Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Tuttflickan

Kvinna ·

27 mar, 2017

Spigg skrev:

Tuttflickan skrev:

Hej! Mina läker på fint MEN högerbröstet är så mkt högre än vänster vilket gör att de ser helt olika ut (i mina ögon är skillnaden extrem eftersom jag stirrar på det..) min kirurg sa att de inte var någon fara på mitt återbesök men jag undrar ändå om någon som haft liknande? Att de "ramlar ner" olika och hur lång tid kan det ta i så fall? Har även lite nypamärtor i högra bröstet och armen så det verkar som läkningen på mina godingar skiljer sig helt åt :( haft symmetriska lika stora lika dana tuttar alltid innan och förväntar mig självklart att de ska förbli så igen fast större då såklart (livrädd att högra inte kommer sjunka ner!!:(((((( )

Sen det dära med bh! Jg ska ha bygel så länge som möjligt och rekommenderades använda bygel bikini men verkar inte kunna hitta någon snygg i min (vad jag tror det kommer bli) storlek (70E eller F). Någon som dessutom har tips på en BRA bh att gå över till efter "tortyren"?

Min tuttar är också olika. Hö har sjunkit mer och är mycket snyggare. Vä hänger lite över implantatet. Inte snyggt men jag räknar med att det rättar till sig. Vä har hela tiden varit lite efter i läkningen.

Okej! Super skönt att höra att jag inte är ensam om detta, låter som att vi har samma fast jag med mitt högra då. Det kommer säkert bli bra men man blir ändå orolig!
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

27 mar, 2017

Marie skrev:

Tuttflickan skrev:

Hej! Mina läker på fint MEN högerbröstet är så mkt högre än vänster vilket gör att de ser helt olika ut (i mina ögon är skillnaden extrem eftersom jag stirrar på det..) min kirurg sa att de inte var någon fara på mitt återbesök men jag undrar ändå om någon som haft liknande? Att de "ramlar ner" olika och hur lång tid kan det ta i så fall? Har även lite nypamärtor i högra bröstet och armen så det verkar som läkningen på mina godingar skiljer sig helt åt :( haft symmetriska lika stora lika dana tuttar alltid innan och förväntar mig självklart att de ska förbli så igen fast större då såklart (livrädd att högra inte kommer sjunka ner!!:(((((( )

Sen det dära med bh! Jg ska ha bygel så länge som möjligt och rekommenderades använda bygel bikini men verkar inte kunna hitta någon snygg i min (vad jag tror det kommer bli) storlek (70E eller F). Någon som dessutom har tips på en BRA bh att gå över till efter "tortyren"?

Här är en till med 2 helt olika bröst. Ett som är större och mer underpol. Hoppas av hela mitt hjärta att det blir bättre. Jag hade liten skillnad innan och la i 50 mer i det andra, men nu är det lilla som är större. Är det bygelbikini vi från citadell måste ha?

Hej! Hoppas det jämnar ut sig med läkningsprocessen! För oss båda! Ja jag har fått instruktioner om det, jag har ju bakom muskeln via armhålan så de e bygel som gäller för mig, just för veckets skull förmodar jag. Sen kan man nog fuska med en annan bikini någon gång men jag e för rädd om brösten för att våga chansa och inte ha bygelbikini haha.
Gilla

sarasthl

Kvinna ·

27 mar, 2017

Någon som opereras på citadell imorgon förutom jag?? :)
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

27 mar, 2017

sarasthl skrev:

Opereras nu på tisdag 28 mars på citadellkliniken och ska lägga in 320-355cc demi eller full profil! Någon mer som opereras då?

Hej sarasthl Ja jag opereras kl 11,30 imorgon i Strömstad och jag börjar bli riktigt nervös nu , hur känns det för dej ?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

27 mar, 2017

Snart är det bikinisäsong för tvillingarna ;) tänkte kolla med er om ni också kan känna implantatet i underkant? Jag tror det är det jag känner iaf.. det är som en bubbel-aktig känsla ungefär. När man trycker så ploppar det tillbaka liksom :p skitsvårt att förklara haha!!
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag skulle precis gå in och skriva ett inlägg om det :) Jag fick bröstband i torsdags och skulle ha det i 2 veckor men nu känner jag redan kanten på inlägget nere vi ärret! Känns lite överkill att fortsätta då.. Hur är det för er andra? Har ni fått ett snyggt veck undertill? Mina ser ut som två strutar!
DorisP skrev:

Snart är det bikinisäsong för tvillingarna ;) tänkte kolla med er om ni också kan känna implantatet i underkant? Jag tror det är det jag känner iaf.. det är som en bubbel-aktig känsla ungefär. När man trycker så ploppar det tillbaka liksom :p skitsvårt att förklara haha!!

Gilla

sarasthl

Kvinna ·

28 mar, 2017

Shewolf72 skrev:

sarasthl skrev:

Opereras nu på tisdag 28 mars på citadellkliniken och ska lägga in 320-355cc demi eller full profil! Någon mer som opereras då?

Hej sarasthl
Ja jag opereras kl 11,30 imorgon i Strömstad och jag börjar bli riktigt nervös nu , hur känns det för dej ?

Va kul!! :) Ska vara där 11 så opereras lite senare. Jag bara väntar ut tiden nu... kan inte sova mer! Spännande!!!!
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

28 mar, 2017

Någon Som ska till clinic Strömstad och operera sig idag ?
Gilla

Shewolf72

Kvinna ·

28 mar, 2017

sarasthl skrev:

Shewolf72 skrev:

sarasthl skrev:

Hej sarasthl
Ja jag opereras kl 11,30 imorgon i Strömstad och jag börjar bli riktigt nervös nu , hur känns det för dej ?

Va kul!! :) Ska vara där 11 så opereras lite senare. Jag bara väntar ut tiden nu... kan inte sova mer! Spännande!!!!

Ja verkligen får se om vi orkar logga in i em och berätta hur vi mår lycka till :))
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

28 mar, 2017

Lycka till ni som ska opereras! Hoppas att det ska gå bra för er! :) Jag känner inte mina inlägg där nere än, dock är det överpool och dessutom större på höger än vänster, ser fram emot att det ska sjunka ner! Fler än jag som har ont i armarna/en arm? Jag kan i princip sträcka upp vänster utan problem men högerarmen är knepigare, det stramar liksom när man stretchar typ och går knappt få upp rakt och högt, gör en övning jörg visar mig men ibland känns de som ett band ska smälla därinne haha... Sen undrar jag, man är ju nellad på bh och bikinisar men när det kommer till BH, någon som kan länka vilken typ av bh de gått över till efter tortyren? Letat och letat men vet inte vad jag kollar efter riktigt. Vet stt det ska vara bygel med hellre för stor kupa än för liten, men det finns höga byglar och låga byglar, minimizer kupor och tygkupor eller vadderade? Blir inte klok. Tacksam för tips!
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

28 mar, 2017

Någon mer som inte känner dig nöjd med strl? Inte för att jag tror att det hade fått plats med mer just nu, men "resultatet" av strl just nu är inte vad jag förväntat mig. Är ju ännu bara inne på dag 6 sen op så kan ju inte säga ngt om resultat än.. kommer nog göra om dom om några år, garanterat haha
Gilla

Nillan

Kvinna ·

28 mar, 2017

Tuttflickan skrev:

Lycka till ni som ska opereras! Hoppas att det ska gå bra för er! :)

Jag känner inte mina inlägg där nere än, dock är det överpool och dessutom större på höger än vänster, ser fram emot att det ska sjunka ner!

Fler än jag som har ont i armarna/en arm? Jag kan i princip sträcka upp vänster utan problem men högerarmen är knepigare, det stramar liksom när man stretchar typ och går knappt få upp rakt och högt, gör en övning jörg visar mig men ibland känns de som ett band ska smälla därinne haha...

Sen undrar jag, man är ju nellad på bh och bikinisar men när det kommer till BH, någon som kan länka vilken typ av bh de gått över till efter tortyren? Letat och letat men vet inte vad jag kollar efter riktigt. Vet stt det ska vara bygel med hellre för stor kupa än för liten, men det finns höga byglar och låga byglar, minimizer kupor och tygkupor eller vadderade? Blir inte klok. Tacksam för tips!

Jag känner samma sak när jag sträcker höger armen uppåt och åt sidan. Som om något tar emot, gör inte ont men obehagligt. Hoppas det försvinner snart. Har ochså stor överpol fortfarande och just nu ser tuttarna enorma ut från sidan när jag är naken, men det lägger sig väl. Är ju nya fortfarande :) Jag tänker mig en trekants bikini, vet inte vilka råd era kliniker gett men jag behöver inte använda bygel när brösten lagt sig på plats :)
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

28 mar, 2017

Kattmamma skrev:

Någon mer som inte känner dig nöjd med strl? Inte för att jag tror att det hade fått plats med mer just nu, men "resultatet" av strl just nu är inte vad jag förväntat mig. Är ju ännu bara inne på dag 6 sen op så kan ju inte säga ngt om resultat än.. kommer nog göra om dom om några år, garanterat haha

Jag tror det är ganska vanligt att känna så! Den första tiden är de så annorlunda och man är lite vilse i förändringen, jag tyckte mina va små och stundvis ville jag ta ut dem och tänkte "shiiit vad har jag gjort?!?!" Sen efter ett tag kändes de plötsligt enorma och nu så är jag väldigt tillfreds med storleken. Det är ju en förändring och man är nog vilse i sina nya tuttar ett tag i början i alla fall. Däremot är det inte alls roligt att känna sig missnöjd så hoppas det känns bättre om ett tag! ❤
Gilla

Estet

Kvinna ·

28 mar, 2017

Samma här jag känner implantatet i underkant, först var det bara på vänster sida men nu också på höger bröst jag antar och hoppas att det försvinner när tortyr bh:n åker av nästa vecka. Jag LÄNGTAR, så trött på bröst bandet som skaver och byglarna som skär in i huden. Jag skulle ha mitt bröstband i 4 veckor, det har blivit bra underpool och fin skidbacke. Men har känt mig rätt trött och uppgiven emellanåt, jag har fortfarande blåmärken som nu går mer åt det gulaktiga hållet, vid det här laget. Och har varit väldigt svullen, det har varit ut som två vägkoner fram på bröstkorgen:-)) tills nu!! De senaste två dagarna har svullnade bakom bröstvårtorna försvunnit och det ser mer normalt ut...längtar efter en vanlig BH.
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

28 mar, 2017

Nillan skrev:

Tuttflickan skrev:

Lycka till ni som ska opereras! Hoppas att det ska gå bra för er! :)

Jag känner inte mina inlägg där nere än, dock är det överpool och dessutom större på höger än vänster, ser fram emot att det ska sjunka ner!

Fler än jag som har ont i armarna/en arm? Jag kan i princip sträcka upp vänster utan problem men högerarmen är knepigare, det stramar liksom när man stretchar typ och går knappt få upp rakt och högt, gör en övning jörg visar mig men ibland känns de som ett band ska smälla därinne haha...

Sen undrar jag, man är ju nellad på bh och bikinisar men när det kommer till BH, någon som kan länka vilken typ av bh de gått över till efter tortyren? Letat och letat men vet inte vad jag kollar efter riktigt. Vet stt det ska vara bygel med hellre för stor kupa än för liten, men det finns höga byglar och låga byglar, minimizer kupor och tygkupor eller vadderade? Blir inte klok. Tacksam för tips!

Jag känner samma sak när jag sträcker höger armen uppåt och åt sidan. Som om något tar emot, gör inte ont men obehagligt. Hoppas det försvinner snart.
Har ochså stor överpol fortfarande och just nu ser tuttarna enorma ut från sidan när jag är naken, men det lägger sig väl. Är ju nya fortfarande :)
Jag tänker mig en trekants bikini, vet inte vilka råd era kliniker gett men jag behöver inte använda bygel när brösten lagt sig på plats :)

Åh skönt att höra jag inte är ensam med min stramande arm. Det bör lägga sig men jag försöker sträcka på den så det inte blir värre sen! Ja hahah mina känns också enorma just nu (12 dagar), min syster såg dem och hennes ögon va obeskrivliga sen frågade hon förskräck "ska de se ut så?? De ser ut som de ska spricka" Hahahah Åh ja det blir nog en trekantsbikini här med när man ska ha den en stund men jag har blivit rekommenderad bygelbikini denna första sommaren. Finns faktiskt snygga med många bra storlekar på bronpix om ni vill ha ett tips! (Dock högst F-kupa verkar de som).
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

28 mar, 2017

Kan brösten hamna för långt ner om man använder det bröstbandet tror ni?
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

28 mar, 2017

Hej alla! Här kommer min uppdatering! Mina är nu 8 dagar gamla. Min första vecka var obeskrivligt jobbig på alla vis. I går började jag känna mig lite mer normal och jag fick inte panik av smärtan. Var på återbesök och allt såg bra ut. Dock så var jag så svullen fortfarande så hon ville att jag skulle komma tillbaka nästa vecka. Jag hade tydligen haft bröstbandet för långt ner (Sköterskan visade min sambo hur det skulle sitta innan vi åkte hem på operationsdagen men det var tydligen fel) så jag måste ha på det minst en vecka till. Jag har ganska svårt att se storleken på mina bröst för att jag är så svullen upptill. Förra veckan så va tanken "dom blev inte så stora endå" och nu är det mer "ojdå, dom växer...va stora dom börjar bli..." dock så har jag inget problem med det. Kommer ta ett bra tag innan man ser slutresultatet så.... Mina bröst är gula, röda, lila, blåa ja vi kör hela paletten här hemma! HAHA! Känseln varierar har jag märkt, den kommer och går och flyttar sig. Blir trött som en kossa så fort jag gör nåt och jag rör mig sakta som en snigel. Men nu ser jag äntligen ljuset i tunneln!!!!! Lycka till alla som ska operera sig!!
Gilla

Spigg

Kvinna ·

28 mar, 2017

Lagt upp bild på mina 4 veckors. Börjar äntligen se bättre ut. Börjar känna mig nöjd. Tyckte det var alldeles för stort först. Dom har mjuknat och känns dom "riktiga" bröst nästan iallafall :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 mar, 2017

Spigg skrev:

Lagt upp bild på mina 4 veckors. Börjar äntligen se bättre ut. Börjar känna mig nöjd. Tyckte det var alldeles för stort först. Dom har mjuknat och känns dom "riktiga" bröst nästan iallafall :)

Jättestor skillnad!! Fina!! :)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

28 mar, 2017

Skönt att jag inte är ensam med att känna implantaten, men vet ni om det ska vara så och alltid kommer vara så isf? Mina har fyllt 4 veckor idag också och jag har först nu börjat att fundera på komplikationer som kan uppstå i samband med läkningen. Är skitnervös hela tiden ;D haha.. Jag började jobba igår igen, jobbar med städ så det är bara kroppsarbete.. har dock svårt för att inte klara mig själv i arbetet så jag är nervös att jag ska anstränga mig för hårt för tidigt med.. jag förstår inte vad all min oro kom ifrån helt plötsligt ;p
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem