Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Uskan

Kvinna ·

01 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Uskan skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Hjääälp! Har åkt på magsjuka och ska opas på Tors :-( kan man ha mer otur :-(((

Neeej. Testa att dricka 1 msk potatismjöl och 2 dl vatten blandat

Tack för omtanken! Som av ett mirakel så har jag blivit mycket piggare idag och kan äta som vanligt. Inga symtom sedan igår em.
Stort lycka till imorgon!!!

Åhhh, lycka till imorgon. Allt har varit SUPERBRA här idag, verkligen!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

01 mar, 2017

Oj, jag mår oförskämt bra nu6 1/2 timma efter op, meeen det kanske kommer. Känns som en rejäl träningsvärk bara. Så nöjd (av det jag ser) med storleksvalet. Sen lade kirurgen dom framför muskeln då jag inte ville göra ett ankarlyft. Har polytech 835 cc. *Lycklig*
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

01 mar, 2017

Uskan skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Uskan skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Hjääälp! Har åkt på magsjuka och ska opas på Tors :-( kan man ha mer otur :-(((

Neeej. Testa att dricka 1 msk potatismjöl och 2 dl vatten blandat

Tack för omtanken! Som av ett mirakel så har jag blivit mycket piggare idag och kan äta som vanligt. Inga symtom sedan igår em.
Stort lycka till imorgon!!!

Åhhh, lycka till imorgon. Allt har varit SUPERBRA här idag, verkligen!

Åhh va roligt att höra!! Stort GRATTIS till nya boobsen :-D
Gilla

Spigg

Kvinna ·

01 mar, 2017

Uskan skrev:

Oj, jag mår oförskämt bra nu6 1/2 timma efter op, meeen det kanske kommer. Känns som en rejäl träningsvärk bara. Så nöjd (av det jag ser) med storleksvalet. Sen lade kirurgen dom framför muskeln då jag inte ville göra ett ankarlyft. Har polytech 835 cc. *Lycklig*

skönt att höra att fler mår bra efter! 5 timmar för mig nu och bara lite ont i bröst ryggen. Men tuttarna ser GIGANTISKA ut och sitter under näsan :) Löser sig nog bra det med.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

01 mar, 2017

Nu är även jag hemma efter min op! Gått super bra. Må super bra. Fick åka hem ganska omgående. Ätit bra o ingen illamående. Hoppas att de fortsätter så. Här bra. Narkosen va ingenting. Gör jag gärna om! : D Super goa sköterskor på Clinic Strömstad. Kan varmt rekommendera! Upptaderar imorn när jag vaknat. Nu ska jag vila o se på film!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Härligt att det gått bra för er :) jag lyfte nyss toalocket och börja grina för det kändes som att muskeln hoppa ur bröstet.. känner mig totalt handlingsförlamad x)
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

01 mar, 2017

Åh kul för er! Längtar så jag blir galen! Hoppas ni mår okej imorgon också:)
Gilla

Spigg

Kvinna ·

01 mar, 2017

DorisP skrev:

Härligt att det gått bra för er :) jag lyfte nyss toalocket och börja grina för det kändes som att muskeln hoppa ur bröstet.. känner mig totalt handlingsförlamad x)

Styrkekram till dig! Hoppas du mår bättre snart!
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

01 mar, 2017

Är det någon som börja vara nervös? Rädd för att bli missnöjd? Men man måste ju bara lura på att fom kan sin sak..
Gilla

Lua31

Kvinna ·

01 mar, 2017

Låter lugnande och glädjande att så många verkar må bra o verkar nöjda första timmarna efter. Hoppas ni känner likadant imorgon :)! Peppa oss andra!
Gilla

Spigg

Kvinna ·

01 mar, 2017

Lua31 skrev:

Låter lugnande och glädjande att så många verkar må bra o verkar nöjda första timmarna efter. Hoppas ni känner likadant imorgon :)! Peppa oss andra!

Jag mår fortfarande bra 11 timmar efter op. Spänner lite bara. Kommer inte ta nåt Morfin (har inte gjort det alls) utan bara Alvedon till natten. Det lokalbedövande medlet har gått ur nu men jag har inte ont. Pepp, pepp!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

01 mar, 2017

Spigg skrev:

Lua31 skrev:

Jag mår fortfarande bra 11 timmar efter op. Spänner lite bara. Kommer inte ta nåt Morfin (har inte gjort det alls) utan bara Alvedon till natten. Det lokalbedövande medlet har gått ur nu men jag har inte ont. Pepp, pepp!

Härligt!! Hur känns det? Har du kunnat ta en liten titt? Vad tycker du om storleken?
Gilla

Spigg

Kvinna ·

01 mar, 2017

Lua31 skrev:

Spigg skrev:

Lua31 skrev:

Härligt!! Hur känns det? Har du kunnat ta en liten titt? Vad tycker du om storleken?

Det ser hemskt ut just nu.. Svullnat på rejält under dagen och brösten sitter alldeles under nyckelbenen. Ger det inte med sig inom en vecka ska jag kolla om jag behöver bröstband.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

02 mar, 2017

Jag fick bröstband! Placerade du dina bakom eller framför? Jag har mina bakom. Säger bara fyfan rent ut sagt. Nu är jag inte så kaxig längre...känns verkligen som om jag blivit överkörd av en traktor...har så jädra ont. Dom e svullna. Men inte röda. Knappt nått blod på kompresserna... Har sovit högst två Tim inatt..well hoppas de ger sig och att jag snart kan börja njuta av nya bröst ist! Just nu vill jag bara slita av dom och mitt hår! Vad fick ni för smärtstillande? Jag fick bara Tramadol som ska kombineras med typ alvedon. Dom e bra..men känns som om ja skulle behöva något starkare på natten o på morgonen... Ska ringa kliniken senare idag o höra med dem om det går att ordna!
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

02 mar, 2017

Gammbeno skrev:

Är det någon som börja vara nervös? Rädd för att bli missnöjd? Men man måste ju bara lura på att fom kan sin sak..

Tre veckor kvar till operation idag och börjar bli riktigt nervös, trots att jag har gjort en bröstförstoring tidigare. Trodde jag skulle vara superlugn denna gången men är minst lika nervös ;) Ska operera mig av samma kirurg som för sex år sedan så vet ju att han kan sin sak :)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

02 mar, 2017

Precis två veckor till min operation idag, laddat upp en före-bild just och hoppas att man snart stolt kan lägga ut resultatet och vara helnöjd! Börjar kännas på riktigt nu när man fixat allt med ekonomiska biten, förberett på jobbet m två veckors sjukskrivning börjat planera resan å hela köret. Nä fy vad jag längtar! :D
Gilla

Spigg

Kvinna ·

02 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Jag fick bröstband!
Placerade du dina bakom eller framför?
Jag har mina bakom. Säger bara fyfan rent ut sagt. Nu är jag inte så kaxig längre...känns verkligen som om jag blivit överkörd av en traktor...har så jädra ont. Dom e svullna. Men inte röda. Knappt nått blod på kompresserna...

Har sovit högst två Tim inatt..well hoppas de ger sig och att jag snart kan börja njuta av nya bröst ist! Just nu vill jag bara slita av dom och mitt hår!

Vad fick ni för smärtstillande? Jag fick bara Tramadol som ska kombineras med typ alvedon. Dom e bra..men känns som om ja skulle behöva något starkare på natten o på morgonen...

Ska ringa kliniken senare idag o höra med dem om det går att ordna!

Jo även jag har ont idag. Kunde först inte somna förrän typ 3.. Tror det berodde på att jag fått kortison under op vilket man kan bli pigg av. Sen vaknade jag halv 6 och hade väldigt ont. Så då tog jag två Alvedon och en Oxycontin 5 mg. Tog en timme innan det lindrande lite men har fortfarande ondare än igår. Jag har delvis bakom men den här kliniken ger bara bröstband om det behövs.
Gilla

Vildmusen

Kvinna ·

02 mar, 2017

jhojho skrev:

Jag är så velig! Bestämde mig vid konsultationen för 425cc, men nu när det börjar närma sig funderar jag på om jag inte ska ta lite till, kanske 450cc.. Jag har 75b nu innan operation. Så svårt att veta hur stora de blir. Har testat med rispåsar i olika toppar/bhar.. Är det fler som velar när det börjar närma sig? :)

Jag velar oxå! Tycker det var jättesvårt med ristestet! Svårt att veta hur mycket som "fösvinner" när dom lägger in inplantatet. När jag tog 550cc så tyckte jag även att det blev tungt och jobbigt för ryggen. Ni som valt större, hur känns det för er? Man vill ju inte gå och ha ont i ryggen resten av sitt liv lixom!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

02 mar, 2017

Då ligger man på uppvak då och allt har gått bra :-)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

02 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Då ligger man på uppvak då och allt har gått bra :-)

Va kul! Grattis till nya boobisarna :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem