Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

cathlyn

Kvinna ·

03 apr, 2012

Juli11 skrev:

Jag ska göra en ny operation i april, på Proforma. Släta lite större implantat denna gång. Det blir min andra op

Hade du inte släta från början och i så fall varför ska du byta till de? :)

Gilla

Juli11

Man ·

03 apr, 2012

Tack tjejer! Haha, soffanso, är inte tokpigg på det direkt. ;-) Har knappt spanat på dem själv. Hoppas jag mår bättre imorgon för nu är det lite sjösjuka. Bilder kommer så småningom.
Gilla

Juli11

Man ·

03 apr, 2012

cathlyn skrev:

Juli11 skrev:

Jag ska göra en ny operation i april, på Proforma. Släta lite större implantat denna gång. Det blir min andra op

Hade du inte släta från början och i så fall varför ska du byta till de? :)

Hade Texturerade förut. Bytte för att se om det kan minska rippling. Hade inte bytt om det bara berodde på rippling men jag ville också ha lite bredare.
Gilla

Frida_star

Kvinna ·

03 apr, 2012

Sillis, jag skall opereras en månad efter dig :)

Jag känner precis som du, livrädd för att se tjock ut, livrädd för att de skall bli förstora eller försmå, det är en ren djungel..

Lossing har sagt åt mig att inte jämföra mig med andra, för att byst innan skiljer sig, längd, vikt, axelbredd, bröstkorg... Jag har starkt börjat fundera på 750cc nu..

Hur mycket hade du innan?

Gilla

Anonym användare

04 apr, 2012

Juli 11- No Worries, förstår dig :) Hoppas du mår bra idag! Snarrt min tur nu!!! Yeah sååå nervös jag är nu. Ätit lite frukost o väntar På att min dotter ska vakna så Man kan börja förbereda sig. Wish me luck! Kl 1145 ska jag infinna mig på Proforma...
Gilla

elle90

Kvinna ·

04 apr, 2012

lycka till soffansso!

i morgon 07:45 ska jag infinna mig på proforma! det blir nog 350/375 eller 375/400! är inte speciellt nervös förutom över storleken!

Gilla

goorgeous

Kvinna ·

04 apr, 2012

lycka till! vi ses kanske senare soffansso ! :)

elle90 , jag är också nervös över storleken , ska vara på proforma kl 13, inte många timmar kvar! vi kanske ses imorrn i korridoren :D

Gilla

Juli11

Man ·

04 apr, 2012

Lycka till soffanso! Det är marginell skillnad mellan 375 och 400 cc. Ta det som bäst passar bröstbredden är mitt råd. Skillnaden i cc syns inte för blotta ögat.
Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Jag ska opereras fredagen den 13:e kl 10.30 hos Gunnar på plastikakademin. Ska lägga in 375cc high profile. Trots att det bara är en vecka kvar så känns det som en evighet!
Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Nu har jag betalat, köpt en mjuk BH stlk L och köpt nya mjukiskläder som är lätta att ta på och av som jag kan ha efter operationen. Något mer man ska köpa innan man opereras? :-)

Ahhhh inte långt kvar nu (2 veckor drygt) men nu är jag nervös helt plötsligt :D

Hur mår ni som är opade?

Gilla

Juli11

Man ·

05 apr, 2012

blimedbröst skrev:

Nu har jag betalat, köpt en mjuk BH stlk L och köpt nya mjukiskläder som är lätta att ta på och av som jag kan ha efter operationen. Något mer man ska köpa innan man opereras? :-)

Ahhhh inte långt kvar nu (2 veckor drygt) men nu är jag nervös helt plötsligt :D

Hur mår ni som är opade?

Descutan att tvätta dig med innan op. Sen tycker jag det är bra med en fet kräm eller olja att smörja brösten med efter op. Har själv locobase repair nu och sist. Jag mår bra och känner endast lite ömt vid snitten när jag tar där. Aningens tröttare än vanligt men annars inga problem. Lite bubbel under huden :-D som det blir i början.
Gilla

tjejen-medbobis

Kvinna ·

05 apr, 2012

Descutan ska man väl få från kliniken innan op eller ska man ha en hemma för att kunna tvätta sig innan op dagen ???

Tacksam för svar!!

Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Det ska köpas på Apoteket! Jag opades ugår o tyckte då att jag mådde oförskämt bra efteråt. Idag mår jag sååå illa o hann spy två ggr innan jag åkte hem. Stel o orkar inget. Ligger mest o försöker undvika spy igen. Nån mer som varit illamående andra dagen?
Gilla

tjejen-medbobis

Kvinna ·

05 apr, 2012

soffansso: men jag fick ingen info om det från citadellkliniken. Ska man ändå köpa och ska man tvätta sig innan op dagen eller? måste man tvätta håret oxo med den??
Gilla

Brunett87

Kvinna ·

05 apr, 2012

Du ska duscha och tvätta dig med descutan kvällen innan och sen på morgonen igen. Enligt min kirurg behöver jag inte tvätta håret med den men övriga kroppen. Samt att duvans ha bäddat rent i sängen. Det verkar konstigt om du inte fått den informationen. Fick du inte med dig några papper hem? Där borde det garanterat stå!
Gilla

Juli11

Man ·

05 apr, 2012

Soffansso skrev:
Det ska köpas på Apoteket! Jag opades ugår o tyckte då att jag mådde oförskämt bra efteråt. Idag mår jag sååå illa o hann spy två ggr innan jag åkte hem. Stel o orkar inget. Ligger mest o försöker undvika spy igen. Nån mer som varit illamående andra dagen?

Tror det är när alla mediciner börjar släppa som man mår dåligt. Jag mådde bra först och skulle åka hem men fick lägga mig ner igen då jag började må illa. Tog till slut en liten till promenad i korridoren och fick kuta på toa och spy. Igår var jag lite yr och lätt illamående ett tag men nu är det borta. Du ska se att det känns bättre imorgon. Känner du dig nöjd so far?

Gilla

Juli11

Man ·

05 apr, 2012

tjejen-medbobis skrev:
soffansso: men jag fick ingen info om det från citadellkliniken. Ska man ändå köpa och ska man tvätta sig innan op dagen eller? måste man tvätta håret oxo med den??

jag tror det finns ett annat märke också som en del kliniker kör med. DEt kan vara så att du endast tvättar dig med descutan på själva opdagen på kliniken.

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

05 apr, 2012

tjejen-medbobis skrev:
Jag ska oxå opa mej på citadell å fick inte heller info om tvätt med detta, stod inte heller i något av alla papper som man fick där å inte heller i dem som kom i lådan för några dagar sen. Jag tror det e upp till var klinik hur de rekommenderar. Man får ju duscha med det på op dagen å kvällen innan ska du tvätta håret med vanligt schampo å ta en vanlig men noggrann dusch helt enkelt.
Gilla

elle90

Kvinna ·

06 apr, 2012

Allt gick jätte bra och jag är suuuuper nöjd! och som alla säger va narkosläkaren på proforma helt underbar!

Va hur pigg som helst från de jag vaknat upp, och hoppa in i taxin 4 timmar efter jag vaknat :) Ni som ska opas på proforma har verkligen någon att se fram emot! :D

Gilla

Anonym användare

06 apr, 2012

Jag mår mkt bättre idag men har lätt illamående som Ligger o gror :) Men tror det är som du säger o citadonets vabligaste biverkning är illamående så :) Jag är sjuuukt nöjd! Bättre än väntat så bara hålla tummen att inga konstigheter kommer i efterhand.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem