Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

boobiesvidern

Kvinna ·

11 apr, 2012

Ja alltså jag är så smal runt om så Jörg tror att det kommer sticka ut i sidorna och jag vet inte om det är snyggt. Skulle jag har pushup så kommer det att tryckas ihop och inte bli en naturlig klyfta.

Men jag har funderingarna öppna men behöver bestämma mig snarast.

snacka om stressigt!!!!

Gilla

LittleMom

Kvinna ·

11 apr, 2012

Boobiesvidern, jag ska ha Perthese 440cc high. Pratade med Tuve om att jag är rädd att storleken blir för stor för lilla mig och då sa han det att för att jag ska få fin form som går "utanför" kroppen på sidorna så får jag hålla mig så högt. Och han sa även att kändes det bra i spegeln på konsultationsdagen så blir det oftast det bästa. Jag älskar när brösten sticker ut längs sidan, så man får timglas form :)

Gilla

Anonym användare

12 apr, 2012

Hej hej! Jag ska operera mig på tisdag 17/4, får jag hänga här med er då? :D Har varit helt chilledill fram tills NU, nu pirrar det i magen ooohmy! Lycka till alla tuttlisor :)

Gilla

Anonym användare

12 apr, 2012

sandra1987 skrev:
ellie5 skrev:

Neeej... Skulle ha opererats imorgon 12/4 men väcktes imorseav att telefonen ringer och Proforma meddelar att Örjan blivit pappa inatt vilket innebär att det det blir uppskjutet en vecka. Kul för han men jäkligt jobbigt att ställa om sig mentalt samt krångel med semester som är lagd och inte går att ändra... Visste ju att det eventuellt skulle hända men det känns såklart tungt och såhimla TYPISKT!!!

Undrar bara ifall han kan skriva ett intyg på sjukskrivning så jag har något underlag till min chef??!!

Och om de kanske ger någon form av kompesation??!!! Vill ju inte va besvärling men jag förlorar ganska mycket på att det inte blev som det var tänkt.... Vad ska jag göra??!!

Usch det är så tråkigt :( min optid blev också uppskjuten en vecka, skulle också opas av Örjan.. Men hur kunde din tid bli uppskjuten bara en vecka? Är han tillbaka redan nästa torsdag? :S

Jag märker nu att jag har haft en väldans tur... Har sett massor av upprörda inlägg ang tids-ändringarna och alla planeringar som gått i stöpet... väntan till maj och juni...skit tråkigt.. Stackars dom... :( Tydligen skulle han bara komma in nästa torsdag å göra några operationer, antar att det är de "enklare" som tar kortare tid. Don´t realy know... Men vi måste verkligen haft tur i oturen!! ^^

Gilla

sofia_

Kvinna ·

12 apr, 2012

Jag tycker alla som blev drabbade av att Örjan blitt med barn ska ha kompensation/mycket rabatt om man fått omboka. Jag hade väl turen att få ha kvar datumet trots allt!

Gilla

Anonym användare

14 apr, 2012

Jag opererades 10 april på Akademikliniken av Jonas Röjdmark (han gjorde även min näsa för ett halvår sedan). Eftersom mina bröst var lite "konstiga" innan, olika storlek och så, så blev det även lite korrigeringar samt vårtgårdsplastik för bästa resultat. Mina upplevelser har hittills varit bra! Jag blev otroligt väl omhändertagen på AK, de är helt underbara där! Jag lade in anatomiska implantat 325 g MX från allergan. Formen ser jättebra ut än så länge så jag hoppas att jag fortsätter läka bra. :)

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

14 apr, 2012

Fick flyttat till 25 april istället för maj =D

Gilla

sofia_

Kvinna ·

15 apr, 2012

Kul att höra! Hur har det gått för alla er andra som redan gjort era operationer? :)

Gilla

Anonym användare

15 apr, 2012

Jag gjorde om op den 10 April på kkab för att ta ut mina pip.

Och allt har bara varit ett rent jävla helvete från start!

Först när jag kommer på plats tar dom betalt(självklart) och får träffa sjuksystern som tar kort och hon ber mig ivänta kirurgen.

In kommer Avni, trotts en väntan på 6 månader för att ha Ivan!

Ivan är på semester och kommer tidigast hem om 2 veckor men har ingen ledig ny op tid förens i vinter!! Och jag har haft sådana sjuka besvär med mina pip(som visar sig ha svettats ur 30%av sitt innehåll) har tidigare mailat och pratat med Ivan som sagt 650 mentor utan problem. och Avni säger samma sak..

En sjuksyster kommer in på rummet en stund senare och säger

"Tyvärr du får bara 550, annars kan du åka hem"

Då jag åkt hela vägen från Stockholm (4 timmar tåg resa) betalat för operationen och inte tagit mer med pengar fick jag gråtande godta allt.

Var jättegulliga tjejer på plats men kunde inte skrämma dom med hur jävla skit personalen och alla behandlade mig då jag påpekade att jag är besviken över hur detta blivit.

Då har Pia(chefen) vetat om att Ivan varit ledig under min op dag (fick bo på hotell natten innan då dom hade stängt dagen innan då det var påsk) utan att meddela mig. Hon säger nu i efterhand att jag får skylla mig själv och jag inte är välkommen till dom något mer.

Allt pgr av att jag gick ut i media då Pia vägrade låga mig på på konsultation då pip blev förbjudet.

Jag är så sjukt jävla missnöjd över deras beslut och vet inte ens om jag kan göra något....

Gilla

augusti11

Man ·

15 apr, 2012

Imorgon är det min tur!!! Sååå nervös!!
Gilla

sofia_

Kvinna ·

15 apr, 2012

Iduns, det där låter jätteallvarligt! Du borde kolla det där med antingen Komsumentverket eller nån typ av jurist! Alltså kan du påvisa att dom gjort riktigt fel så kan du ju få skadestånd och ersättning, eller en ny op av dom. Skulle jag tro! Hoppas det löser sig :/

Gilla

milliebillie

Kvinna ·

15 apr, 2012

Såg att någon frågade tidigare i tråden. Man duschar inte håret med decutanen, då blir det helt frissigt.

Gilla

augusti11

Man ·

15 apr, 2012

Jag tvättade håret med descatan för säkerhets skull..
Gilla

Juli11

Man ·

15 apr, 2012

Iduns skrev:

Jag gjorde om op den 10 April på kkab för att ta ut mina pip.

Och allt har bara varit ett rent jävla helvete från start!

Först när jag kommer på plats tar dom betalt(självklart) och får träffa sjuksystern som tar kort och hon ber mig ivänta kirurgen.

In kommer Avni, trotts en väntan på 6 månader för att ha Ivan!

Ivan är på semester och kommer tidigast hem om 2 veckor men har ingen ledig ny op tid förens i vinter!! Och jag har haft sådana sjuka besvär med mina pip(som visar sig ha svettats ur 30%av sitt innehåll) har tidigare mailat och pratat med Ivan som sagt 650 mentor utan problem. och Avni säger samma sak..

En sjuksyster kommer in på rummet en stund senare och säger

"Tyvärr du får bara 550, annars kan du åka hem"

Då jag åkt hela vägen från Stockholm (4 timmar tåg resa) betalat för operationen och inte tagit mer med pengar fick jag gråtande godta allt.

Var jättegulliga tjejer på plats men kunde inte skrämma dom med hur jävla skit personalen och alla behandlade mig då jag påpekade att jag är besviken över hur detta blivit.

Då har Pia(chefen) vetat om att Ivan varit ledig under min op dag (fick bo på hotell natten innan då dom hade stängt dagen innan då det var påsk) utan att meddela mig. Hon säger nu i efterhand att jag får skylla mig själv och jag inte är välkommen till dom något mer.

Allt pgr av att jag gick ut i media då Pia vägrade låga mig på på konsultation då pip blev förbjudet.

Jag är så sjukt jävla missnöjd över deras beslut och vet inte ens om jag kan göra något....

Men fy, låter ju helt sjukt. Tycker du ska kontakta en advokat. Så där kan det inte gå till.
Gilla

Juli11

Man ·

15 apr, 2012

milliebillie skrev:

Såg att någon frågade tidigare i tråden. Man duschar inte håret med decutanen, då blir det helt frissigt.

Jag har bägge gånger på begäran tvättat i descutan. Visst, det blir lite svintostuk men det är bara att köra mkt balsam efter op så är det ingen fara.
Gilla

boobieJ

Kvinna ·

16 apr, 2012

Snart är det dags för mig, på torsdag :D så himla peppad!! dock börjar nervositeten krypa sig fram, kunde knappt somna igår pga alla tankar som snurrar redan nu ^^ hehe..

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

16 apr, 2012

Lycka till! Min tur nästa vecka... har börjat dröma mardrömar att något går fel, att man inte bara kan få tänka på annat!!

Gilla

Brunett87

Kvinna ·

16 apr, 2012

Jag blev flyttad till 2maj så tillhör inte april gruppen längre :-( lycka till allihopa!
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

16 apr, 2012

Fy Iduns det låter fruktansvärt!!!! Gå vidare med detta, ge inte upp. Vi finns här som stöttning för dig!

Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

16 apr, 2012

PÅ ONS SMÄLLER DET!!!

Har länge väntat på denna dagen och snart är den här.

är fortfarande klyven till vilken storlek men som tur har de inne båda storlekarna.

Har min sista chans att bestämma mig imorgon.

Yeeeeee

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem