PumaBaby
Kvinna ·
06 feb, 2017
Vi som opereras oss i Mars 2017!
BröstförstoringHej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby
Sortera efter
Alma7
Kvinna ·
02 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
02 mar, 2017
Då ligger man på uppvak då och allt har gått bra :-)
Va kul! Grattis till nya boobisarna :)
DorisP
Kvinna ·
02 mar, 2017
Va kul! Grattis till nya boobisarna :)
Hej Doris, hur mår du såhär två dagar efter op, hur känns allt?
Coffie
Kvinna ·
02 mar, 2017
PumaBaby
Kvinna ·
02 mar, 2017
Alma7
Kvinna ·
02 mar, 2017
Jag kan lova dig att du inte dör. De trodde jag med att jag skulle. Men det gick hur bra som helst!
Jag har dock väldigt ont över brösten..vill bara sluta av den så att säga. Men dom säger att efter en vecka bör man kunna sluta med smärtlindring..o det ser jag fram emot. För då bör jag inte e ha lika ont som jag har nu! : )
Jag har inte kollat på mina bröst än. Bara lite små titt medan min sambo tog bort de vita kompresserna imorse.
Man har liksom ingen ork eller lust att kolla på dem. Vill bara att smärtan ska försvinna!!
mammatill2.90
Kvinna ·
02 mar, 2017
Sofia27
Kvinna ·
02 mar, 2017
Hur gör ni som har barn:) tanken är att sambo skall lämna och hämta våra som vanligt på förskolan men jag har så dåligt samvete över att behöva lämna dem där när jag bara är hemma... Minstingen är 1.5 år så det krävs att jag lyfter honom om de skall vara hemma !
jag har förresten laddat upp en förebild:) någon som är lika platt som jag haha?
Marie
Kvinna ·
02 mar, 2017
Hur gör ni som har barn:) tanken är att sambo skall lämna och hämta våra som vanligt på förskolan men jag har så dåligt samvete över att behöva lämna dem där när jag bara är hemma... Minstingen är 1.5 år så det krävs att jag lyfter honom om de skall vara hemma !
jag har förresten laddat upp en förebild:) någon som är lika platt som jag haha?
2barnsmamma87
Kvinna ·
02 mar, 2017
DorisP
Kvinna ·
02 mar, 2017
Qwdfyy87
Kvinna ·
02 mar, 2017
PumaBaby
Kvinna ·
02 mar, 2017
DorisP
Kvinna ·
03 mar, 2017
Hej allihopa!
Jag valde Motiva ergonomix plus implantat 350 CC bakom muskeln.
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.
Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis.
Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...
För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.
Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!
Uskan
Kvinna ·
03 mar, 2017
Jag är så velig! Bestämde mig vid konsultationen för 425cc, men nu när det börjar närma sig funderar jag på om jag inte ska ta lite till, kanske 450cc.. Jag har 75b nu innan operation. Så svårt att veta hur stora de blir. Har testat med rispåsar i olika toppar/bhar.. Är det fler som velar när det börjar närma sig? :)
Jag velar oxå! Tycker det var jättesvårt med ristestet! Svårt att veta hur mycket som "fösvinner" när dom lägger in inplantatet. När jag tog 550cc så tyckte jag även att det blev tungt och jobbigt för ryggen. Ni som valt större, hur känns det för er? Man vill ju inte gå och ha ont i ryggen resten av sitt liv lixom!
Uskan
Kvinna ·
03 mar, 2017
13/3 på Akademikliniken... göteborg.. så nervös.. men mest för att inte kunna kissa och för att kräkas.. blir droppformade 325cc läkarn ville helst inte mer än 280 lät de som men detta var max för få de fint då min hud vart uttöjd innan.. 2barn.. hoppas de blir snyggt! Vill bara få de gjort.. hehe.. har ett väldigt fysiskt jobb.. Så lite nervös hur de ska gå sen..
Uskan
Kvinna ·
03 mar, 2017
Hej allihopa!
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis.
Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...
För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.
Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!
Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..
Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)
Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)
DorisP
Kvinna ·
03 mar, 2017
Hej allihopa!
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis.
Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..
Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)
Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)
Puma, klart du får ha dagis, DU är ju sjukskriven. Upplever det också jobbigt att bara sova på rygg men det blir väl bättre sedan.
Doris; Jag blir tvättad med frottéhanddukar på nästan hela kroppen och håret i diskhon, det funkar med hjälp av guben.
memyselfandi
Kvinna ·
03 mar, 2017
DorisP
Kvinna ·
03 mar, 2017
Jag opererades 1/3. Fick precis se mina nu. Första intrycket var att dom blev för små.. Skulle tagit en storlek större :( Jag la i 275cc runda framför muskeln. Nu är dom ju även svällda och så, så dom kommer ju bli ännu mindre. Men blir väl finare när dom lagt sig ner rätt också. Hoppas det blir bättre :/