Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Vildmusen

Kvinna ·

25 feb, 2017

Coffie skrev:

Det är snart en vecka kvar till op och jag har drabbats av ryggskott! Vilken tajming! Det bara måste släppa. Skit, skit, skit! Kan stå, gå och ligga. Sitta är döden.

Jag kommer göra förändringar i livet. Har misshandlat kroppen nog och låtit den förfalla sen barnen kom.

Åh nej! Din stackare! Hoppas det går över fort!
Gilla

jhojho

Kvinna ·

26 feb, 2017

Var på konsultation idag (25feb) och fick en tid redan 6 mars!! Ska opereras på plastikakademin i linköping. Är sjukt taggad! Längtat såå länge att detta skulle bli av, och nu äntligen!!:)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

26 feb, 2017

Coffie skrev:

Det är snart en vecka kvar till op och jag har drabbats av ryggskott! Vilken tajming! Det bara måste släppa. Skit, skit, skit! Kan stå, gå och ligga. Sitta är döden.

Jag kommer göra förändringar i livet. Har misshandlat kroppen nog och låtit den förfalla sen barnen kom.

Jag lyckas få ryggskott vartannat - var tredje år och d är ett helvete! Men hittade en video för ett par år sen som visar övningar man kan göra och det har hjälpt! Blir bra på bara några dagar istället för att dras med det i mer än en vecka! Här är klippet https://m.youtube.com/watch?v=5iVZlpVc6G8 Lycka till!
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

26 feb, 2017

jhojho skrev:

Var på konsultation idag (25feb) och fick en tid redan 6 mars!! Ska opereras på plastikakademin i linköping. Är sjukt taggad! Längtat såå länge att detta skulle bli av, och nu äntligen!!:)

Det var snabba ryck! Skönt dock för då slipper man tänka på det konstant så länge! Min hjärna kokar över snart! Jag har tre veckor kvar...
Gilla

jhojho

Kvinna ·

26 feb, 2017

Ja, verkligen! jag var beredd att vänta i månader tills jag fick en tid så blev så överraskad att det fanns en tid redan nästa måndag! Tre veckor är ju inte lång tid heller, de går fort! (Hoppas jag;)
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

26 feb, 2017

jhojho skrev:

Ja, verkligen! jag var beredd att vänta i månader tills jag fick en tid så blev så överraskad att det fanns en tid redan nästa måndag! Tre veckor är ju inte lång tid heller, de går fort! (Hoppas jag;)

Jag är arbetslös också så jag har inget jobb som kan få mig på andra tankar. Dock så tränar jag varje dag och då har jag ju focus på det. Annars tar ju brösten upp all tankeverksamhet. Kommer väl tjata ihjäl sambon innan det är dags....
Gilla

aleexis

Kvinna ·

26 feb, 2017

Ååh imorgon är det äntligen min tur! Klockan 8.00 har jag min op tid! :D
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Vill bara önska lycka till!!!:) bor du i umeå? Är du nervös?
Gilla

Coffie

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Lycka till!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Åh vad spännande. Stort lycka till och ät nu rejält innan du fastar.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

26 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Det glädjer mig att denna tråd blivit hyfsad stor nu! : D Så spännande att följa alla!

Jag har provat ristest i 4 olika bh'ar..först i en enkel spets bh, sen en sport bh, vadderad bygel bh och ikke vadderad bh.

Tycker att allt blir väldigt ihop tryckt om man använder bygel bh över huvudtaget när man gör ristestet..

Så en söm lös sport bh är att rekommendera! : D

Ni som ska förstora era bröst nu som jag. Har ni även tänkt ändra på något Annat i era liv? Typ matvanor? Om nån som jag har love handels som jag verkligen hatar. O lite muffins mage efter graviditeten? : )

Synd att alla inte bodde i närheten av varandra. Skulle varit super kul o träffas en gång i veckan o upptaget varandra, ge varandra råd, motionera osv.

Vill bara säga att jag är stomt över er alla! Att ni alla verkar vara väldigt säkra på era val. Och jag hoppas innerligt att ni slipper komplikationer och får snygga bröst som ni drömt om! : D

Jag gick med i viktväktarna för lite över ett år sedan och har gått ner 36 kilon, börjat träna på gym och blivit snäll mot mig själv. Tänkte fortsätta med det även efter operationen, har märkt att träningen är bra på många sätt, mensvärk, migrän, egenvärde, tålamod, bla. Imorgon gör jag mitt sista gym pass (överkropp) på ett bra tag men jag får väl träna på webbshoppning istället, haha. Så jäklar underbart att inte handla på 'tjockisavdelningar' längre. Fick 6000 kr av min karl att köpa nya kläder för, gullehan .
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Lycka till!!! :-)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

26 feb, 2017

aleexis skrev:

Lycka till!!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

27 feb, 2017

Lycka till med operationen! : D På onsdag är det min tur...herre gud! Så imorn blir det att storstäda huset, handla och byta sängkläder. Va gulligt av din sambo o ge dig pengar till nya kläder. : D
Gilla

Uskan

Kvinna ·

27 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Lycka till med operationen! : D
På onsdag är det min tur...herre gud!
Så imorn blir det att storstäda huset, handla och byta sängkläder.

Va gulligt av din sambo o ge dig pengar till nya kläder. : D

Japp, älsklingen är gullig han. Idag har jag samma att göra lista som dig, imorgon åker jag upp till Umeå.
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

27 feb, 2017

Hej alla! Min operation är den 16/3, äntligen! Jag har velat detta sedan tonåren, har alltid haft väldigt små bröst till min annars ganska överviktiga kropp. Nu efter 2 barn och en viktnedgång på 25kg så fyller jag inte äns ur en a-kupa. Jag hade testat med ris hemma och 350 kändes bra men efter besöket hos Peter bestämde vi 475cc anatomiska bakom muskeln.Livrädd att de skall bli gigantiska men jag är väldigt bred över axlarna och revbenen så det behövdes fyllas ut mycket åt sidorna och även neråt:) Jag jobbar som undersköterska med barn så behövde vara sjukskriven i 3 veckor, 1 av veckorna tänker jag ta ut i semester så behöver jag inte kontakta försäkringskassan. Annars är jag inte speciellt nervös, har bara ångest över att barnen skall gå på förskolan när jag är hemma och även att inte få träna på 6 v!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

27 feb, 2017

Hjääälp! Har åkt på magsjuka och ska opas på Tors :-( kan man ha mer otur :-(((
Gilla

Florence

Kvinna ·

27 feb, 2017

Är också 23 år med 1 barn, har också väntat 8 år på mina! :D Ska operera mig på Bellakliniken den 20 mars. Lägger in 590 runda ultra hög profil bakom muskeln igen armhålan.
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

27 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hjääälp! Har åkt på magsjuka och ska opas på Tors :-( kan man ha mer otur :-(((

åååååhhhh neeej!!!!
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

27 feb, 2017

Nu vet jag vad det va för inlägg. Moderat plus någon fler som ska lägga in de??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem