Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

barbieee

Kvinna ·

10 dec, 2014

Skönt lämnade bort hundarna några dagar nu också (mina små barn hihi) har tid redan kl 9 Tack och lov då kanske jag inte hinner gå och börja oroa mig. Känns som jag inte riktigt fattat ännu att de är dags imorgon hihi Ja vi kanske ses :)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

11 dec, 2014

Vilken skillnad på operationer. Igår hade jag väldigt ont när jag vaknade ur narkosen, fick då morfin genom handen. Och efter det hade jag inte ont alls. På heöa dagen/kvällen. Vart lite stel bara när jag suttit still en stund. Första natten har gått bra med. Inte haft ont men sovit lite dåligt pga att man sover på rygg. Är van vid att sova på sidan. Men det är en vanesak. Vaknade 5.26 och har inte fått ont ännu. Men har å andra sidan inte gått upp än. Ligger och kollar mobilen i sängen. Kommer nog vara stel när jag går upp. Sist hade jag mer ont så detta känns bra.
Gilla

msfix

Kvinna ·

11 dec, 2014

Idag är det äntligen dags! Så himla roligt. Känner mig ganska lugn. Ska ju vara på kliniken kl 12 och jag är den sista som ska opas idag. Föreställer mig att op'n blir vid 15-16 nån gång.
Gilla

msfix

Kvinna ·

11 dec, 2014

Fyrtornet skrev:
Vilken skillnad på operationer. Igår hade jag väldigt ont när jag vaknade ur narkosen, fick då morfin genom handen. Och efter det hade jag inte ont alls. På heöa dagen/kvällen. Vart lite stel bara när jag suttit still en stund. Första natten har gått bra med. Inte haft ont men sovit lite dåligt pga att man sover på rygg. Är van vid att sova på sidan. Men det är en vanesak. Vaknade 5.26 och har inte fått ont ännu. Men har å andra sidan inte gått upp än. Ligger och kollar mobilen i sängen. Kommer nog vara stel när jag går upp. Sist hade jag mer ont så detta känns bra.
Härligt att du mår bättre än du färväntat dig! Alltid skönt att bli positivt överraskad. Jag har en teori om att de som lägger in via armhålan får mycket ondare än de som opas via bröstvecket. Vet inte om det stämmer in på dig, men jag tror att det generellt är så. Även om det givetvis är individuellt.
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

11 dec, 2014

Jag mår också otroligt bra! Inte heller direkt ont. Lite stel bara, svårt att använda armarna. Men jag har också sovit dåligt. Först var jag så otroligt pigg igår efter open. Sen fick jag ju så ont i ryggen av att ligga på rygg! Så jag har väl mest suttit i fåtöljen hela natten. Kanske sovit två timmar.. Men men, det är sååå värt det! :) Lycka till idag msfix, det kommer att gå bra! Kram :)
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

11 dec, 2014

Hoppas det går bra för er flickor!!! Jag har avklarat 3:e natten nu och det går jättebra att sova på rygg. Sover hela nätterna. Det jobbiga är på morgonen när man får hjälp att sätta sig upp. Gör ont i implantaten och i ärren under brösten då. Jag måste verkligen försöka slappna av. Spänner mig och drar upp mina axlar hela tiden. Går omkring som en stel pinne!! Har inte ont i rygg eller nacke. Hur har det gått för er att "göra nummer två"? Jag har inte gjort det sen innan operation i måndags.... Magen är helt uppsvälld som en ballong men jag är inte skitnödig och har inte ont i den.... Någon som känner igen sig eller jobbar era tarmar på som de ska? Jag får väl ta lavemang....
Gilla

msfix

Kvinna ·

11 dec, 2014

Tack för lyckönskningen! Det är morfinet som gör att tarmarna "slappnar av" och därför blir man hyfsat trög i magen. Det kommer igång igen när du slutar med morfintabletterna. Knappt tre timmar kvar nu, wiihooo :)
Gilla

barbieee

Kvinna ·

11 dec, 2014

Ligger med dropp nu hihi lycka till för andra nu också och håll tummarna för mig för börjar bli lite nervös nu faktiskt
Gilla

Snuttboll

Kvinna ·

11 dec, 2014

Annielilja skrev:

Nu har jag lagt upp bilder och skrivit om det starka upplevelsen när jag fick se mina bröst för första gången i bloggen! 👍

Jävlar vad snygga det blev! 👍

Gilla

Snuttboll

Kvinna ·

11 dec, 2014

barbieee skrev:
Ligger med dropp nu hihi lycka till för andra nu också och håll tummarna för mig för börjar bli lite nervös nu faktiskt

Lycka till!!!👍

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

11 dec, 2014

Snuttboll skrev:

Annielilja skrev:

Nu har jag lagt upp bilder och skrivit om det starka upplevelsen när jag fick se mina bröst för första gången i bloggen! 👍

Jävlar vad snygga det blev! 👍

Tack! Är så nöjd!! :) älskar dem redan!
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

11 dec, 2014

Det har gått jättebra med operationen :) är supernöjd med resultatet redan! Dock gillade jag inte personalen. Fick väldigt lite info, dom var stressade och tog inte hand om mig öht. Först fick jag vänta jättelänge innan vi hade konsultationen, trots att vi hade en avtalad tid för det. När det var gjort fick jag vänta till allra sist att opereras. När jag skulle sövas så sa dom inget alls om vad dom höll på med, dom bara gjorde sitt jobb och jag blev mer nervös än innan. Somnade efter äcklig smak i munnen och stickningar i ansiktet.på uppvaket så låg jag där helt själv, någon sur sköterska sprang runt och kollade inte en till mig, hon såg att jag vaknat efter en stund, kom fram och slängde upp ryggstödet så jag fick skitont i brösten, sen gick hon igen, försökte säga så högt jag kunde att jag var illamående, höll på att spy, 3e gången hörde hon äntligen, då hade jag knappt någon puls och dom fick eld i arslet. Mådde bättre efter en stund och fick komma in på rummet. Kände panik över å va kvar, så jag sa att jag tänker åka hem. Hade ont första 30-60 minuterna, sen var det lugnt. Kunde va uppe å gå väldigt mycket, kände mig som vanligt förrutom att det spände i brösten. Dom avrådde mig från att åka hem, då jag hade 6 tim bilresa hem. Men jag vägrade vara kvar. Tog mitt pick och pack och drog. Resan hem gick jättebra, så skönt att bara komma hem och lägga mig, sov som en stock och har mått rätt bra hela tiden :) dock blir jag väldigt snurrig på tradolanen jag fick utskrivet. Men det kan jag nog leva med :P
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

11 dec, 2014

Sjukt fina!! :) Såg mina också idag, var jättenervös.. Men Gud vilka bomber jag har! De är ju i och för sig svullna. Men jag är supernöjd! :)
Gilla

Snuttboll

Kvinna ·

11 dec, 2014

Usch mushufasa, låter ju vidrigt! 👎

Gilla

msfix

Kvinna ·

11 dec, 2014

mushufasa skrev:
Det har gått jättebra med operationen :) är supernöjd med resultatet redan! Dock gillade jag inte personalen. Fick väldigt lite info, dom var stressade och tog inte hand om mig öht. Först fick jag vänta jättelänge innan vi hade konsultationen, trots att vi hade en avtalad tid för det. När det var gjort fick jag vänta till allra sist att opereras. När jag skulle sövas så sa dom inget alls om vad dom höll på med, dom bara gjorde sitt jobb och jag blev mer nervös än innan. Somnade efter äcklig smak i munnen och stickningar i ansiktet.på uppvaket så låg jag där helt själv, någon sur sköterska sprang runt och kollade inte en till mig, hon såg att jag vaknat efter en stund, kom fram och slängde upp ryggstödet så jag fick skitont i brösten, sen gick hon igen, försökte säga så högt jag kunde att jag var illamående, höll på att spy, 3e gången hörde hon äntligen, då hade jag knappt någon puls och dom fick eld i arslet. Mådde bättre efter en stund och fick komma in på rummet. Kände panik över å va kvar, så jag sa att jag tänker åka hem. Hade ont första 30-60 minuterna, sen var det lugnt. Kunde va uppe å gå väldigt mycket, kände mig som vanligt förrutom att det spände i brösten. Dom avrådde mig från att åka hem, då jag hade 6 tim bilresa hem. Men jag vägrade vara kvar. Tog mitt pick och pack och drog. Resan hem gick jättebra, så skönt att bara komma hem och lägga mig, sov som en stock och har mått rätt bra hela tiden :) dock blir jag väldigt snurrig på tradolanen jag fick utskrivet. Men det kan jag nog leva med :P
Oj, stackars dig. Vilken hemsk upplevelse det måste ha varit för dig. Jobbigt när personkemin och kommunikationen inte fungerar. Skönt att du mår rätt bra hemma iaf.
Gilla

msfix

Kvinna ·

11 dec, 2014

Nu är jag incheckad, nyduschad och ligger här med ett dropp. Jag är så galet hungrig. Det är det enda som rör sig i mina tankar nu. Inte nervositet eller något sånt. Bara hunger. Kurr kurr... Det tar nog nån timme till innan det är dags för mig :)
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

11 dec, 2014

Ja det var riktigt hemskt.. Kirurgen, Örjan, tyckte jag var helt underbar iaf! Han var lättsam och trevlig och hade dessutom lika dryg humor som mig. Tyvärr hann jag ju bara träffa honom sammanlagt 20-30 min. Men jag är ändå glad att jag gjorde förstoringen just där. P.g.a Örjan då. Hans bemötande och det fina resultatet. Dock var det nervöst att åka bil 6 timmar nästan direkt efter operationen. Men det var det bästa jag kunnat gjort. Då kunde jag dessutom sova ut riktigt ordentligt dagen efter :)
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

11 dec, 2014

Lycka till Msfix! Hoppas allt kommer gå bra för dig :)
Gilla

barbieee

Kvinna ·

11 dec, 2014

Vaken och mår kanon kommer skriva mer sen stör mig på droppet så drygt aTT skriva hehe msfix hur mår du?? Hoppas vi ses imorgon hihi
Gilla

Annie87

Kvinna ·

11 dec, 2014

Åååh nu är det snart dags undra om man får någon sömn inatt ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem