Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

Asirnas

Kvinna ·

11 nov, 2015

Nu har jag betalat in mina 13.000kr för lyftet, blev ännu en gång tomt på kontot :(

Gilla

Fiia

Kvinna ·

12 nov, 2015

Spanarn skrev:

Fiia skrev:
Formica skrev:
Jättestort lycka till Fiia! Det kommer att gå bra:)
Tack nu är ja klar och mår förvånansvärt bra..äntligen har ja ett par bröst är så lycklig :)

Härligt!! Hoppas du blir nöjd när de ä "klara". Och hoppas du kan sova inatt

Tack natten har gått bra är lite stel bara men mår bra. Storleken känns helt ok hade velat haft större
Gilla

Fiia

Kvinna ·

12 nov, 2015

jp85 skrev:
Fiia skrev:
jp85 skrev:
Om en vecka är det äntligen min tur. Nu längtar jag
Åå spännande lycka till då. Hur mycket ska du lägga in? Och va är utgångsläget? :)
Ja super spännande Jag har nu b/c kupa. Urammade Det blir 500 cc texturerade coh 1
Okej de kommer bli så snyggt. Nästan som mig ju. Jag har allergan 495cc Tsx bakom muskeln :)
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

12 nov, 2015

Jag blir lite lättad när de flesta säger att de kunde tagit större. Börjar vela om storleken så här fyra dagar innan. Något måste man väl vara nervös för antar jag. Är det någon som fått en svart bh på citadell förresten?
Gilla

jp85

Kvinna ·

12 nov, 2015

Fiia skrev:
jp85 skrev:
Fiia skrev:
jp85 skrev:
Åå spännande lycka till då. Hur mycket ska du lägga in? Och va är utgångsläget? :)
Ja super spännande Jag har nu b/c kupa. Urammade Det blir 500 cc texturerade coh 1
Okej de kommer bli så snyggt. Nästan som mig ju. Jag har allergan 495cc Tsx bakom muskeln :)
Ja jag hoppas det blir bra har ju velat om strl o implantat in i det sista :-P Hur mår du?
Gilla

jp85

Kvinna ·

12 nov, 2015

Spanarn skrev:
Jag blir lite lättad när de flesta säger att de kunde tagit större. Börjar vela om storleken så här fyra dagar innan. Något måste man väl vara nervös för antar jag. Är det någon som fått en svart bh på citadell förresten?
Ha ha jag har ju också velat in in det sista. Men nu såhär 6 dagar innan känns allt tipp topp :-)
Gilla

Fiia

Kvinna ·

12 nov, 2015

jp85 skrev:
Fiia skrev:
jp85 skrev:
Fiia skrev:
jp85 skrev:
Ja jag hoppas det blir bra har ju velat om strl o implantat in i det sista :-P Hur mår du?
De kommer bli jättebra jag ville ha större men de gick inte o få in är ju så liten :p 46,5kg och 167cm haha!
Gilla

Oneofakind_86

Kvinna ·

12 nov, 2015

Hej :)

Jag ska på konsultation imorgon 13/11-15 och opdag bokad den 24/11. Allting har gått så fort och jag är mer exalterad över att äntligen få dom bröst jag idag saknar, än att jag är nervös inför själva operationen då jag själv arbetar idag som narkosundersköterska på just operation så jag vet vad jag har att vänta mig på självaste opdagen. Var fruktansvärt nervös över att berätta för min familj om mitt beslut än själva operationen. Men det fick jag äta upp då mamma förstod och stöttar mig i detta samt att min storasyster blev lite avis ;)

Imorgon vet jag mer vilken kirurg och storlek det kommer att bli.
Idag fyller jag knappt en A-kupa så jag hoppas jag får så jag fyller en Bkupa eller åtminstonde en liten C. Vi får helt enkelt se imorgon vad svaret är :D Är så glad att det äntligen blir av. Jag har väntat i 10 år på denna operation.

Äntligen kan man våga sig på att ha mer "uringade" kläder, våga visa sig utan kläder för en framtida partner (är idag singel sen 3 år) och äntligen känna sig kvinnlig :D

MVH/ 
överexalterad tjej ;) 
Gilla

jp85

Kvinna ·

12 nov, 2015

Ullis86 skrev:

Hej :)

Jag ska på konsultation imorgon 13/11-15 och opdag bokad den 24/11. Allting har gått så fort och jag är mer exalterad över att äntligen få dom bröst jag idag saknar, än att jag är nervös inför själva operationen då jag själv arbetar idag som narkosundersköterska på just operation så jag vet vad jag har att vänta mig på självaste opdagen. Var fruktansvärt nervös över att berätta för min familj om mitt beslut än själva operationen. Men det fick jag äta upp då mamma förstod och stöttar mig i detta samt att min storasyster blev lite avis ;)

Imorgon vet jag mer vilken kirurg och storlek det kommer att bli.
Idag fyller jag knappt en A-kupa så jag hoppas jag får så jag fyller en Bkupa eller åtminstonde en liten C. Vi får helt enkelt se imorgon vad svaret är :D Är så glad att det äntligen blir av. Jag har väntat i 10 år på denna operation.

Äntligen kan man våga sig på att ha mer "uringade" kläder, våga visa sig utan kläder för en framtida partner (är idag singel sen 3 år) och äntligen känna sig kvinnlig :D

MVH/ 
överexalterad tjej ;) 
Vad spännande. Du får berätta sen när du vart på konsultationen
Gilla

Lunda

Kvinna ·

12 nov, 2015

Ligger och väntar på operation på cotadellkliniken. Duschad och dropp satt. Op om 1 timme. Var väldigt nervös innan men känner mig förvånansvärt lugn faktiskt! Tänk att det äntligen är dags!!!
Gilla

A-D

Kvinna ·

12 nov, 2015

Blir så avundsjuk på alla som opereras nu, jag vill också! Tur det bara är 15 dagar kvar :D nu ska jag betala operationen, så då blir jag ännu mer peppad. Dock är jag inte säker på vad jag ska lägga i längre.. men kirurgen vet att jag vill ha en D-kupa och absolut inte större, så jag litar på honom! haha

Gilla

jp85

Kvinna ·

12 nov, 2015

Lunda skrev:
Ligger och väntar på operation på cotadellkliniken. Duschad och dropp satt. Op om 1 timme. Var väldigt nervös innan men känner mig förvånansvärt lugn faktiskt! Tänk att det äntligen är dags!!!
Hur har det gått?
Gilla

Miaria77

Kvinna ·

12 nov, 2015

men brudar ,,nu är det nära har liksom inte hunnit fatta nåt ännu men imorgon fredag den 13:e ska jg bli med twins :-)

vad ska jag tänka på i natt inför op?

nån som opat sig med tungpieringen i tungan? stod nåt om att man måste ta ut sånt?

mia .-)

Gilla

jp85

Kvinna ·

12 nov, 2015

Miaria77 skrev:

men brudar ,,nu är det nära har liksom inte hunnit fatta nåt ännu men imorgon fredag den 13:e ska jg bli med twins :-)

vad ska jag tänka på i natt inför op?

nån som opat sig med tungpieringen i tungan? stod nåt om att man måste ta ut sånt?

mia .-)

Vad spännande lycka till :-) Alla piercingar ska tas ut. Jag måste ta ut min ur tungan o näsan.
Gilla

Miaria77

Kvinna ·

12 nov, 2015

oj men min tungpiercing vet jag inte om den ha läkt ;-(

ja de bli iallafall 500 cc o framför muskeln med mp hon tyckte de skulle bli bäst med tanke på min breda bröstkorg

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

12 nov, 2015

Blir lite lätt knäpp av en sak här. Har en kompis gamla pip och vänjer mig med tills det är dags och lade märke till detta: Pip, bredd 12,6 och put 4,4 (350cc) Motiva, bredd 12,25 och put 4 (360cc) Hur kan ett implantat med mer cc vara mindre både på bredd och put?
Gilla

Sallys

Kvinna ·

12 nov, 2015

Jag opererade ut en cysta från mitt bröst för några år sen. Hade då haft min tungpiercing i flera år men trots det så kunde jag inte få i den igen efter operationen.. Det är väldigt olika om man kan få i den igen eller inte eftersom tungan är en muskel. Men jag gjorde iallafall om min piercing någon dag senare! Nu har jag ingen men skulle samma sak hänt nu när jag gjorde min bröst operation hade jag nog inte brytt mig så mycket för man är så glad för sina nya bröst! Glädjen tar över ;)
Gilla

Lunda

Kvinna ·

13 nov, 2015

Det har gått jätte bra. Som alls skriver är alla helt underbara. Värst när jag vaknade och hade lite panikkänslor och hyperbentilerade men det har jag gjort de andra gånger jag varit sövd också :-) Fick tydligen en blödning så de hade satt ett stenhårt förband över axlar och bröst och det gjorde ont men när det togs bort efter ett par timmar så kändes det mycket bättre. Inte då ont ännu mest det här trycket man har, men så får man rätt mycket piller ;-) Ligger ganska bekvämt men svårt att sova, slumrar lite då och då.
Gilla

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Miaria77 skrev:

oj men min tungpiercing vet jag inte om den ha läkt ;-(

ja de bli iallafall 500 cc o framför muskeln med mp hon tyckte de skulle bli bäst med tanke på min breda bröstkorg

Ja du kan ju ringa o höra med din klinik. Men troligen säger dom samma sak Det har och göra med att man kan få stötar bla och av vad vet jag inte Har säkert många fler anledningar
Gilla

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Spanarn skrev:
Blir lite lätt knäpp av en sak här. Har en kompis gamla pip och vänjer mig med tills det är dags och lade märke till detta: Pip, bredd 12,6 och put 4,4 (350cc) Motiva, bredd 12,25 och put 4 (360cc) Hur kan ett implantat med mer cc vara mindre både på bredd och put?
Kanske mentor är lite mjukare. Har läst det någonstans och då automatisk lite mer cc Men jag vet inte. Fråga kliniken
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem