)
Uskan
Kvinna ·
23 mar, 2017
Jag började sova på sidan i förra veckan typ, och det är såååå skönt!! Äntligen slipper man ryggont varje morgon! :)
Jag har fortfarande väldigt ömma bröstvårtor vid minsta lilla beröring, fler som har så?
Ja, superömma. Jag provade att lägga in lite bomull i BHn för att lindra men då blev det bara stora märken istället.
Jisses ja, funderar på om amningskupor kunde vara bra
Bra tänkt! Det tror jag skulle kunna funka. Är dina bröstvårtor oxå ständigt styva? Om det fortsätter så för mig skulle jag behöva täcka dem i vissa kläder. Ska finnas nåt man kan köpa, vet du vad det heter?
Kattmamma
Kvinna ·
24 mar, 2017
Sofia27
Kvinna ·
24 mar, 2017
Alltså, detta känns så konstigt. Opererade mig i förrgår (nu när kl är över 12) sov kvar på kliniken & åkte hem tidigare idag. Har inte sådär värst ont tycker jag? Har kunnat tvätta & plockat lite hemma oså. Typ det det enda som gör mest ont är att jag fått en specialbh mellan brösten med någon slags skena för att brösten inte ska ligga mot varann.. känner mig så bortskämd när alla andra har ont i flera veckor & här kommer jag hem & hänger tvätt liksom..
Gammbeno
Kvinna ·
25 mar, 2017
Gammbeno
Kvinna ·
26 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
26 mar, 2017
Har läckbhn någon betydelse på hur formen blir på brösten. ? Fick byta till nordicare bh efter en vecka men tycker den ger dåligt stöd. Rädd att dom ska bli typ dropp formade... har det betydelse . Någon som använder nordicare mirabelle? Vad tycker ni?
Alma7
Kvinna ·
26 mar, 2017
Gammbeno
Kvinna ·
26 mar, 2017
Har läckbhn någon betydelse på hur formen blir på brösten. ? Fick byta till nordicare bh efter en vecka men tycker den ger dåligt stöd. Rädd att dom ska bli typ dropp formade... har det betydelse . Någon som använder nordicare mirabelle? Vad tycker ni?
Det min klinik sagt är att det viktigast är att brösten sitter tight och inte rör sig. Som jag förstått det handlar det mest om att läkningen ska gå så smidigt som möjligt. Om jag hade varit du hade jag fortsatt med den tighta varianten till vecka 6.
Tuttflickan
Kvinna ·
26 mar, 2017
Spigg
Kvinna ·
26 mar, 2017
Hej! Mina läker på fint MEN högerbröstet är så mkt högre än vänster vilket gör att de ser helt olika ut (i mina ögon är skillnaden extrem eftersom jag stirrar på det..) min kirurg sa att de inte var någon fara på mitt återbesök men jag undrar ändå om någon som haft liknande? Att de "ramlar ner" olika och hur lång tid kan det ta i så fall? Har även lite nypamärtor i högra bröstet och armen så det verkar som läkningen på mina godingar skiljer sig helt åt :( haft symmetriska lika stora lika dana tuttar alltid innan och förväntar mig självklart att de ska förbli så igen fast större då såklart (livrädd att högra inte kommer sjunka ner!!:(((((( )
Sen det dära med bh! Jg ska ha bygel så länge som möjligt och rekommenderades använda bygel bikini men verkar inte kunna hitta någon snygg i min (vad jag tror det kommer bli) storlek (70E eller F). Någon som dessutom har tips på en BRA bh att gå över till efter "tortyren"?
Marie
Kvinna ·
26 mar, 2017
Hej! Mina läker på fint MEN högerbröstet är så mkt högre än vänster vilket gör att de ser helt olika ut (i mina ögon är skillnaden extrem eftersom jag stirrar på det..) min kirurg sa att de inte var någon fara på mitt återbesök men jag undrar ändå om någon som haft liknande? Att de "ramlar ner" olika och hur lång tid kan det ta i så fall? Har även lite nypamärtor i högra bröstet och armen så det verkar som läkningen på mina godingar skiljer sig helt åt :( haft symmetriska lika stora lika dana tuttar alltid innan och förväntar mig självklart att de ska förbli så igen fast större då såklart (livrädd att högra inte kommer sjunka ner!!:(((((( )
Sen det dära med bh! Jg ska ha bygel så länge som möjligt och rekommenderades använda bygel bikini men verkar inte kunna hitta någon snygg i min (vad jag tror det kommer bli) storlek (70E eller F). Någon som dessutom har tips på en BRA bh att gå över till efter "tortyren"?
Coffie
Kvinna ·
26 mar, 2017
Vildmusen
Kvinna ·
27 mar, 2017
Jag var på återbesök i fredags. Brösten läker fint. Vänster är fortfarande lite svullet och sitter högre upp än det andra. Fick titta på snitten ordentligt. De är ju så små, Max 3 cm. Hur fick de in implantaten? Inte undra på att jag har ont i mina revben, de måste ha tagit i för kung och fosterland.
Jag slapp bröstbandet redan på dag 18 för att de sjunkit ner så fint. Vilken lycka!
Är så glad att läkningen går bra och att det redan ser så fint ut. Lägger ut en bild på hur de ser ut just nu. Så nöjd!
PumaBaby
Kvinna ·
27 mar, 2017
norrlandsjente
Kvinna ·
27 mar, 2017