Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

sofia_

Kvinna ·

24 apr, 2012

Två dagar kvar för mig nu! Blir sådär hipsig "har jag fixat allt som behövs fixas innan operationen?"

Är det nåt tips ni kan ge som ni känner att "Det här skulle jag fixat innan!"´som man kanske inte tänker på? Något att ha med sig eller så? :)

Gilla

Anonym användare

24 apr, 2012

Nu har jag kommit hem, bilresan gick riktigt bra och jag mår ganska bra just nu faktiskt! :-) Dock känner jag mig överkörd oc har ont om jag kommer emot... :p
Gilla

Anonym användare

24 apr, 2012

Ha med en tröja som du knäpper framifrån men det vet du säkert redan. Lycka till!
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

24 apr, 2012

Nu e jag hemma. Resan hem gick bra, nästan 3 timmar med ett bensträck. Jag tycker det gör ondare idag. Eller rättare sagt, smärt topparna e mer intensiva. Nu la jag mej till rätta i sängen, varit uppe ett par timmar nu. Ser helt blåslagen ut ;)
Gilla

Anonym användare

24 apr, 2012

Samma här ser ut som någon slagit mig med ett slagträ typ :D haha... Håller med att det är bättre idag men smärttopparna är vedervärdiga :-( Hoppas man slipper ta morfin tabletterna då jag mår fruktansvärt illa när jag tr dem. :-( Finns någon lösning på det? Eller är det bara välja värk eller illamående?
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

24 apr, 2012

Jag tror du får välja. Men tror det kan underlätta om magen inte e tom när du tar morfinet. Jag älskar de tabletterna, speciellt till natten. Börjar kännas en del i armhålorna nu.
Gilla

kakmonster

Kvinna ·

24 apr, 2012

Trinna; det finns totalt 18 rum, 9 för varje klinik. Jag tror de flesta är enkelrum. Jag behöver bara hjälp med att lyfta tyngre saker. Det tar längre tid att resa sig, röra sig, kissa, äta mm. Jag har inte fått tillbaka någon känsel.. :/ Känns som om bröstens blodtillförsel stryps
Gilla

Anonym användare

24 apr, 2012

Jag hade ett enkelrum. Tyckte det var skönt då jag bara ville ta det lugnt och kände mig inte så social direkt :p Nu har jag känsel i brösten men de sticker/bränner nu i stället. Antar att det är vanligt! Nu ska jag försöka sova dock utan morfin :-) Får se om det går :p
Gilla

Trinna

Kvinna ·

24 apr, 2012

Hej hej... Fick enkelrum med toalett o dusch Hade en vän på besök innan (Gagge) o det va skönt med lite tidsfördriv Skriver med vänster hand då nålen i höger armveck inte är så skönt att böja på... Har inte så ont men har bett om en del smärtstillande... Dags att sova! Gonatt!!
Gilla

Anonym användare

24 apr, 2012

Låter som allt gått bra då iaf vad skönt och sov gott!!
Gilla

Juli11

Man ·

24 apr, 2012

sofia_ skrev:

Två dagar kvar för mig nu! Blir sådär hipsig "har jag fixat allt som behövs fixas innan operationen?"

Är det nåt tips ni kan ge som ni känner att "Det här skulle jag fixat innan!"´som man kanske inte tänker på? Något att ha med sig eller så? :)

Ha med så lite som möjligt till kliniken. Du får tofflor, morgonrock osv där. Sover gör man i mjukBHn så nattlinne känns överflödigt. Annars tandborste, deo möjligen, lypsyl och mobil kommer man långt med :-)

Kommer faktiskt inte på något alls att ha hemma.

MItt tips är att försöka röra sig lite efter op och inte bara ligga i sängen hela dagarna för det blir man stel av. Med röra sig menar jag inte långpromenader direkt men vara upp lite i alla fall.

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

Tjoho, idag är det äntligen dags för mig att förstora brösten - jag är lite nervös det måste jag erkänna men inte värre än att jag sovit i natt.

Kl 12 ska jag vara på kliniken så nu dricker jag lite kaffe och ska försöka äta något litet, innan min 6-timmarsfast börja.

Gilla

mräv

Kvinna ·

25 apr, 2012

Min tur idag med!!! :) kl 7 ska jag infinna mig på kliniken. Vrålhungrig är jag. Är inte nervös för själva operationen utan mer för resultatet. Återkommer.. Lycka till smålandstös! Per kommer göra ett fin fint jobb!
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

mräv, lycka till!

Jag är med nervös inför resultatet och lite hur jag kommer att reagera med att äntligen få bröst, då jag aldrig haft några.

Jag har några före-bilder på min sida så förstår du vad jag menar.

Gilla

mräv

Kvinna ·

25 apr, 2012

Ja det kommer allt bli en skillnad för dig :) vad ska du ha för implantat? Jag var rätt så bystig innan kag blev gravid första gången. Gör en bröstförstoring för formens skull. Trivs inte med tomma bröst med överskottshud. Kan inte förstå att dagen D är här!
Gilla

Wendy

Kvinna ·

25 apr, 2012

Lycka till, ni båda som har dagen D idag!!!
Gilla

mräv

Kvinna ·

25 apr, 2012

Tack wendy! :)
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

mräv: jag ska ha 300/370 cc anatomiska - du?

Efter amningen, viktnedgång och träning försvann de helt. Måste erkänna att de ska bli kul att köpa bikini i år!

Gilla

mräv

Kvinna ·

25 apr, 2012

Jag ska ha 350 hp runda. Är dock livrädd att de är för smala. Min kirurg kommer nog vara jätte glad när jag kommer utrycka min oro så här i sista sekund. Har i och för sig mailat honom om det. Han har bekräftat att 350 är bra på alla sätt men implantatet är mkt smalare än min egna bröstbredd :( Nu är jag isf på plats inne i väntrum. Är en riktig frukostmänniska så du kan ju tänka dig hur jag mår ;)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Ja, då ska man hem idag.... Vill bara dessa första dagar ska gå fort så man inte behöver ha så ont o inte kunna röra sig... Lycka till ni som har det framför er, för det e så skönt när väntan är över o man är igång!! ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem