Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Anonym användare

26 apr, 2012

Säger samma sak, fyra jävla veckor!!! Jag är blå på hela bröstet där bygeln sitter. Duschade förut och får inte till BHn som den satt innan. Gör så ont att jag svimmar om jag fortsätter. Vet inte hur jag ska göra. Har ni tagit av BHn nåt?
Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

26 apr, 2012

Min op igår gick super inte mått illa lr snurrig alls! Men de drar väldigt när ja ska sitta, gå...så långpromenader med hunden får vänta... Känns nästan för bra när många här mår så dåligt.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

26 apr, 2012

Ja, det är verkligen en tortyr med detta!! Svider i armhålorna, magen e svullen o ryggen värker.... Ser fram emot att dagarna ska gå snabbt, för att vara så här orörlig är INTE kul. Men, vill man vara fin... Kakmonster: Fina. Fast tycker de såg rätt fina ut innan oxå. Jag har en del bubblor kvar, obehagligt. Blimedbröst: Jag har inte vågat duscha än, men tog av mig BHn igår o det va jobbigt att få på BHn rätt igen, haha, sambon hade lite problem med knäppningen ;-)
Gilla

Anonym användare

26 apr, 2012

Haha samma här! Han vågade ju knappt ta i mig. Men nu mår jag lite bättre och hoppas på en bra natt :-) Superfina bröst. Tog nytt kort när jag tog av tortyren så ska lägga upp det i morgon tänkte jag:-)
Gilla

mräv

Kvinna ·

27 apr, 2012

kakmonster

ser ju jättebra ut! Har man så fina bröst som du hade innan så blir nog nästan allt snyggt :) Hoppas känseln snart kommer tillbaks

vanessa

underbart att det gick så bra. Väldigt märkligt när du inte har mer ont när du har lagt bakom. Men det är bara att gratulera! :)

idag har jag duchat. Det gick bra. Skööönt var det! Har lagt upp 2 bilder. De är sneda, fick inte till det.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

27 apr, 2012

Mräv: Tänkte våga mig på en dusch idag... Ska bli skönt! O kollade in dina bilder! Såg ju jättefina ut! Grattis!
Gilla

Juli11

Man ·

27 apr, 2012

Jag var på återbesök idag och tog de yttre stygnen. Ärren såg bra ut och jag får redan börja med BH. Skönt! Det verkar som om jag kan ha mina BH innan denna omoperation. Smidigt :-)
Gilla

Natta-patta

Kvinna ·

27 apr, 2012

Då operades man för några timmar sen å är redan hemma å mår toppen :) Sååå nöjd med framför placering! Wiie
Gilla

Trinna

Kvinna ·

27 apr, 2012

Är det bara jag som ser gravid ut?? Blä, inte kul när magen är svullen o hård! Annars tycker jag det går framåt, men har inte riktigt kommit ur mjukisen än o ut o rört på mig. Får göra det här nu till helgen! Juli11: Det är ju praktiskt att inte behöva byta ut alla bh:arna en gång till ;-) Natta-patta: Grattis! Vart gjorde du dina?
Gilla

Juli11

Man ·

27 apr, 2012

Trinna skrev:
Är det bara jag som ser gravid ut?? Blä, inte kul när magen är svullen o hård! Annars tycker jag det går framåt, men har inte riktigt kommit ur mjukisen än o ut o rört på mig. Får göra det här nu till helgen! Juli11: Det är ju praktiskt att inte behöva byta ut alla bh:arna en gång till ;-) Natta-patta: Grattis! Vart gjorde du dina?

Trinna- det är är vanligt att se ut som om man är i 7:e månaden. Denna gången blev jag inte så svullen mest sist var jag svullen 1,5 vecka och magen ömmade. Ja, det är smidigt att kunna ha samma. Nu har jag dock ingen ursäkt att shoppa nytt ;-)

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

27 apr, 2012

Jag e oxå svullen å ser gravid ut. Nästan så magen smärtar mer än brösten ibland. Går oxå i mjukis än. Idag var jag ute å tog en lugn promenad å kollade på när min mamma lekte med min son i sandlådan, haha... Snacka om handikappad man känner sej. Mina armhålor börjar kännas nu, inte härligt!
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

27 apr, 2012

Hej, Ska äntligen få "riktiga" bröst den 21 maj. Så jag platsar inte på detta forum antar jag :) Har sett att minst en här skulle operera sig på Gerlee plastikkirurgi - som jag - och är förstås nyfiken på Din/Era erfarenheter. Har varit på konsultation och blev mycket nöjd och fick ett väldigt bra intryck. Var orolig att mina 300CC var alldeles för mycket, men ser här att vissa skaffar mer än dubbelt så mycket - så jag kanske inte behöver oroa mig? :)
Gilla

Natta-patta

Kvinna ·

27 apr, 2012

Trinna; Tack:) medical center i jkpg, ivan letterfors :) Sj??
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

28 apr, 2012

Min mage är också svullen, har inte gjort nr 2 sen i onsdags när jag opererades-

Jag måste nog ringa min kirug idag, febern går inte ner(hade 38,2 när jag vaknade) och jag fryser och känner mig lite sjuk. Är det penicilin man får i första hand?

Gilla

Anonym användare

28 apr, 2012

Min mage är bra men har väldigt ont i vänstra bröstet. Det lixom bränner där bygeln sitter. Känner ni igen er? Bara morfintabletter kvar som jag inte kan ta så tar bara Alvedon just nu. Kanske därför det blivit värre :p Trodde inte det skulle va såhär jobbigt.. Ahh hatar smärta!!!
Gilla

Juli11

Man ·

28 apr, 2012

Att det bränner, sticker och domnar är vanligt och normalt. Tror inte du behöver oroa dig
Gilla

Anonym användare

28 apr, 2012

Tack! Har nämligen inte ont alls i högra bröstet därför jag undrade.. :-) Hoppas smärtan släpper snart...!!
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

28 apr, 2012

blimedbröst skrev:
Min mage är bra men har väldigt ont i vänstra bröstet. Det lixom bränner där bygeln sitter. Känner ni igen er? Bara morfintabletter kvar som jag inte kan ta så tar bara Alvedon just nu. Kanske därför det blivit värre :p Trodde inte det skulle va såhär jobbigt.. Ahh hatar smärta!!!
Det bränner vid mina byglar med. Tror vecket skapas, e nog därför. Celebran tog slut men nu tar jag istället 2 Alvedon å en Ipren tillsammans. Testa! Hjälper, då Alvedon i sej inte dämpar någon smärta. Å man kan ta dem ihop.
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

28 apr, 2012

Å jag har oxå mer ont i ena bröstet/armen.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

28 apr, 2012

Ja, magen gör ont o armhålorna är svullna. Gör mer ont än brösten, fast de ser rätt blåslagna ut nu! Magen är fortfarande svullen, men får se om den kommer igång av en promenad idag.. Smålandstös: Låter inte kul med feber! Nog bäst att kolla upp. Sweedie: Det finns både en maj-tråd samt flera om Gerlee, så sök runt lite så kan du hitta dem. Jag tänkte först lägga in 300-350, men gick på kirurgens rekommendation o la in 400. Nu känns de gigantiska, men hoppas svullnaden ger sig o jag vänjer mig :-) Blimedbröst: Hade du inte skillnad på dem sen innan? Eller om du har använt ena sidan mer än andra? Hoppas det inte är nått mer än så som gör att du känner skillnad...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem