Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

barbieee

Kvinna ·

11 dec, 2014

Lycka till imorgon annooo :) vilken tid är de dags ?
Gilla

Annie87

Kvinna ·

11 dec, 2014

Kl 11.30 :-) ååååh
Gilla

anna.1987

Kvinna ·

12 dec, 2014

Färdig opererad och fick gå från uppvaket 10min efter jag vaknat :) passade på att äta på pizzeria medans jag var pigg. Imorse var det värre. Stel som sjutton och bröstmusklerna värkte när jag skulle upp ur sängen. :( Tänk vad mycket man använder bröstmusklerna som man inte har en aning om. Idag ska jag ut på shoppingtur här i stan för att röra lite på mig. Eftersom jag äter p piller är jag extra orolig att få en propp :)
Gilla

Annie87

Kvinna ·

12 dec, 2014

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm, kommer komma 1,5timme innan jag ska vara där men ville vara säker på att inte behöva stressa efter som man inte riktigt kan lita på SJ! Får duscha på kliniken, känner mig inte så värst nervös mest förväntansfull :-)
Gilla

msfix

Kvinna ·

12 dec, 2014

Nu är jag hemma igen och har passat på att få igen lite sömn. Sov i halvtimmesintervaller hela natten. Gårdagen gick jättebra. Det blev en dryg väntan då jag inte Opades förrän vid 16tiden. Blev väldigt påverkad av medicinerna så jag låg mest och slumrade till under kvällen sen. Smärtan är helt hanterbar, det spänner och trycker men annars är det helt ok. Klart över förväntan :). Då får jag ens inte äta morfin men som sagt går det väldigt väldigt bra. Resultatet är väldigt fint redan så jag är supernöjd!
Gilla

Annie87

Kvinna ·

12 dec, 2014

Här ligger jag på uppvaket på laser & estestik, opererades runt 11.30 vaknade upp från operationen runt 12.50. Hade väldigt ont när jag vaknade, skakade och frös som bara den men fick direkt smärtstillande somnade om, vaknade igen efter någon timme, fick då mackor och annat gott men efter några tuggor vände nästa magen på sig började må super illa och kändes som jag skulle kräkas när som. Ringde på sköterskorna och de sprutade direkt in illamående medicin & i samma veva kom världen smärtor så fick även smärtstillande mot det. Ligger kvar än men har äntligen lyckats kisss så ska nog snart få åka hem. Men mår fortfarande väldigt illa :-( & är yr men förhoppningvis blir det snart bättre, känner ett tryck men inte så mkt smärts just nu eller jo lite men inte så mkt! :-) har även tjuvkikat på brösten och oj så fina dom är, wow!
Gilla

barbieee

Kvinna ·

12 dec, 2014

Någon av er som känner er mycket svagare i ena armen ? Känns som jag har mkt ondare och svagare i höger något frustrerande och brösten är sjukt varma :/ ska skriva op berättelse imorogn tror jag :)
Gilla

barbieee

Kvinna ·

12 dec, 2014

Någon mer än mig som avlider av denna tortyr bh?? Har noll smärta n men bhn gör verkligen ont :(
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

12 dec, 2014

Tycker synd om er som får tortyr-bh efter op. Min läk-bh är mjuk och superbekväm. :)
Gilla

Annie87

Kvinna ·

12 dec, 2014

Min ena sida är med svagare & mindre känsel i fingrar. Har inte heller tortyren bara en super mjuk & skön men har rätt ont ändå då patrik sydde om mina gamla ärr en hel del tydligen. Han hade inte alls räknat med det så han sa att det var mäckigare än vad han räknat med :-/ Men han är grym är så glad att jag valde honom.
Gilla

barbieee

Kvinna ·

12 dec, 2014

Synd att jag fick denna för den är verkligen tortyr någon Som vet varför alla kliver kör olika ? Låter som världens mes men de tar på psyket för den skär verkligen in för den är så tajt också:/ har ni fåTT mycket blåmärken ? Ser nu att jag börjat få i armhålan armen och emot brösten tänkte bara så de är normalt :)
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

13 dec, 2014

Verkar som det bara är citadellkliniken som kör med den obekväma bygelbhn? Alla vi andra får ju bekväma sport/läk-bh-ar? Jag fick inga blåmärken alls. Vilket jag blev förvånad över. Har nämligen otroligt lätt att få blåmärken annars. Är förvånad över att brösten har haft så fantastiskt fin form hela tiden sen operationen också. De har liksom sett perfekta ut enligt min mening ända sen op.
Gilla

msfix

Kvinna ·

13 dec, 2014

barbieee skrev:
Någon av er som känner er mycket svagare i ena armen ? Känns som jag har mkt ondare och svagare i höger något frustrerande och brösten är sjukt varma :/ ska skriva op berättelse imorogn tror jag :)
Så är det för mig på vänstersidan. Kanske för att jag är vänsterhänt och anstränger den armen mer oavsiktligt? Börjar du bli blå än? Jag är blå och öm en bra bit ner på revbenen, kan det vara normalt när man fått snitten i armhålan? Någon som vet?
Gilla

msfix

Kvinna ·

13 dec, 2014

Än så länge (peppar peppar) gör min tortyr inte såå himla ont. Visst den spänner och pressar ihop bröstkorgen så det blir väldigt tungt att andas. Men inte ont, än så länge. Dessa ord får jag säkert äta upp om ett par dagar hehe..
Gilla

Ellen74

Kvinna ·

13 dec, 2014

Hej! Ska snart skriva min op berättelse. Undrar nu mest om nån annan hör knarrande/knakande ljud från övre delen av bröstet när ni rör armen utåt/bakåt? Skitskumt. Är det inlägget som låter? Det gör inte ont, men känns ungefär som luft i bröstet typ. Nån mer som har så?
Gilla

barbieee

Kvinna ·

13 dec, 2014

Gud så avis jag är på er som slipper denna tortyr... har varit kaxig sedan imorse så slet faktiskt av mig bhn av ren smärta svårt att sova på ryggen så tror jag rullat över på höger sida inatt. Är högerhänt som du säger kanske är därför är dock svagare i den sidan och mycket ondare är betydligt rödare/blå på den sidan också ska lägga upp bild på de nojar att de är blödning men förmodar att jag bör ha ondare om de skulle vara så
Gilla

barbieee

Kvinna ·

13 dec, 2014

Nu kom detta som två inlägg (mobilen strular) jag ska iallafall ringa tuve och se om de är hela världen att jag har av bhn 1 h per morgon efter duschen så kroppen hinner torka helt och jag får en liten paus. Duschade idag och de gick bra så skönt att få bort den. Så otroligt glad att vi ändå gör detta tillsammans och kan tipsa/stötta varann för jag blir snart galen kram till er
Gilla

msfix

Kvinna ·

13 dec, 2014

Ellen74 skrev:
Hej! Ska snart skriva min op berättelse. Undrar nu mest om nån annan hör knarrande/knakande ljud från övre delen av bröstet när ni rör armen utåt/bakåt? Skitskumt. Är det inlägget som låter? Det gör inte ont, men känns ungefär som luft i bröstet typ. Nån mer som har så?
Haha så har jag också :) Det är luft i fickorna som knakar och sprakar. Tycker det låter jätteroligt :) som bubbelplast haha.
Gilla

msfix

Kvinna ·

13 dec, 2014

barbieee skrev:
Gud så avis jag är på er som slipper denna tortyr... har varit kaxig sedan imorse så slet faktiskt av mig bhn av ren smärta svårt att sova på ryggen så tror jag rullat över på höger sida inatt. Är högerhänt som du säger kanske är därför är dock svagare i den sidan och mycket ondare är betydligt rödare/blå på den sidan också ska lägga upp bild på de nojar att de är blödning men förmodar att jag bör ha ondare om de skulle vara så
Jo men precis. Så är min vänstersida. Den är mer svullen mer öm och mycket mer blå. Blir också lite orolig för det här med blödning. Hur vet man om man får en sån liksom!? Mina tuttar är också varma men jag antar (hoppas) att det är pga irritation efter op samt pressen från tortyren. Ska se om jag kan ta nån bild så vi kan jämföra. Ska också hoppa in i duschen när sambon vaknat. Han måste hänga upp duschmunstycket i väggfästet så jag slipper hålla det :).
Gilla

barbieee

Kvinna ·

13 dec, 2014

Haha så är de på mig också och knastrar under brösten :p känns som vänster tutte piper lite som en pipleksak
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem