Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Alma7

Kvinna ·

02 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Då ligger man på uppvak då och allt har gått bra :-)

Åh så spännande, grattis. Hoppas på fortsatt positiv utveckling;) Exakt en vecka kvar för mig o jag ska lägga in typ samma som dig 295 cc bakom muskeln
Gilla

Alma7

Kvinna ·

02 mar, 2017

DorisP skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Va kul! Grattis till nya boobisarna :)

Hej Doris, hur mår du såhär två dagar efter op, hur känns allt?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

02 mar, 2017

Alma7 skrev:

DorisP skrev:

2barnsmamma87 skrev:

Va kul! Grattis till nya boobisarna :)

Hej Doris, hur mår du såhär två dagar efter op, hur känns allt?

Till en början idag kändes det bättre, jag kunde ta på mig en tröja utan hjälp. Men nu känns de som ett tryck på högra bröstet, på sidan liksom. Det gör sig påminnt när man rör armen liksom :)
Gilla

Coffie

Kvinna ·

02 mar, 2017

Grattis till er som redan fått era nya boobs. :) På måndag är det min tur. Var på en ny konsultation idag bara för att bekräfta storlek och så. De ser gigantiska ut med linnet man får på sig men syns knappt i mina vanliga kläder. Det känns skönt att jag kan klä upp och ner som jag vill. Jag är bekväm med storleken och profil men rädf för själva op. Jag hatar att ha ont! Och jag är rädd att göra mina barn moderslösa. Tänk om jag dör? Det är sådana tankar som snurrar runt i huvudet.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

02 mar, 2017

Jag kan lova dig att du inte dör. De trodde jag med att jag skulle. Men det gick hur bra som helst! Jag har dock väldigt ont över brösten..vill bara sluta av den så att säga. Men dom säger att efter en vecka bör man kunna sluta med smärtlindring..o det ser jag fram emot. För då bör jag inte e ha lika ont som jag har nu! : ) Jag har inte kollat på mina bröst än. Bara lite små titt medan min sambo tog bort de vita kompresserna imorse. Man har liksom ingen ork eller lust att kolla på dem. Vill bara att smärtan ska försvinna!!
Gilla

Alma7

Kvinna ·

02 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Jag kan lova dig att du inte dör. De trodde jag med att jag skulle. Men det gick hur bra som helst!

Jag har dock väldigt ont över brösten..vill bara sluta av den så att säga. Men dom säger att efter en vecka bör man kunna sluta med smärtlindring..o det ser jag fram emot. För då bör jag inte e ha lika ont som jag har nu! : )

Jag har inte kollat på mina bröst än. Bara lite små titt medan min sambo tog bort de vita kompresserna imorse.

Man har liksom ingen ork eller lust att kolla på dem. Vill bara att smärtan ska försvinna!!

Jobbigt med smärtan, hoppas den går över snart. Vilken strlk tog du till slut o vilken sort? Jag har valt Allergan MF 295 CC, men är lite nojjig för att det ska bli för stort. Jag ville gå ned till 225 med låg profil men kirurgen avrådde då jag har tomma påsar efter amning som behöver fyllas ut.
Gilla

mammatill2.90

Kvinna ·

02 mar, 2017

Hur gör ni som har barn:) tanken är att sambo skall lämna och hämta våra som vanligt på förskolan men jag har så dåligt samvete över att behöva lämna dem där när jag bara är hemma... Minstingen är 1.5 år så det krävs att jag lyfter honom om de skall vara hemma ! jag har förresten laddat upp en förebild:) någon som är lika platt som jag haha?
Gilla

Sofia27

Kvinna ·

02 mar, 2017

mammatill2.90 skrev:

Hur gör ni som har barn:) tanken är att sambo skall lämna och hämta våra som vanligt på förskolan men jag har så dåligt samvete över att behöva lämna dem där när jag bara är hemma... Minstingen är 1.5 år så det krävs att jag lyfter honom om de skall vara hemma !
jag har förresten laddat upp en förebild:) någon som är lika platt som jag haha?

Jag har en treåring och en liten som fyller ett om en vecka. Treåringen kommer få gå heltid på förskolan i två veckor, det är extremt mycket bus i honom så han har det nog roligare där än hemma med mig som inte kommer orka något iaf. Är fortfarande föräldraledig med den minsta så henne kommer jag få ha hemma på egen hand. Har op en torsdag och kommer bo hos mina föräldrar tills på söndagen men från och med måndagen kommer jag få ta min lilla helt själv under dagarna, då kommer brösten vara fyra dagar bara. Hon är dock en ganska nöjd liten tjej så tror hon kommer vara glad bara jag sitter på golvet ihop med henne. Får även mata och byta blöjor på golvet den första tiden innan jag kan lyfta :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

02 mar, 2017

mammatill2.90 skrev:

Hur gör ni som har barn:) tanken är att sambo skall lämna och hämta våra som vanligt på förskolan men jag har så dåligt samvete över att behöva lämna dem där när jag bara är hemma... Minstingen är 1.5 år så det krävs att jag lyfter honom om de skall vara hemma !
jag har förresten laddat upp en förebild:) någon som är lika platt som jag haha?

Jag opererades i måndags och har 4 barn varav 2 är 4 och 6 år. Min man lämnar dem på dagis varje dag fast han är hemma med mig. Vi har dock även en Schäfer på 11 månader och hon är det stora problemet. Vi har fått stänga av runt mig och hon fattar ju inte varför. Men hon är så hoppig och jag kan inte använda armarna för att värja mig med henne. Jag klarade inte av att göra mat till mina små då min man åkte iväg en sväng i tisdags utan det var min 13 åriga son som fick göra det. Man behöver hjälp och de små (speciellt så små som din yngsta) blir rätt klängiga. Min snart 4 åring och 6 åring vet jag har blivit opererad men de vet nog egentligen inte vart, bara att de måste vara försiktiga. Men jag får ångest när jag inte kan hjälpa, torka på toan osv, så passa på och njut av att få ta det lugnt! Det behövs! Plus att man blir lite avdåsad av smärtlindringen.Skönt att kunna slumra till. De har det lite bättre på dagis när man inte mår 100%.
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

02 mar, 2017

mammatill2.90 skrev:

Har en vild 2,5 åring och en 6,5 åring med autism och adhd :x ska bo hos mina föräldrar första 3 dagarna och sedan är maken sjukskriven så hm får sköta barnen första dagarna. Skulle aldrig kunna göra det själv i detta skick ;-) Jag ska försöka ladda upp lite bilder nu :-)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

02 mar, 2017

mammatill2.90 skrev:

Min lilla tjej är straxt förbi 1,5 år och hon går heltid på dagis. Sambon tar hand om henne här hemma och min syster på 17 har flyttat in som extra hjälp till och med. (Jag är så himla bortskämd) men jag kan inte lyfta henne och knappt ge henne en ordentlig kram, så det skulle inte funka att jag hade henne ensam tyvärr. Hoppas på att kunna ha henne hemma mer om nån vecka :)!
Gilla

Qwdfyy87

Kvinna ·

02 mar, 2017

13/3 på Akademikliniken... göteborg.. så nervös.. men mest för att inte kunna kissa och för att kräkas.. blir droppformade 325cc läkarn ville helst inte mer än 280 lät de som men detta var max för få de fint då min hud vart uttöjd innan.. 2barn.. hoppas de blir snyggt! Vill bara få de gjort.. hehe.. har ett väldigt fysiskt jobb.. Så lite nervös hur de ska gå sen..
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

02 mar, 2017

Hej allihopa! Jag valde Motiva ergonomix plus implantat 350 CC bakom muskeln. Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha. Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis. Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt... För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig. Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

03 mar, 2017

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!
Jag valde Motiva ergonomix plus implantat 350 CC bakom muskeln.
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.

Sambon går ta våran 1 1/5 åriga pojk när han är hemma. Annars är han på dagis.

Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...

För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.

Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!

Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta.. Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :) Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;) Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

03 mar, 2017

Vildmusen skrev:

jhojho skrev:

Jag är så velig! Bestämde mig vid konsultationen för 425cc, men nu när det börjar närma sig funderar jag på om jag inte ska ta lite till, kanske 450cc.. Jag har 75b nu innan operation. Så svårt att veta hur stora de blir. Har testat med rispåsar i olika toppar/bhar.. Är det fler som velar när det börjar närma sig? :)

Jag velar oxå! Tycker det var jättesvårt med ristestet! Svårt att veta hur mycket som "fösvinner" när dom lägger in inplantatet. När jag tog 550cc så tyckte jag även att det blev tungt och jobbigt för ryggen. Ni som valt större, hur känns det för er? Man vill ju inte gå och ha ont i ryggen resten av sitt liv lixom!

Jag har lagt in 835 cc i varje, tycker inte jag känner av någon tyngd. Det enda jag faktiskt känner av är att läkningen är i full gång och bröstbandet finns där. Be att få testa inlägg med sport-bh en gång till.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

03 mar, 2017

Qwdfyy87 skrev:

13/3 på Akademikliniken... göteborg.. så nervös.. men mest för att inte kunna kissa och för att kräkas.. blir droppformade 325cc läkarn ville helst inte mer än 280 lät de som men detta var max för få de fint då min hud vart uttöjd innan.. 2barn.. hoppas de blir snyggt! Vill bara få de gjort.. hehe.. har ett väldigt fysiskt jobb.. Så lite nervös hur de ska gå sen..

Jag med har ett fysiskt krävande jobb samt har en hund som behöver massor! m motion, är sjukskriven i 14 dgr och har semester en vecka på det. Hjälp med hunden har jag fram till nu på söndag. Men hur menar din kirurg då? Jag hade urbantade taxöron (80e) och det fyllde min kirurg liksom bara ut. Jättefina verkar de bli dessutom.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

03 mar, 2017

DorisP skrev:

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!
Har somsagt knappt orkat kolla på dem då jag har så ont...känner mig helt handikappad. Sitter mest i soffan o knaprar tabletter o tkr synd om mig själv haha.

Visst har man rätten att ha sitt barn på dagis om situationen kräver det? Tänker att vi varken får lyfta våra barn eller.något annat tungt...

För sambon måste ju jobba..pengar måste vi få in då jag inte kan jobba. Så jag får klara mig själv på dagarna. Skulle det inte gå helt så har jag folk runt omkring som kan hjälpa mig.

Längtar verkligen tills smärtan går över. För det här är nått av det värsta jag varit med om. Hatar att ligga på rygg!!

Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..

Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)

Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)

Puma, klart du får ha dagis, DU är ju sjukskriven. Upplever det också jobbigt att bara sova på rygg men det blir väl bättre sedan. Doris; Jag blir tvättad med frottéhanddukar på nästan hela kroppen och håret i diskhon, det funkar med hjälp av guben.
Gilla

DorisP

Kvinna ·

03 mar, 2017

Uskan skrev:

DorisP skrev:

PumaBaby skrev:

Hej allihopa!

Självklart har du rätt att lämna på dagis när du är sjukskriven :) ja kommer va borta från jobbet i 4 veckor men min förhoppning är att jag kommer kunna ha dottern hemma med mig lite efter vecka två. Men det är ju det där med att lyfta..

Jag opades ju dagen innan dig och för min del så kändes det som en enorm skillnad idag när jag vaknade från igår med smärtan. Så du kanske känner det redan imorgon då? :)

Jag tycker det är skotjobbigt att inte kunna duscha! Känns inte som man blir ren med våtservetter.. nu talar vi enbart om överkroppen alltså ;)
Hur gör ni? Man skulle ju vilja göra sig lite fredagsfräsch idag till exempel x)

Puma, klart du får ha dagis, DU är ju sjukskriven. Upplever det också jobbigt att bara sova på rygg men det blir väl bättre sedan.

Doris; Jag blir tvättad med frottéhanddukar på nästan hela kroppen och håret i diskhon, det funkar med hjälp av guben.

Smidigt :) jag har fått hjälp med duschen från mage och neråt och sen har vi som sagt använt våtservetter. Men frottéhanddukar låter mycket bättre så det ska jag prova idag! Mitt hår har inte tvättats sen i måndags så jag hoppas verkligen att jag kan få lite ordning på det idag, känner mig inte så snygg som jag skulle vilja just nu haha ;D
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

03 mar, 2017

Jag opererades 1/3. Fick precis se mina nu. Första intrycket var att dom blev för små.. Skulle tagit en storlek större :( Jag la i 275cc runda framför muskeln. Nu är dom ju även svällda och så, så dom kommer ju bli ännu mindre. Men blir väl finare när dom lagt sig ner rätt också. Hoppas det blir bättre :/
Gilla

DorisP

Kvinna ·

03 mar, 2017

memyselfandi skrev:

Jag opererades 1/3. Fick precis se mina nu. Första intrycket var att dom blev för små.. Skulle tagit en storlek större :( Jag la i 275cc runda framför muskeln. Nu är dom ju även svällda och så, så dom kommer ju bli ännu mindre. Men blir väl finare när dom lagt sig ner rätt också. Hoppas det blir bättre :/

Tråkigt om du inte är nöjd :/ såg någon häromdagen där brösten blivit större efter sex veckor, kanske blir samma för dig :* Jag har lagt in samma strl som dig men är orolig att dem blivit för stora istället, jag kommer få se dem först på tisdag så spänningen är olidlig!! ;D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem