Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Anonym användare

25 apr, 2012

Lycka till tjejer!!
Gilla

Juli11

Man ·

25 apr, 2012

Lycka till ni som ska opas idag! Snart har ni nya bröst :-)
Gilla

Annette33

Kvinna ·

25 apr, 2012

Lycka till alla tjejer i april 2012-tråden med era bröst!!! Hoppas att de läker som de ska och att ni blir nöjda med resultatet, KRAM på er!

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

Gah, nu börjar jag bli riktigt nervös, ska åka om drygt en timme, tur att min make är en lugn "typ" så han kan lugna ner mig när han kör mig.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Smålandstös: Vart ska du nånstans? O du ska se att det går bra, det är ju bara en kort tid med lite smärta o obehag, sen om nån vecka kommer du bara njuta! Lycka till!! Själv passade jag på att ta bild när Tuve kollade innan hemförd. Kändes riktigt bra faktiskt. Trodde inte de skulle få så bra form direkt! Synd man inte kan lägga upp bild genom mobilen, så det får komma sen ;-) Har ni andra april-tjejer lagt upp bilder? Hade varit kul att se fler nya ;-)
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

Trinna: Art Clinic i Jönköping, Per Windh ska opa mig.

Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Jag har en bild från några timmar efter op på min sida. Hur mår ni som opererades för ett par dagar sen? Kag mår sämre idag och det bränner ordentligt i brösten. Har inte ätit morfin sen igår morse så vet inte om det är därför?! Vågar inte ta dem pga illamåendet. Hoppas det släpper under dagen. Hade tänkt duscha idag, har ni gjort det? :-)
Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Jag opererade mig på Fornebuklinikken i Oslo den 19/4 och jag hade ställt in mig på att ha väldigt ont.. När jag vaknade upp va jag lite trött efter narkosen men ingen behövde hämta mig utan jag tog taxi hem själv 2 timmar efter op. Jag har inte haft ont en enda dag. Jag har sovit som ett barn på nätterna. Gick ut på promenad dagen efter. Jag vet att det är väldigt individuellt men någon smärta borde man ju ha? Jag har ringt kliniken och dom tycket det lät jättebra! Det är inte så bra att googla info om bröstförstoring för det står oftas om negativa saker. Någon som har vart med om det samma som mig?? :) Jag la in 295cc under muskeln. Natrelle inspira tsm
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

25 apr, 2012

Smärtan e bättre idag. Tar i å för sej mina morfin fortfarande. Men fick hemsk yrsel idag. Satt ner när det kom. Helskumt å blev matt så var tvungen att lägga mej ner. Jag känner mej så ofräsch med flötigt hår å svettig kropp men väntar med dusch tills imorgon, övermorgon kanske. Känns så bökigt när man behöver hjälp med att tvätta håret å klä på bh m.m Jag ska ändå inte ut bland folk idag ;) tur det finns torrschampo ;)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Bli medbröst: Ser jättebra ut! Ser att du fick en annan BH än mig o vad är det du har under bygeln? Jag har en täckt bh som är uppklippt vid bygeln lixom o så har jag fårr comped-plåster mellan brösten o under... Mini02: Det är ju bara att grattulera!! ;-) Citadellisa: Hehe, ja torrshampo e super vid såna här tillfällen! ;-)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

25 apr, 2012

Vi har samma bh som henne men hennes e helt uppklippt medan vår bara e klippt nertill ( vilket jag tycker e bättre). Tror hon har plåster tejp, eller? Kirurgerna jobbar olika. Jag e Supernöjd med tuves jobb. Å jag blev så glad över bhn. Räknade med helt uppklippt. Det var det jag hade sett på bilder tidigare.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Jaha, ok. Ja, nu har man ett lager över bröstvårtorna oxå ;-) Vad har ni för bh-stl nu, jämfört med innan ? Jag hade 75b (som många andra ;-)) o fick nu 70E. Låter ju större än vad det är.
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

Nu har Per ritat på mig, fattar knappt att jag snart ska opa mig.
Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Ja det är tejp som är under. Märken så jag vet exakt hur BHn ska sitta om jag tar av den ex vid dusch. Oxå gör att minska skavsår. Det bränner där bygeln sitter nedtill kan det vara att man skapar ett veck där nu? Vågar ju inte ta morfinet men bu är det nära. Mådde toppen igår och var ute och gick en liten sväng. Idag tag jag mig knappt ur sängen. Hade tänkt ta nya bilder på brösten men väntar nog till imorgon.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Smålandstös: Spännande!! Blimedbröst: Jag har oxå ont under, speciellt på ena sidan där tydligen mina revben sticker ut med så det blir ett större tryck där... Jag ska ta morfin snart, kan inte ligga ner för jag har så ont i hela överkroppen. Sitter upp i ett kuddhav i soffan, men är trött o vill sova... :-( Jag mår inte dåligt av morfinet så tänker ta dem idag o imorgon o sen spara dem till natten tror jag.
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

25 apr, 2012

Jag hade a-kupa innan. Typ 70a å på denna bh har jag 65d. Så roligt att skriva =)
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

25 apr, 2012

Vad är det för morfintabletter ni tar?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Citedellisa: Hehe! Ja, man längtar tills man ska köpa nya BHar, men det blir väl dyrt ;-) Smålandstös: Förutom Alvedon o Celebra så fick jag morfin-preparatet Oxynorm...
Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Mailade precis Cosmo och fick snabb svar att smärtan var helt normal. Skönt att han svarade så fort och att man blivit omhändertagen så bra. Tar en morfintablett i kväll och ser om det är bättre i morgon helt enkelt. Ni som opades av Tuve ska med ha BHn en månad lr?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

25 apr, 2012

Ja, dygnet runt i 4v men vi skulle prata mer om det vid 1v-återbesöket. Har ni vätska under huden? Det bubblar rätt obehagligt på mig, upp mot halsen/bröstkorgen samt ut mot armhålorna....
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem