Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

Spanarn

Kvinna ·

03 nov, 2015

jp85 skrev:
Spanarn skrev:
jp85 skrev:
2 veckor kvar.har bestämt mig för 500 cc Men helt plötsligt kan jag inte bestämma mig för släta eller texturerade Vad har ni eller ska ni ha? Och vilken coh?
Jag kommer ha ergonomix som är texturerade. De kändes dock inte lika grova som menthors gjorde. Nåt mittemellan
Vad för fasthet kommer dina ha?
Fastheten kallas ergonomix. Inte så lätt o fatta om man inte har samma märke är klart! De motsvarar coh 1 sägs det.
Gilla

Duckan

Kvinna ·

03 nov, 2015

Nu är jag hemma igen med nya kompisar :) allt har gått bra, har skrivit en Op-berättelse om ni är intresserade. För mig har smärtan hittills varit värst inatt men ändå hanterbart.
Gilla

bblueberry

Kvinna ·

03 nov, 2015

Hej sötnosar! Ska också operera mig i november den 20/11 ihhh :)))))))
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

03 nov, 2015

Jag kommer nu opereras den 25 Nov! :D

Korr av kapselkontratur samt DB och ankarlyft! :)

Gilla

Formica

Kvinna ·

03 nov, 2015

Duckan skrev:
Nu är jag hemma igen med nya kompisar :) allt har gått bra, har skrivit en Op-berättelse om ni är intresserade. För mig har smärtan hittills varit värst inatt men ändå hanterbart.
Glädjande att allt har gått bra! Håller tummarna för att smärtan avtar ordentligt nu. Har läst din fina op berättelse :) känns lugnande att läsa inför ens egna kommande op! Ta hand om dig!
Gilla

jp85

Kvinna ·

03 nov, 2015

Duckan skrev:

Vad skönt🙂 läste också, skönt du verkar så pass pigg 

Har du släta eller Texturerade?

Gilla

Duckan

Kvinna ·

04 nov, 2015

Formica skrev:
Duckan skrev:
Glädjande att allt har gått bra! Håller tummarna för att smärtan avtar ordentligt nu. Har läst din fina op berättelse :) känns lugnande att läsa inför ens egna kommande op! Ta hand om dig!
Tack så mycket! Tyckte själv om att läsa andras berättelser innan för då kan man lättare förbereda sig. Är ett riktigt kontrollfreak så vill gärna även veta små oviktiga detaljer haha. Smärtan har fortsatt varit väldigt hanterbar och inte alls så hemsk som inatt. Dock ligger jag nu och kan inte sova.. Lycka till när det är dags för dig:)
Gilla

Duckan

Kvinna ·

04 nov, 2015

jp85 skrev:

Duckan skrev:

Vad skönt🙂 läste också, skönt du verkar så pass pigg 

Tackar tackar :) texturerade. Ja nu hoppas jag det fortsätter i samma anda med smärtan. Hade räknat med ett helvete så är positivt överraskad än så länge ;) ligger dock klarvaken och har gjort stor del av natten..
Gilla

maja2

Kvinna ·

04 nov, 2015

hempa skrev:

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Jag ska också opereras i november, den 3dje närmaste bestämt :D Hos Tuve på citadellklinken.

Vi kom överens om 450cc framför brösten, dock så provade jag aldrig några andra implantat vilket känns himla dumt såhär i efterhand!

Är det någon mer än jag som är orolig över hur resultatet ska bli? Det känns nästan som om jag skulle vilja gå på en konsultation igen men då jag har 60mil att köra så känns det inte så aktuellt :P

Hur kommer det sig att du valde framför muskeln? Någon annan anledning än muskelpåverkan som verkar vara den vangliaste?

Jag har något strutig form på brösten som jag vill vara säker på att vi får bort, framförbröst fyller ut mycket bättre än bakom. Dessutom så känns oftast framför bröst mjukare och mer naturliga. Dom rör sig också mer naturligt då det inte är någon muskel som håller dom på plats på samma sätt :P

För mig är det väldigt viktigt att få så naturliga som möjligt, mig gör det ingenting om brösten skulle få lite häng med tiden heller :)

Ok! ack för svaret. Jag har ingen bröstvävnad alls egentligen så det kanske hade varit bättre för mig också om man tänker på de sättet. Men hur blir det med rippling o så? Måste ju vara svårare att dölja tänker jag om man inte har bröst innan

Den enda platsen man kan få mer rippling på är över implantatet, där muskeln annars täcker. Men det är väldigt ovanligt att man får rippling där så chansen är liten. Annars är det lika stor risk att få rippling på övriga ställen oavsett om man placerar under eller på muskeln, för muskeln täcker inte implantatet där.

Jag har också valt släta implantat, med dom har man mindre chans att få rippling.

Och om jag nu skulle få en massa rippling så får jag ta ställning till det då och eventuellt placera bakom muskeln. Men att skära sönder muskeln direkt är ingenting jag vill göra, det får bli min allra sista utväg :)

Jag har sett flera stycken här på forumen som haft väldigt lite vävnad och placerat framför ändå och de har fått supersnyggt resultat :)

[/quote Framför på mig blev jättefult, massa ripplig och de blev jätte hängiga. Jag kände implantaten väldigt väl. Har man lite turbulära bröst är framför placering ett bra val, men lite egen vävnad blir även tunnare och mindre fast med åren, då är bakom ett bättre val. Ska man välja framför och vill ha ett snyggt bröst ska man ha förutsättningar för det.

Gilla

jp85

Kvinna ·

04 nov, 2015

Duckan skrev:
jp85 skrev:

Duckan skrev:

Vad skönt🙂läste också, skönt du verkar så pass pigg

Tackar tackar :) texturerade. Ja nu hoppas jag det fortsätter i samma anda med smärtan. Hade räknat med ett helvete så är positivt överraskad än så länge ;) ligger dock klarvaken och har gjort stor del av natten..

härligt du ändå är pigg, fast tjatigt du legat klarvaken🙁

vad har du för fasthet på dom?

Gilla

jp85

Kvinna ·

04 nov, 2015

nu har jag betalat in op Och nu är det endast 13 dagar kvar👍

Gilla

Nova82

Kvinna ·

04 nov, 2015

jp85 skrev:

Jag har oxå blivit fattigare på kontot idag
Gilla

Nova82

Kvinna ·

04 nov, 2015

Nova82 skrev:
jp85 skrev:

Jag har oxå blivit fattigare på kontot idag
Oj text försvann när jag gjorde en smile ? Spännande när det är så nära :) jag har 15 dagar kvar
Gilla

Formica

Kvinna ·

04 nov, 2015

Det närmar sig med stormsteg för oss
Gilla

Formica

Kvinna ·

04 nov, 2015

Avkapat inlägg?? Skulle även stå : inhandlat descutan, känns mer verkligt att det snart är dags
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

04 nov, 2015

Det är kul att se hur olika rutiner de olika kirurgerna har. Jag ska duscha i descutan först på plats, inte håret, och börjar med antibiotika dagen innan. Har inte fått äta vitaminer eller tillskott innan. Får gå med tortyr bygel-bh i fyra veckor efteråt. Hur gör ni där? Smågrejer men lite intressant...
Gilla

jp85

Kvinna ·

04 nov, 2015

Formica skrev:
Avkapat inlägg?? Skulle även stå : inhandlat descutan, känns mer verkligt att det snart är dags
Åh det köpte jag hem förra veckan också
Gilla

Duckan

Kvinna ·

04 nov, 2015

Formica skrev:
Duckan skrev:
Tack så jättemycket! Jag är positivt överraskad av smärtan, klart det känns, det bränner och spänner och trycker en del men inget som inte går att hantera. Äter ju även smärtstillande men blir väldigt trött och dåsig av dem..
Gilla

Duckan

Kvinna ·

04 nov, 2015

jp85 skrev:

Duckan skrev:
jp85 skrev:

Duckan skrev:

Vad skönt🙂läste också, skönt du verkar så pass pigg

härligt du ändå är pigg, fast tjatigt du legat klarvaken🙁

vad har du för fasthet på dom?

Ja drygt när man liksom är trött men inte kan sova riktigt, vet inte om det är tabletterna som spökar. Hoppas på bättre sömn inatt. Jag har fasthet nr 1.
Gilla

jp85

Kvinna ·

05 nov, 2015

ja idag måste jag meddela kliniken om släta eller texturerade:-(

varför har jag nu börjat velat om detta nu:-S

har ju vart helt säker på min sak.

meen varför börjar man nu tveka?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem