Sportygirl
Kvinna ·
19 sep, 2015
Vi som skall operera oss i december 2015 :D
BröstförstoringKan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂
Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP 👍
Någon mer?
Sortera efter
LuMa0399
Kvinna ·
16 dec, 2015
LuMa0399
Kvinna ·
16 dec, 2015
Bystan
Kvinna ·
16 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Jag är så nyfiken om hur din operation gick då jag ska göra typ exakt samma som dig😎
i Januari ska jag också operera mig av Mattias Elmer, med Motiva implantat, ca 500cc och 600 på vardera.
Jag hoppas att allt gått bra👍
Maddeliita
Kvinna ·
17 dec, 2015
Kul att läsa att det gått bra för så många! Tack för att ni delar med er!
Om fem dagar såhär dags har jag troligen kommit hem precis ifrån min operation!
Har senaste dagarna försökt förbereda så mycket som möjligt; varit och storhandlat på apoteket, stretchat bröst, rygg, nacke och axlar som en galning, tvättat osv. I övrigt går jag mest runt och tänker på vad jag missat, haha!
Är lite nervös över att tre/fyra veckor efter operationen behöva kunna släpa runt på mina skolväska igen. Pluggar juridik för tillfället och lagbok, laptop och diverse böcker sitter som fastklistrade på mig varje dag. Lagtext får jag väll slå upp på nätet istället.. Men det andra är svårt att lösa. Hur mycket vikt i en ryggsäck pallar/får man eg bära?
Annars har jag börjat knapra en kur omeprazol och probiotika. För att hålla magen i bra form trots alla tabletter som väntas. Dessutom inne på typ tredje veckan utan cigg! Var dock ingen helhjärtad rökare, utan bara lite då och då ;) Men känns skönt, fräscht!
Några andra tips på vad jag kanförbereda dagarna innan? Har en sambo hemma första tre dagarna på heltid, därefter kvällar,så mat och städ är under kontroll;)
Vet inte hur mycket du får bära efter 3-4 veckor, fråga sköterskan innan du åker hem efter operation!
Låter som att du har läget under kontroll tycker jag. Sällskap de första dagarna är bra, både för att du nog gärna har någon som hjälper dig med det mesta och även just för sällskapets skull. Har inte så mycket andra tips tror jag. Kanske att du har en dator till hands när du ligger i soffan/sängen..Jag har kopplat upp datorn på tvn, och så har jag ett trådlöst tangentbord och en mus som jag använder, så himla skönt. Bara klicka igång en film eller lite musik utan att behöva anstränga sig!
Sen är ju rådet att röra på dig så mycket du kan ändå, för blodcirkulationen och så :) Jag orkar vara uppe ganska mycket, ta små promenader och hjälpa till med mat och sådär..
Tack Maddeliita :) Nu har jag fixat trådlöst, Netflix och Viaplay är redo. Och massa plugg, usch. Haha, men man har väll ingen ursäkt!
Ja, det där med promenader är något jag tänkt på. Har en perfekt litenrunda i området jag kan nöta på. Antar att det räcker med några femminutersrundor om dagen i början?
Hoppas det går bra för dig och tillskotten! Ser jättebra ut! :)
Toppen!Du kommer fixa det galant, helt redo :-)
Ja, det blir ju inte direkt några långpromenader.. Jag går typ till brevlådan och tillbaka, cirka 200 meter kanske :p Sen väker ryggen så mycket att jag måste lägga mig och vila, men det är ändå bra att göra det!
Tusen tack, dom förändras lite varje dag, är kul att se :-)
Asse
Kvinna ·
17 dec, 2015
Asse, tack för tipsen! (Och tack för PM'et).Ska gå till butik och testa iaf :) Gått runt här ikväll och testat vad för muskler jag använder när jag har ryggan och väskor.. Blir nog något problematiskt med den vanliga packningen.
Iaf kommit på att man kan införskaffa ett bluetoothtangentbord till paddan och ta med sig dom istället för dator till föreläsningarna, så sparar jag in 2kg! :)
Hoppas läkningen går bra för dig!
Stephie89
Kvinna ·
17 dec, 2015
LuMa0399
Kvinna ·
17 dec, 2015
Stephie89
Kvinna ·
17 dec, 2015
Sportygirl
Kvinna ·
17 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Jag är så nyfiken om hur din operation gick då jag ska göra typ exakt samma som dig😎
i Januari ska jag också operera mig av Mattias Elmer, med Motiva implantat, ca 500cc och 600 på vardera.
Hej :D
Gick jätte bra :), Mattias är helt underbar. Jag va så nervös och han är så lugn. :) Jag hade tid kl 8 och kl 820 var jag i operationsrummet, var nog där inne i 2 min sen vakna jag i uppvakningsrummet. Gick väldigt fort :) väldigt skönt :) fick smörgås och dricka och sen kl 13 fick jag åka hem :)
Första dagen hemma, hade jag inte så ont men var väldigt jobbigt att sova på rygg, sov nog ca 4 timmar. Vaknade hela tiden :( och idag har jag jätte ont men äter mediciner så det är inte så farligt. En sköterska ringde idag och frågade hur jag mådde :) De är så fina på L&E, du kommer inte bli besviken. Du har valt bästa kliniken och bästa läkaren :D
Fråga på om vad du vill :)
LuMa0399
Kvinna ·
17 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Gick jätte bra :), Mattias är helt underbar. Jag va så nervös och han är så lugn. :) Jag hade tid kl 8 och kl 820 var jag i operationsrummet, var nog där inne i 2 min sen vakna jag i uppvakningsrummet. Gick väldigt fort :) väldigt skönt :) fick smörgås och dricka och sen kl 13 fick jag åka hem :)
Första dagen hemma, hade jag inte så ont men var väldigt jobbigt att sova på rygg, sov nog ca 4 timmar. Vaknade hela tiden :( och idag har jag jätte ont men äter mediciner så det är inte så farligt. En sköterska ringde idag och frågade hur jag mådde :) De är så fina på L&E, du kommer inte bli besviken. Du har valt bästa kliniken och bästa läkaren :D
Maddeliita
Kvinna ·
17 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Woho!! :-) Woho äntligen!! :-)Jag hoppas att allt gått bra👍
Maddeliita
Kvinna ·
17 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Wohoo äntligen! :-) Woho!! :-) Woho äntligen!! :-)Jag hoppas att allt gått bra👍
Sportygirl
Kvinna ·
17 dec, 2015
SPORTYGIRL
Heej.
Lycka till imorgon :D kommer gå jätte bra :)
Bystan
Kvinna ·
17 dec, 2015
åh va skönt, det låter ju verkligen toppen... jo lite ont borde man nog ha, haha. Vad jag längtar 🙂
ska man hämta ut mediciner innan? Det har jag nog missat, man kanske får sån info sen? Eller har ni bara bunkrat upp med dem medicinerna som stod i informationspapprena?
LuMa0399
Kvinna ·
17 dec, 2015
Exziperis
Kvinna ·
17 dec, 2015
Jag är så glad för er, tjejer!
Har op dag nu, den 19 december, men nu är det vinterkräksjukan som har kommit till vår hem 👎👎
Sitter isolerad i annan våning, har spritat alla ytor och hoppas att jag klarar mig frisk.
Om nej, då måste jag boka om 👎och det är så fint planerad, eftersom jag ska ha fin semester från 23 tills 6 januari...Aaaaaaa...förbannade mikrober!!!!
Angående mediciner - finns dem redan utskrivna, tror ni, om jag har op den 19/12? Tror att dem kommer att kontakta mig i morgon, men jag glömde hellt och hållet att fråga när "landar" medicin i apoteket.
LuMa0399
Kvinna ·
18 dec, 2015
Jag är så glad för er, tjejer!
Har op dag nu, den 19 december, men nu är det vinterkräksjukan som har kommit till vår hem 👎👎
Sitter isolerad i annan våning, har spritat alla ytor och hoppas att jag klarar mig frisk.
Om nej, då måste jag boka om 👎och det är så fint planerad, eftersom jag ska ha fin semester från 23 tills 6 januari...Aaaaaaa...förbannade mikrober!!!!
Angående mediciner - finns dem redan utskrivna, tror ni, om jag har op den 19/12? Tror att dem kommer att kontakta mig i morgon, men jag glömde hellt och hållet att fråga när "landar" medicin i apoteket.
LuMa0399
Kvinna ·
18 dec, 2015
Maddeliita
Kvinna ·
18 dec, 2015
Lycka till idag tjejer!! Tänkte på er när jag vaknade imorse, och nu håller jag alla tummar och tår för er, ni kommer bli så väl omhändertagna på L&E!!! :-) Vill höra allt sen när ni orkar! LYCKA TILL 👍
Maddeliita
Kvinna ·
18 dec, 2015
åh va skönt, det låter ju verkligen toppen... jo lite ont borde man nog ha, haha. Vad jag längtar 🙂
ska man hämta ut mediciner innan? Det har jag nog missat, man kanske får sån info sen? Eller har ni bara bunkrat upp med dem medicinerna som stod i informationspapprena?
Det ringer en sköterska till dig idag eller imorgon och pratar lite :-) Du kan hämta ut mediciner dagen innan op, smärtstillande och antibiotika. Lycka till! :-)