Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Spigg

Kvinna ·

27 feb, 2017

Jag har min op kl 10 på onsdag på Nordiska kliniken. Nån mer här som opas där då? Är så nervös för sövningen och tiden efter att jag inte alls tänker på resultatet.. Bara förutsätter att det blir bra :S
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

28 feb, 2017

Fyfan för magsjuka! ! Vet inte hur det funkar men magsjuka kan väl ligga i ganska länge man har otur? Så länge man har symptom? Nu börjar jag bli nervös..ska operera mig imorgon kl. 12.00 på clinic strömstad..vaknade två inatt o var helt tankspridd. Vad har jag gett mig in på? Allt är betalt..storleken är vald..även placering...varför är man så nervös? : ( Är så rädd för narkosen..o tänkt om dom blir skitfula! Snälla peppa mig till bättre tankar!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

28 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hjääälp! Har åkt på magsjuka och ska opas på Tors :-( kan man ha mer otur :-(((

Ring kliniken med en gång. Helt säker på att de måste ge dig ny tid. Jättetråkigt! Krya på dig!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

28 feb, 2017

RÅD!!?? fick mina nya 3D bilder...så jäkla missnöjd. Vet inte var jag ska ta vägen. Vågar inte säga något till mannen heller nu när jag tjatat om detta konstant i ett år. O så ser bilderna hemska ut :(! Mitt utgångsläge är inte perfekta bröst, ena mindre än andra och det lite större är mer ammat på och hänger lite mer än det lilla. Jag fick bilder för flera veckor sen, 250cc vä, 300cc hö - demi profil med Runda motiva. Såg helt ok, bara att jag störde mig på mellanrummet mellan klyftan. Var på konsultation igen. Då sa min kirurg att hon tyckte att jag borde ta högprofil med motiva för att putta upp och fylla ut min trötta bröstvårta på vänster bröst och då ska ha 315cc hö, 275 cc vä. Men på bilderna är vänster bröst för stort och mellanrummet är kvar :(. Jag ska opereras den 7/3. Alltså exakt om en vecka! vad göra? :( :(
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

28 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Fyfan för magsjuka! !

Vet inte hur det funkar men magsjuka kan väl ligga i ganska länge man har otur? Så länge man har symptom?

Nu börjar jag bli nervös..ska operera mig imorgon kl. 12.00 på clinic strömstad..vaknade två inatt o var helt tankspridd.
Vad har jag gett mig in på? Allt är betalt..storleken är vald..även placering...varför är man så nervös? : (

Är så rädd för narkosen..o tänkt om dom blir skitfula! Snälla peppa mig till bättre tankar!

Klart man blir nervös, det är en operation och ganska mycket pengar det handlar om. Jag tänker att det kan ändå inte bli värre än vad det är nu haha! Nu är det ju äntligen dags! Och narkosen, jag jobbar på sjukhus där vi söver varje dag och jag har fortfarande inte vart med om en enda komplikation förutom illamående. Det kommer gå skitbra, snart har du ju dina fina tuttar:)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

28 feb, 2017

Lua31 skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Ring kliniken med en gång. Helt säker på att de måste ge dig ny tid. Jättetråkigt! Krya på dig!

Mår redan mycket bättre och har inte haft symtom sedan igår em. Hade dock feber inatt. Ska ringa kliniken idag
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

28 feb, 2017

Tack känner mig genast lite lugnare. : ) Det där med 3D bilder. Har hört att det inte alls blir likadant som i verkligheten? Eller har jag fel..nån som kan detta bätten än oss? Min kirurg sa att det skiljer sig lite i vävnaden på mina bröst. Har ett bröst som är lie större än det andra. Men inte synbart. Så denna skillnaden kmr att finnas även efter operation. Så han kmr inte mixa med olika stora implantat. O det troe jag är bäst. Att acceptera dom bröst man har och att bara satsa på att dom blir större. Det är trots alls den vi är. Sålänge det inte är super skillnad att ena bröstet är en a kupa p den andra är en c Kupa. Då kan vi snacka om olika.
Gilla

jynx_

Kvinna ·

28 feb, 2017

Jag har operation 13/3 på bellakliniken! Är jättetaggad, har velat detta i flera år men inte tagit tag i problemet förrän nu.. jag är mest rädd för storlek! Även för att bli sövd då jag aldrig opererats i hela mitt liv... skönt att läsa andras historier här och att kunna hjälpa o stötta varandra! Det har hjälpt mig otroligt mycket att bli medlem här :-)
Gilla

Tjej82

Kvinna ·

28 feb, 2017

Någon som ska opereras 13/3 på Art Clinic i Uppsala?
Gilla

rosa

Kvinna ·

28 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Fyfan för magsjuka! !

Vet inte hur det funkar men magsjuka kan väl ligga i ganska länge man har otur? Så länge man har symptom?

Nu börjar jag bli nervös..ska operera mig imorgon kl. 12.00 på clinic strömstad..vaknade två inatt o var helt tankspridd.
Vad har jag gett mig in på? Allt är betalt..storleken är vald..även placering...varför är man så nervös? : (

Är så rädd för narkosen..o tänkt om dom blir skitfula! Snälla peppa mig till bättre tankar!

Åh vad roligt för dig och lycka till med allt!! Det kommer garanterat gå skit bra. Vad bestämde du dig för storlek och profil nu då?
Gilla

Dottie

Kvinna ·

28 feb, 2017

Jag ska operera mig den 21 mars på proforma. Det blir min andra operation, opererade mig 26 juli och det blev ett fint resultat men tyvärr tycker jag att det behövs ett lyft eftersom mina egna fortfarande hänger litegrann, har man gjort det vill man ju vara helt nöjd! Så jag ska göra ett ankarlyft och så byter jag mina implantat till annan modell samtidigt. Jag går fr 600 cc till 725 cc och det blir förhoppningsvis så som jag tänkt mig denna gång :) jag är inte så nervös för själva ingreppet eftersom jag vet hur det går till denna gång men vet också hur ont jag hade efteråt sist är mer orolig för att det ska bli som då el värre... men försöker tänka positivt, smärtan går över!
Gilla

Lilltutt

Kvinna ·

28 feb, 2017

Hej allihopa! Ska operera mig den 15 mars på Akademikliniken i Gbg. Betalade in igår. Jag är som många av er andra både nervös och förväntansfullt. Det pendlar mellan att vara orolig för att dem blir för stora eller för små. Kanske får komplikationer eller blir jag besviken. Men jag har längtat efter det här så längggeeee. Ska ha 450 cc runda full projektion. Hoppas vi alla blir nöjda
Gilla

Uskan

Kvinna ·

28 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Neeej. Testa att dricka 1 msk potatismjöl och 2 dl vatten blandat
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

28 feb, 2017

Tack! De blir 350 cc MP är jag rätt säker på. :) Än så länge...kanske ändrar mig imorgon!
Gilla

jhojho

Kvinna ·

28 feb, 2017

Jag är så velig! Bestämde mig vid konsultationen för 425cc, men nu när det börjar närma sig funderar jag på om jag inte ska ta lite till, kanske 450cc.. Jag har 75b nu innan operation. Så svårt att veta hur stora de blir. Har testat med rispåsar i olika toppar/bhar.. Är det fler som velar när det börjar närma sig? :)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

28 feb, 2017

Uskan skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Neeej. Testa att dricka 1 msk potatismjöl och 2 dl vatten blandat

Tack för omtanken! Som av ett mirakel så har jag blivit mycket piggare idag och kan äta som vanligt. Inga symtom sedan igår em. Stort lycka till imorgon!!!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

28 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Tack! De blir 350 cc MP är jag rätt säker på. :)
Än så länge...kanske ändrar mig imorgon!

Ja nu kör vi, lycka till! Vi skrivs igen lite framtyngre och en erfarenhet rikare :-)
Gilla

Spigg

Kvinna ·

01 mar, 2017

Nu har jag gjort min op! :D Över förväntan nu efter. Knappt ont eller tryck i bröstet. Åt med god aptit 20 min efter jag vaknat. En timme efter uppvaknande säger sköterskan att jag är klar för att åka hem. Det jag ser av brösten ser mkt bra ut. Skööönt! Gissar att jag får mer ont imorn då lokalbedövning en släppt eftersom jag känner mig alldeles avdomnad i armhålorna.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Spigg skrev:

Nu har jag gjort min op! :D Över förväntan nu efter. Knappt ont eller tryck i bröstet. Åt med god aptit 20 min efter jag vaknat. En timme efter uppvaknande säger sköterskan att jag är klar för att åka hem. Det jag ser av brösten ser mkt bra ut.

Skööönt!

Gissar att jag får mer ont imorn då lokalbedövning en släppt eftersom jag känner mig alldeles avdomnad i armhålorna.

Jag hoppar gärna in här, opades igår på Plastikakademin i lkpg där jag la in 275 cc runda. Skönt att det känns bra! Förhoppningsvis får du behålla den "smärtfria" känslan ett tag :) jag mådde väldigt bra igår, förutom att jag inte kunde använda armarna så mycket - det spände till i brösten då. Idag är det lite jobbigare än igår, men man står ändå ut! Jag har vägrat ta morfin eller diflofenak (eller va de heter) för jag är livrädd för biverkningarna x) haha men har hittills klarat mig på alvedon. Längtar verkligen tills man får se ett resultat!! Har efterkontroll 7/3
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

01 mar, 2017

jhojho skrev:

Jag är så velig! Bestämde mig vid konsultationen för 425cc, men nu när det börjar närma sig funderar jag på om jag inte ska ta lite till, kanske 450cc.. Jag har 75b nu innan operation. Så svårt att veta hur stora de blir. Har testat med rispåsar i olika toppar/bhar.. Är det fler som velar när det börjar närma sig? :)

Jag har velat sedan dag nr1 efter konsultationen. Vart sagt 450 cc men han tyckte nästan mindre men hemma ha jag gjort Ristest med 500cc å vill inte att dom ska bli försmå . Vet inte än vad jag ska ta men han tyckte inte 500cc har väl ganska stora i dag typ 75 G. Så vet inte än:/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem