Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

pacman

Kvinna ·

19 nov, 2015

Jag opererade mig i måndags den 16 på strandkliniken i Stockholm. Hade läst en massa om Dr Oya men tyckte jag fick en bra kontakt med henne, trots att alla besök går väldigt fort :)

La in 425cc bakom och mår än sålänge helt okej, har kunnat vara uppe och röra mig och försöker gå ut och gå, igår var trycket över bröstkorgen lite värre dock och idag så strålar det ganska mycket ut i höger arm, men det är normalt antar jag, eller hoppas jag iaf.

Imorgon får jag ta av lindan, är så spänd på att se hur de ser ut. Såg ju direkt efter op, men då var jag inte vid mina sinnens fulla bruk direkt så minns inte mer än att jag vet att jag kände mig nöjd :)

Försöker hålla mig till alvedon och ipren nu, men har oxynorm och även ett par oxycontin kvar ifall att det skulle bli värre. Jag hoppas dock att jag slipper ta dem.

Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

pacman skrev:

Jag opererade mig i måndags den 16 på strandkliniken i Stockholm. Hade läst en massa om Dr Oya men tyckte jag fick en bra kontakt med henne, trots att alla besök går väldigt fort :)

La in 425cc bakom och mår än sålänge helt okej, har kunnat vara uppe och röra mig och försöker gå ut och gå, igår var trycket över bröstkorgen lite värre dock och idag så strålar det ganska mycket ut i höger arm, men det är normalt antar jag, eller hoppas jag iaf.

Imorgon får jag ta av lindan, är så spänd på att se hur de ser ut. Såg ju direkt efter op, men då var jag inte vid mina sinnens fulla bruk direkt så minns inte mer än att jag vet att jag kände mig nöjd :)

Försöker hålla mig till alvedon och ipren nu, men har oxynorm och även ett par oxycontin kvar ifall att det skulle bli värre. Jag hoppas dock att jag slipper ta dem.

Skönt att det gått bra och du mår bra jag är mer öm än ont. Tagit Alvedon p ipren idag. Inatt får jag nog ta starkare tablett. Massagen är allt annat än skön men gör ju nytta. Kramper i musklerna hela tiden.hoppas du blir nöjd med resultatet
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

Nova82 skrev:
jp85 skrev:
Nova82 skrev:
I morgon är det min tur oxå 7.30 ska jag vara där, är inte ett dugg nervös just nu så allt kommer säkert komma som en bomb imorgon haha. Ser att det även är din tur imorgon Aifo :) Lycka till
Lycka till det kommer gå bra
Tack så mycket :) vaknade för ett tag sen och det känns helt ok, lite illamående bara och tryck men är så glad redan tittar ner och ser TUTTAR och vet att det inte är min fullstoppade bh jag ser haha lycklig
Härligt grattis :-)
Gilla

pacman

Kvinna ·

19 nov, 2015

Du opererades igår va? Spännande. Ja dem första nätterna kunde jag knappt sova alls, inte för att det gjorde ont, emn den infann sig lixom inte, sov i fem-minutersintervaller..

Vad är det för massage? :o De sa inte något om det på kliniken och hittar inget i något papper heller, tänkte om jag kanske bara glömt det. Är det något jag missat att göra? Så himla nervös för att göra fel så att det ska läka konstigt och så, tänker tom på hur jag ligger så jag inte ligger snett. Haha, min syster säger att jag inte behöver oroa mig dock för att de är lindade så hårt såhär i början :)

Hoppas du också blir nöjd, kramper låter inte som någon höjdare.

Gilla

Nova82

Kvinna ·

19 nov, 2015

jp85 skrev:
Nova82 skrev:
jp85 skrev:
Nova82 skrev:
I morgon är det min tur oxå 7.30 ska jag vara där, är inte ett dugg nervös just nu så allt kommer säkert komma som en bomb imorgon haha. Ser att det även är din tur imorgon Aifo :) Lycka till
Lycka till det kommer gå bra
Tack så mycket :) vaknade för ett tag sen och det känns helt ok, lite illamående bara och tryck men är så glad redan tittar ner och ser TUTTAR och vet att det inte är min fullstoppade bh jag ser haha lycklig
Härligt grattis :-)
Tack så mycket :)
Gilla

Aifo

Kvinna ·

19 nov, 2015

Åh, vad härligt Nova82! Skönt att det gått bra för er också jp85 och pacman.

Min operation idag har gått bättre än jag nånsin vågade hoppas på! Jag är hemma nu. Reste själv med tåg vilket jag var nervös för, men det gick hur bra som helst. Mår jättebra, bara lite trött. Och det lilla jag sett av resultatet gör mig så glad. Klart att det är svårt att bedöma slutresultatet nu när det är svullet och så. Men vad jag kan se så har jag ingen motoväg till mellanrum och inga tennisbollar till bröst, som jag var så rädd för när jag valde så små implantat. Topp, topp, topp!

Gilla

Nova82

Kvinna ·

19 nov, 2015

Aifo skrev:

Min operation idag har gått bättre än jag nånsin vågade hoppas på! Jag är hemma nu. Reste själv med tåg vilket jag var nervös för, men det gick hur bra som helst. Mår jättebra, bara lite trött. Och det lilla jag sett av resultatet gör mig så glad. Klart att det är svårt att bedöma slutresultatet nu när det är svullet och så. Men vad jag kan se så har jag ingen motoväg till mellanrum och inga tennisbollar till bröst, som jag var så rädd för när jag valde så små implantat. Topp, topp, topp!

Toppen ,skönt att du oxå mår så bra :-)
Gilla

Nova82

Kvinna ·

19 nov, 2015

Jag har nyss lagt in före och efter bild, ifall någon är intresserad :)
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

pacman skrev:

Du opererades igår va? Spännande. Ja dem första nätterna kunde jag knappt sova alls, inte för att det gjorde ont, emn den infann sig lixom inte, sov i fem-minutersintervaller..

Vad är det för massage? :o De sa inte något om det på kliniken och hittar inget i något papper heller, tänkte om jag kanske bara glömt det. Är det något jag missat att göra? Så himla nervös för att göra fel så att det ska läka konstigt och så, tänker tom på hur jag ligger så jag inte ligger snett. Haha, min syster säger att jag inte behöver oroa mig dock för att de är lindade så hårt såhär i början :)

Hoppas du också blir nöjd, kramper låter inte som någon höjdare.

Ja jag op igår. Försöker få det att flyta på här hemma men som sagt mkt ont/ömt. Jag Dick ett schema från min klinik med massage för att få implantaten på plats fortare och bättre. Det är olika från klinik till klinik.Och olika på implantat
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

Nova82 skrev:
Gjorde jag också igår så ska jag kila in dina :-)
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

Aifo skrev:

Skönt allt gått bra och så även Hemresan Min hemresa gjorde väldigt ont men gick bra
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

Nova82 skrev:
Tjusigt
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

Massagen är också Bra mot muskelkramperna också
Gilla

pacman

Kvinna ·

19 nov, 2015

Okej där ser man, tack för svar. Har återbesök på måndag som sagt så får fråga henne då.

Gilla

Nova82

Kvinna ·

19 nov, 2015

jp85 skrev:
Nova82 skrev:
Tjusigt
Gick in och kika på din sida oxå:) super fina bröst du har fått, så kul se andras före och efter bilder :) jag har bara vågat lägga in min förebild nu när jag fått nya haha. Hur känns det nu efter nån dag, har smärtan blivit värre, jag har inte alls ont nu men svullen även mellan brösten, tänkte att smärtan kanske kommer efter nån dag.
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 nov, 2015

pacman skrev:

Okej där ser man, tack för svar. Har återbesök på måndag som sagt så får fråga henne då.

Som sagt jag har hört många som inte masserar. Olika från klinik till klinik.
Gilla

Lunda

Kvinna ·

19 nov, 2015

En vecka sedan idag. Fortfarande ömt men mycket bättre, mest ont i sidorna och vid snitten i armhålan där bh-n trycker jätte mycket. Mina bröst, mellan och under är väldigt blå/lila/gula, massa blåmärken då jag tydligen fick en blödning under op. Ni som lagt snittet i armhålan, hur ser det ut och hur känns det? Mina är inte vackra :-) röda, svullna, blåa och riktigt ömt. Hoppas det snart blir bättre med ärren också. Annars är det värsta knastrandet jag har, luft och vätska som knarrar och knäpper när man rör sig ich framförallt när man gör massagen. Fruktansvärt obehagligt så det får gärna försvinna :-)
Gilla

emelieee

Kvinna ·

20 nov, 2015

Oh vad kul ska genast in o titta på er bilder. Min op gick hur bra som helst. Lite illamående men det var hanterbart. Brösten stramar lite. Så jag mår oförskämt bra än så länge måste jag säga. Kommer få se dom om ett par timmar. O jag kommer bli utskriven vid 8 idag. Är hur lycklig som helst redan på det lilla jag sett
Gilla

emelieee

Kvinna ·

20 nov, 2015

Era blev jättebra jp85 och nova82. Supersnygga o som ni säger det är så kul o se andras bilder. Ska lägga in sen med när jag kommit hem.
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

20 nov, 2015

Är nu bara fyra dagar kvar till min korr! Åhh vad jag längtar! :D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem