Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Lunda skrev:
Det har gått jätte bra. Som alls skriver är alla helt underbara. Värst när jag vaknade och hade lite panikkänslor och hyperbentilerade men det har jag gjort de andra gånger jag varit sövd också :-) Fick tydligen en blödning så de hade satt ett stenhårt förband över axlar och bröst och det gjorde ont men när det togs bort efter ett par timmar så kändes det mycket bättre. Inte då ont ännu mest det här trycket man har, men så får man rätt mycket piller ;-) Ligger ganska bekvämt men svårt att sova, slumrar lite då och då.
Otäckt med blödningen men skönt det inte är någon fara. Hoppas du fått dig lite sömn
Gilla

Erikaerikasson

Kvinna ·

13 nov, 2015

Snart dags! På lördag är min op-dag! Har inte varit ett dugg nervös men förstod att jag skulle bli det med tiden. Dom ska ju ändå skära i mig, som att jag kom på det nu, hehe men.. Konstigt nog är jag mest nervös för kanylen :-( är livrädd för sprutor. Men det ska nog gå bra. sen tänker jag så klart på resultatet också. Hoppas verkligen jag inte valt gör stort men allt annat kändes för litet. Och sen hoppas jag att jag vaknar upp ur narkosen också
Gilla

Miaria77

Kvinna ·

13 nov, 2015

Ligger nu o väntar på min tur Skulle ha opat mig 9:30 men väntar ff på dropp mm
Gilla

hejhopp

Kvinna ·

13 nov, 2015

hej!

ska operera mig på citadellkliniken av Jörg 26 nov. 

fyller inte ut en a kupa. 

ett barn.

Gilla

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Miaria77 skrev:
Ligger nu o väntar på min tur Skulle ha opat mig 9:30 men väntar ff på dropp mm
Hoppas du är färdig nu snart
Gilla

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Erikaerikasson skrev:
Snart dags! På lördag är min op-dag! Har inte varit ett dugg nervös men förstod att jag skulle bli det med tiden. Dom ska ju ändå skära i mig, som att jag kom på det nu, hehe men.. Konstigt nog är jag mest nervös för kanylen :-( är livrädd för sprutor. Men det ska nog gå bra. sen tänker jag så klart på resultatet också. Hoppas verkligen jag inte valt gör stort men allt annat kändes för litet. Och sen hoppas jag att jag vaknar upp ur narkosen också
Vad spännande och vad skönt med op på en helg. Önskar vi hade sånna dagar att välja på häromkring. Stort lycka till. Det kommer säkert bli grymt bra
Gilla

Lunda

Kvinna ·

13 nov, 2015

Någon som lagt in lite före/efter bilder nu av november operationer? :-)
Gilla

Erikaerikasson

Kvinna ·

13 nov, 2015

jp85 skrev:
Erikaerikasson skrev:
Vad spännande och vad skönt med op på en helg. Önskar vi hade sånna dagar att välja på häromkring. Stort lycka till. Det kommer säkert bli grymt bra
Ja det är skönt! Tack så jättemycket :-)
Gilla

Miaria77

Kvinna ·

13 nov, 2015

oj shit va bra de känns ,, so far :-)

vet ni om brösten kommer se större ut när dom är "klara" eller :-)

känner mig riktigt nöjd just nu ;-)

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

13 nov, 2015

Miaria77 skrev:

oj shit va bra de känns ,, so far :-)

vet ni om brösten kommer se större ut när dom är "klara" eller :-)

känner mig riktigt nöjd just nu ;-)

Jag har fattat för att de blir lite större när svullnaden lagt sig och huden inte är så spänd. Antar att man vänjer sig under tiden det läker dock. Kul att du är nöjd!!
Gilla

Miaria77

Kvinna ·

13 nov, 2015

oj stämmer de kommer jag älska dem ännu mer sen :-)

tar bilder lite senare :-)

ha knappt behövt alvedon ännu men tro jag kommer ta lite då ag ska sova :-)

Gilla

jp85

Kvinna ·

13 nov, 2015

Miaria77 skrev:

oj stämmer de kommer jag älska dem ännu mer sen :-)

tar bilder lite senare :-)

ha knappt behövt alvedon ännu men tro jag kommer ta lite då ag ska sova :-)

Skönt att du mår bra
Gilla

jp85

Kvinna ·

14 nov, 2015

4 dagar kvar till op och nu börjar tankarna snurra ha ha. Tänk om man valt för stor strl. Om man ångrar sig och tänk om dom blir fula. Ha ha
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

15 nov, 2015

hejhopp skrev:

hej!

ska operera mig på citadellkliniken av Jörg 26 nov. 

fyller inte ut en a kupa. 

ett barn.

dagen efter mig då! :D

Gilla

hejhopp

Kvinna ·

15 nov, 2015

Op 26 nov Har valt ut 550cc motiva full plus Men velar nu och hade velat ha in 625 men de går inte säger min läkare då implantatet är störr en min bröstkorg. Någon som gått emot det?
Gilla

jp85

Kvinna ·

16 nov, 2015

2 dagar kvar. Börjar bli sjukt nervös
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

16 nov, 2015

Ni som gjort op på LoE, fick ni någon bekräftelse? Jag har op på fredag och har inte hört något. Betalade in förra veckan så det var 10 dagar innan.
Gilla

Formica

Kvinna ·

16 nov, 2015

Viv-vi skrev:
Ni som gjort op på LoE, fick ni någon bekräftelse? Jag har op på fredag och har inte hört något. Betalade in förra veckan så det var 10 dagar innan.
Jag ringde till repan några dagar efter betalning och fick en muntlig bekräftelse. I dag ringde en sköterska och undrade ifall jag hade några frågor inför op. Det börjar verkligen dra ihop sig nu :)
Gilla

Aifo

Kvinna ·

16 nov, 2015

jp85 skrev:
2 dagar kvar. Börjar bli sjukt nervös

Åh, dagen innan mig. Spännande!!

Jag blir mer pessimistisk ju kortare tid det är kvar, haha. Tänker att det är bäst att förbereda sig på ett skitdåligt resultat så man inte blir alltför besviken. Men jag vill ju! Och gör jag det inte, så kommer jag alltid undra hur det hade blivit. Kommer vara så jäkla nervös kvällen innan. Tur att jag ska operera mig på morgonen, så man inte behöver gå en halv dag och vänta.

Lycka til!!

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

17 nov, 2015

Jag är färdig!! Har fått jättefina bröst som det ser ut nu!!! Har mått över förväntan hela dagen. Suttit och pratat me min kompis och gått runt på rummet här. Men jag kan inte soooooova!! Sköterskan sa att jag antagligen skulle vara väldigt trött men jag är hur pigg som helst. Haha!! Min kompis gav upp innan mig. Ska få mer smärtstillande om en timma så slår vad om att jag somnar om 50 min. Än så länge helt klart hanterbar smärta. Spänner och trycker men tror att bhn är en stor orsak till det också nu när det är svullet
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem