Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Citadellisa

Kvinna ·

25 apr, 2012

Samma för mej med bubblor å luft men det e mer neråt magen. Under brösten lixom. Så bubblig å Öm där. Ut i armhålorna e jag bara svullen, öm å blå.
Gilla

Juli11

Man ·

25 apr, 2012

Jag har ett par nya bilder. Ska vänta med nya tills jag tagit stygnen på återbesöket på fredag.
Gilla

sofia_

Kvinna ·

25 apr, 2012

Tack för svar :) ska försöka bara ha en ryggsäck med saker med mig då. Kan inte fatta att det är bara typ tolv timmar kvar tills jag är påväg till operationen :D sjukt.

Gilla

mräv

Kvinna ·

25 apr, 2012

Hej hej! Nu är jag opererad! :) har varit helt nockad hela dagen. När jag inte har sovit har jag haft en fruktansvärd yrsel. Spytt har jag oxå gjort. Men det börjar kännas bättre nu. Har inte speciellt ont, men det brukar nog vara så vid framförplacering. Vilka fina bröst ni fått tjejer. Nu håller vi tummarna för att det fortsätter så och utan komplikationer. Smålandstös, har allt gått bra? :)
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

26 apr, 2012

Jag är med opat, tyckte inte smärtan var så farligt när jag vaknade ur narkosen, men natten har inte varit rolig - inte lätt att sova sittandes.

Ska försöka vila lite i soffan nu när maken och barnen åkt iväg till skola och jobb. Jag hoppas jag kan resa mig själv det har jag inte kunnat ur sängen. Jag trodde inte jag skulle ha så här pass ont. Jag är väldigt öm på sidorna och mellan brösten och det känns som om någon kört över mig, då ryggen gör minst lika ont. Men jag hoppas det inte blir värre.....

Om jag är nöjd? Jag har knappt studerat dem mer än när jag låg i sängen efter uppvak, nu känns det som om jag inte kommer kunna ta av mig bhn, men det lilla jag såg och kommer ihåg så såg de fina ut!🤭

Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Skönt att höra från dig smålandstös! Jobbigt med smärtan. Antar att du lagt bakom muskeln då du knappt hade ngn egen vävnad. Har du fått order om att sova sittandes? Eller gör du det för att det är skönast? Jag har sovit på rygg och på sidan. Ops!
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

26 apr, 2012

mräv: Ja jag har lagt bakom. Jag valde sittandes för det verkade enklast. Maken fick hjälpa mig att resa mig upp från kuddarna genom att dra en kudde uppåt eller hur jag ska förklara. Inte kul att vara helt hjälplös och ha ont men jag hoppas verkligen det är värt besväret! Hur mår du?
Gilla

Maxoanna

Kvinna ·

26 apr, 2012

Om några timmar är det min tur! Kl 12 ligger jag nog på OP bordet - 500 cc ut och 700 cc in! Nervös och förväntansfull :-)

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

26 apr, 2012

Maxoanna skrev:

Om några timmar är det min tur! Kl 12 ligger jag nog på OP bordet - 500 cc ut och 700 cc in! Nervös och förväntansfull :-)

Lycka till!!!!

Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Lycka till maxoanna!! Smålandstös Hoppas du kommer ha hjälp där hemma nu i några dagar när du har så ont. Minsta lilla rörelse blir ju en pärs. Jag sover hos en kompis i två nätter. Hon tar hand om mig som om jag vore en prinsessa :) idag mår jag mycket bättre. Huvudvärken är nästan borta. Det spänner en del i brösten men inte så att jag behöver ta ngn smärtlindring. Tjuvkikade på mina bröst nu på morgonen och det var en positiv överraskning :) hoppas du mår bättre snart! Har du inte haft några problem med yrsel och illamående?
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

26 apr, 2012

mräv: när jag varit uppe och tagit panodil 1mg kändes det lite bättre. Jag lyckades tom kolla in brösten, tvätta av mig med våtservetter och kamma håret.

Jag har inte varit yr eller illamående.

Sitter i soffan med massor av kuddar bakom ryggen och då är smärtan inte så farlig.

Vilken snäll kompis du har!

Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Vad skönt att du sluppit yrseln och illamåendet. Tyckte det var fruktansvärt jobbigt. Läste i en tråd att du fått lite feber. Har du ringt till kliniken? Har du fått en antibiotikakur? Ja min kompis är allt en fin vän. Ska köpa henne ngt fint efter detta. Hur kändes det när du kikade på brösten? :)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

26 apr, 2012

Inatt sov jag som en baby! Såå skönt. Sover halvliggandes eller sittandes, kommer inte upp från liggandes utan hjälp... :-( Hade rätt ont i går, men hade nog rört mig o bökat runt efter nån bekväm ställning för mycket. Mår bättre idag. Tar iofs morfin tabletterna. Men vi kommer snart förbi detta tjejer. Ser fram emot när de är smärtfria o klämfärdiga, hehe! Att köpa nån snygg Bh! Tänkte se vad Tuve säger om bandet efter 1 v, vill inte ha för mycket underpool, o för platt upptill... Ni som tittar på era, vad tycker ni om formen än så länge? Nu ska jag lägga upp bild! ;-)
Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Va skönt att du fick sova gott i natt! Jag tycker det är så läskigt när brösten är så spända, påminner om känslan när mjölken rann till.. så jag har tittat på dom i några sekunder bara, ha ha! Men jag tycker formen så fin ut. Vad tycker du om din form? Vad har du lagt in för storlek och profil?
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

26 apr, 2012

De ringde från Art Clinic och sa att de glömt att skicka med mig bröstband igår, så imorgon kommer ett på brevlådan.

I tre veckor ska jag ha det -verkar inte så kul. Sportbhn som jag har på mig är bara skön, men vill "man bli fin får man lida pin"...

Gilla

Trinna

Kvinna ·

26 apr, 2012

mräv:

400 delvis bakom, genom armhålan.

O ja, tycker oxå den spända känslan på minner om när mjölken tryckte på ;-)

Jag har lagt upp bil nu på min sida.

Jag gillar formen, men vill inte de ska hamna för långt ner, o få fööör stor underpool, så får se hur det ser ut på första återbesöket. Tar nog inte foto föräns dess.

:-)

Smålandstös:

Bröstbandet kan vara lite skönt oxå, visst, det trycker men skönt att det hålls på plats när man rör o vänder sig.

Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Trinna! Grattis! Ser ju riktigt bra ut! :) Det där bröstandes som ni använder. Är det till för att få skidbacke? Är den den som kallas för tortyren? Jag vill oxå lägga upp bild men jag är inte hemma och har ingen tillgång till dator här. Går tyvärr inte ladda upp bilder fr iphonen.
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

26 apr, 2012

Tortyren e en kombination av ett hårt spännt bröstband samt en hårt sittande bygelbh. Trycker från alla håll, puh... Det e verkligen tortyr. Känns mer för var dag.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

26 apr, 2012

Mräv: Tack. Idag känns de mer svullna o ömma. O ja, det är som citadelllisa skriver, bygel samt band som trycker o formar brösten... Har compeedplåster mellan o under brösten mot skavsår. Ajajaj!!
Gilla

kakmonster

Kvinna ·

26 apr, 2012

Fy fan, FYRA veckor med detta?! Jag håller på att få panik, jag vill liksom dra ner bhn lite, den sitter så hårt mellan brösten och så högt upp. Får klaustrofobi nästan.

Jag var i affären med min mamma idag och jag fick riktigt ont i ryggen. Det enda som hjälper är att ligga med kuddar bakom ryggen.

Har era bubblor försvunnit? jag har lite kvar, men de verkar försvinna så smått.

Jag har fortfarande ingen känsel alls...🙁

Har lagt upp en bild på dem i silvergalleriet.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem