Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Spigg

Kvinna ·

28 mar, 2017

Marie skrev:

Spigg skrev:

Lagt upp bild på mina 4 veckors. Börjar äntligen se bättre ut. Börjar känna mig nöjd. Tyckte det var alldeles för stort först. Dom har mjuknat och känns dom "riktiga" bröst nästan iallafall :)

Jättestor skillnad!! Fina!! :)

Tack :) Hur känns det för dig? Har storleksskillnaden börjat rätta till sig? På mig var vä mindre ett tag men jag tycker inte det är det längre.
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 mar, 2017

Spigg skrev:

Marie skrev:

Spigg skrev:

Lagt upp bild på mina 4 veckors. Börjar äntligen se bättre ut. Börjar känna mig nöjd. Tyckte det var alldeles för stort först. Dom har mjuknat och känns dom "riktiga" bröst nästan iallafall :)

Tack :) Hur känns det för dig? Har storleksskillnaden börjat rätta till sig? På mig var vä mindre ett tag men jag tycker inte det är det längre.

Hej! Nä, storlekskillnaden är lika stor som innan. Igår skickades det bilder till min kirurg på 1 månaders dagen så jag hoppas få något svar av honom hur man kan hjälpa det ner, eller om det är normalt och kommer kunna sjunka mer, eller ngt stöttande som får mig att må bättre.. Jag la precis upp ett kollage från dag 1 och varje vecka samt en från igår på 4 veckors dagen. Så kan du se själv. =) Har så otroligt svårt att känna om det ena implantatet är högre upp. Känns inte så, så jag är rädd att det liksom är och stannar där... Väntar som sagt spänt på svar.
Gilla

Spigg

Kvinna ·

28 mar, 2017

Marie skrev:

Spigg skrev:

Marie skrev:

Spigg skrev:

Hej! Nä, storlekskillnaden är lika stor som innan. Igår skickades det bilder till min kirurg på 1 månaders dagen så jag hoppas få något svar av honom hur man kan hjälpa det ner, eller om det är normalt och kommer kunna sjunka mer, eller ngt stöttande som får mig att må bättre.. Jag la precis upp ett kollage från dag 1 och varje vecka samt en från igår på 4 veckors dagen. Så kan du se själv. =) Har så otroligt svårt att känna om det ena implantatet är högre upp. Känns inte så, så jag är rädd att det liksom är och stannar där... Väntar som sagt spänt på svar.

Tycker dina bröst ser jättefina ut! Kan se en liten skillnad men skulle aldrig sett det om du inte påpekat det. Tror du ser det mer än det eg är?
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

28 mar, 2017

Tuttflickan skrev:

Kattmamma skrev:

Någon mer som inte känner dig nöjd med strl? Inte för att jag tror att det hade fått plats med mer just nu, men "resultatet" av strl just nu är inte vad jag förväntat mig. Är ju ännu bara inne på dag 6 sen op så kan ju inte säga ngt om resultat än.. kommer nog göra om dom om några år, garanterat haha

Jag tror det är ganska vanligt att känna så! Den första tiden är de så annorlunda och man är lite vilse i förändringen, jag tyckte mina va små och stundvis ville jag ta ut dem och tänkte "shiiit vad har jag gjort?!?!" Sen efter ett tag kändes de plötsligt enorma och nu så är jag väldigt tillfreds med storleken. Det är ju en förändring och man är nog vilse i sina nya tuttar ett tag i början i alla fall. Däremot är det inte alls roligt att känna sig missnöjd så hoppas det känns bättre om ett tag! ❤

Jag är ju överlycklig att jag genomfört & allt är egentligen bättre än det jag hade innan, men känns som att jag hade högre förväntningar! Är glad att han fick in 600cc så jag slapp gå ner, haha. Har läst lite & dom flesta säger ju att dom ser större ut när dom glider ner i sina fickor & blir mer fylliga undertill, så jag hoppas!! <3
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

28 mar, 2017

Marie skrev:

Spigg skrev:

Marie skrev:

Spigg skrev:

Jag tycker också de är jättefina och hade inte sett skillnaden utan att du påtalat det men håller tummarna för att det andra bröstet också lägger sig tillrätta. Vet du annars om det är nåt din kirurg korrigerar?
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

28 mar, 2017

Tänk ni har redan bröst som är flera veckor medan jag precis har duschat och skrubbat mig. Ska försöka sova nu.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag har lite db under vänstra bröstet. Har läst att det kan försvinna och hoppas verkligen på det..:/
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

28 mar, 2017

Lycka till Jenjen! Kommer gå kanon, nästan så att man redan saknar det där pirret och nervositeten dagen och timmarna innan trots att det inte är mer än 12 dagar sen för mig! Känslan att det äntligen var dags, en dag man kommer att komma ihåg resten av livet!
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jenjen skrev:

Tänk ni har redan bröst som är flera veckor medan jag precis har duschat och skrubbat mig.
Ska försöka sova nu.

Vad spännande! Usch, tyckte inte om tvålen den luktar sjukhus & man blir torr haha. Försök sova, för mig var det inga problem faktiskt, var väldigt lite nervös - tills vi satt i bilen påväg upp, då ville jag bara vända & åka hem igen, haha. Men det är en utav de bästa saker jag gjort i mitt liv!! Hoppas att det går bra för dig!
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jenjen skrev:

Tänk ni har redan bröst som är flera veckor medan jag precis har duschat och skrubbat mig.
Ska försöka sova nu.

Lycka till =)))) Minns den känslan med förväntan =) Så himla mysigt =)
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jenjen skrev:

Marie skrev:

Spigg skrev:

Marie skrev:
Spigg skrev:

Jag tycker också de är jättefina och hade inte sett skillnaden utan att du påtalat det men håller tummarna för att det andra bröstet också lägger sig tillrätta.
Vet du annars om det är nåt din kirurg korrigerar?

Det vet jag inte, men jag tror nog om det är så att inlägget fastnat och inte faller ner tex. Vi får se vad som händer =)
Gilla

Alma7

Kvinna ·

29 mar, 2017

Jenjen skrev:

Ska försöka sova nu.

Lycka till, det kommer gå superbra! Jag opererade mig också hos Paolo, den 9/3. Hur mkt ska du lägga in?
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

29 mar, 2017

Tack tjejer. Jag är sjukt nervös!! Har på mig rocken och väntar på narkosläkaren och kirurgen nu. Först ut iaf. Ska lägga in 410 cc eller 440 cc Det är det minsta jag kunde ta för att fylla ut huden och som passar min bröstbredd. Jag hade bestämt mig för 410 men har nu läst att det blir bättre klyfta med den större (12,5 cm vs 13 cm) dock är jag rädd för att bli för stor.
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

29 mar, 2017

445 cc(tror jag Paolo sa) blir bäst så det kör jag på! Ritad och klar nu
Gilla

sarasthl

Kvinna ·

29 mar, 2017

Nyopererad nu med inlagt 400cc Motiva Ergonomix i hög profil! Ska lägga upp bild tänkte jag :) känns allt okej med dig?
Gilla

teres

Kvinna ·

29 mar, 2017

La in 450 cc hp för tre veckor sedan och är jätte nöjd :)
Gilla

Nillan

Kvinna ·

29 mar, 2017

Någon mer än jag som är galet trött? Opererades förra måndagen, har i stort sett inte haft ont alls. Inte tagit något smärtstillande sen jag kom hem från kliniken men är sååå trött. Sover typ två timmar på dagen och hela natten. Är det läkningsprocessen som gör att jag blir så trött kanske? Drygt är det iaf.
Gilla

jynx_

Kvinna ·

29 mar, 2017

Nillan skrev:

Någon mer än jag som är galet trött? Opererades förra måndagen, har i stort sett inte haft ont alls. Inte tagit något smärtstillande sen jag kom hem från kliniken men är sååå trött. Sover typ två timmar på dagen och hela natten.
Är det läkningsprocessen som gör att jag blir så trött kanske? Drygt är det iaf.

Exakt så var det för mig med. Det försvann efter typ 5 dagar för mig, då blev jag mycket piggare och kunde vara med en hel dag utan att somna ;-)
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

29 mar, 2017

sarasthl skrev:

Nyopererad nu med inlagt 400cc Motiva Ergonomix i hög profil! Ska lägga upp bild tänkte jag :) känns allt okej med dig?

Nice boobs! Menar du om allt känns ok med mig?
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

29 mar, 2017

Nillan skrev:

Någon mer än jag som är galet trött? Opererades förra måndagen, har i stort sett inte haft ont alls. Inte tagit något smärtstillande sen jag kom hem från kliniken men är sååå trött. Sover typ två timmar på dagen och hela natten.
Är det läkningsprocessen som gör att jag blir så trött kanske? Drygt är det iaf.

Det är för att kroppen behöver sömnen för läkningen. Jag sov nästan dygnet runt de fyra första dagarna innan jag kunde va med uppe mer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem