Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

LuMa0399

Kvinna ·

23 nov, 2015

Adi skrev:
Jag hoppar på här:) Op planerad till den 18/12 så det närmar sig med stormsteg... En spännande kanska men ändå lite skräck blandad förtjusning. Tänk om det inte blir bra och tänk om man ångrar sig. Men innerst inne så tror jag i slutändan att jag kommer bli nöjd och glad över mina nya "kompisar"...
Åh jag oxå... 18/12 - fast på Laser & Estetik Sthhlm :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 nov, 2015

Tagitbeslutet skrev:
3 veckor kvar... Jag börjar bli riktigt nervös nu. Inte för själva sövningen men att vakna upp med tryck över bröstet och en oerhörd smärta. Skrämmer skiten ur mig! ;) Hur är det under op:n.. Sätter dom kateter? Hört att dom alltid gör det när man är sövd?!
Omg! Ja de vill jag oxå veta! Usch.....
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

23 nov, 2015

Vad går medicinerna på ungefär? När finns dom att hämtas ut!? Op på Laser & Estetik Sthlm
Gilla

Shiva

Kvinna ·

24 nov, 2015

Jag ska också operera mig på Bellakliniken samma dag som dig också :) Och inte nog med de så ska vi operera in samma storlek 625cc Motiva hög profil, däremot velar jag fortfarande över om jag ska ta de runda eller ergonomixen. Jag ska vara där kl 11, vilken tid fick du?
Gilla

Shiva

Kvinna ·

24 nov, 2015

nyfiken1 skrev:

Verkar nästan som att det bara är jag här som ska opereras på bellakliniken i december? ^^

Börjar bli riktigt nervös och orolig, fler som är rädda att det inte ska bli bra och att man ska ångra sig?

Ena stunden är jag rädd att dom ska bli för stora, andra stunden funderar jag på om dom blir för små. Så sjukt svårt det här med storlek.

Försöker nog bara fokusera på att det kändes väldigt bra på konsultationen :)
Det är dock sjukt svårt när man är en sån person som har beslutsångest över allt man gör :(
Jag ska också operera mig på Bellakliniken samma dag som dig också :) Och inte nog med de så ska vi operera in samma storlek 625cc Motiva hög profil, däremot velar jag fortfarande över om jag ska ta de runda eller ergonomixen. Jag ska vara där kl 11, vilken tid fick du?
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

24 nov, 2015

En vecka och en dag kvar! Nu börjar jag bli lite nervös!
Gilla

Bullarna

Kvinna ·

24 nov, 2015

Hej. Jag ska opereras den 7 december hos jörg på citadell kliniken. Ska göra stor bukplastik samt korra brösten och byta implantat. Från 650 cc HP till 950 cc UHP eller 1050 cc UHP Jörg rekommenderade 1050 men jag är mer inna på 850 eller 950. Är så rädd att det blir för stort
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

26 nov, 2015

Ringde laser & estetik idag ang min op. Fick veta att em dagen innan har jag mina e-recept å att min op flyttats 1 Tim fram till kl 12.00. Hoppas den inte flyttas ÄNNU mer fram! Frågade om byte av min val dvs strl & från mp+ till HP om de kostar extra!? Fick uppmaning att mejla Patrik, så de har jag gjort nu,,,,, frågade om prisskillnad,,, nån här som vet? !? Samt om man får kateter vid förstoring å lyft.... Tjejen i tlf kunde inte svara på de...
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

26 nov, 2015

Ja, nu är det mindre än två veckor kvar och man börjar bli lite nervös! Hoppas allt kommer gå bra! 👍 Önskar så innerligt att resultatet blir vad man tänkt sig

Gilla

Zumbaqueen

Kvinna ·

26 nov, 2015

Vad duktiga ni låter på allt det där med mellan och hög profil 😲 Har inte fattat så mycket av det. Men man kanske inte behöver bestämma sådant själv ? Ska opereras den 7 Dec :) SÅ HIMLA SNART! 😛

Gilla

Stephie89

Kvinna ·

26 nov, 2015

Att jag inte hittat denna tråd förrän nu! Kul att ha hittat hit :) Ingen annan som op:ar sig hos L&E den 17 december?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

27 nov, 2015

Nä men 18/12 på L&E. Välkommen hit
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

27 nov, 2015

5 dagar kvar för mig! Idag har jag hämtat ut medicinen och köpt den där tvålen!
Gilla

Henia

Kvinna ·

27 nov, 2015

Jag skall opereras på onsdag och är förkyld ;-( så jävla typiskt , har tagit semester må-tis för att vila så jag blir frisk. Har inte haft någon feber å är inte tok snorig mest hes och lite ömmande i halsen. Hoppas innerligt dom op mig trots lite förkylning :-)
Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

27 nov, 2015

Usch, jag ska också opereras på onsdag och fick för två dagar sen urinvägsinfektion som jag fick börja behandla med antibiotika efter konsultation med kliniken. Så himla typiskt! Som tur var känns det redan bättre, men blev lite orolig där ett tag. Hoppas det blir bättre för dig med förkylningen!
Gilla

Mickey

Kvinna ·

27 nov, 2015

Hej tjejer!

Efter mycket bra konsultation har jag nu betalat och det är bestämt: jag opereras 9:e december på Proforma av Örjan. 275 CC moderat plus bakom muskeln. Hade siktat in mig på 250 men Örjan pushade för 275 så jag tror att jag ska gå på hans linje. 25 CC kan ju inte göra såååå stor skillnad. Tyckte de kändes bra när jag provade implantaten, det är mest att jag mentalt redan hade ställt in mig på 250.

Inte ens två veckor kvar 😛 Pirrigt!

Gilla

Lillo

Kvinna ·

29 nov, 2015

Jag har bokat tid den 28/12 på Proforma för bröstförstoring, har inte ännu bestämt mig definitivt för storlek men lutar åt mentor coh II, 350 cc, bakom muskel. Är det någon mer som ska opereras på Proforma kring 28/12? Längtar!!!!
Gilla

Adi

Kvinna ·

29 nov, 2015

Vad spännande! Fick ett ryck och kontaktade dem förra veckan, Pratade då med Patrik och vilket bra intryck han gav. Vem ska du op av? Hade de haft en tid som passar mitt schema så hade jag nog övervägt att åka dit för op. Har tänkt detta så länge nu och planerat julledigheten utefter min op så det får nog ändå bli på Clinic Strömstad (där jag har min op dag den 18/12). Vet du tid ännu? Lycka till på "resan" med de nya bobbisarna:)
Gilla

Adi

Kvinna ·

29 nov, 2015

Svarade mitt tidigare inlägg till dig LuMa0399 (tror det ligger precis över detta) men gjorde lite galet :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

29 nov, 2015

Adi skrev:
Vad spännande! Fick ett ryck och kontaktade dem förra veckan, Pratade då med Patrik och vilket bra intryck han gav. Vem ska du op av? Hade de haft en tid som passar mitt schema så hade jag nog övervägt att åka dit för op. Har tänkt detta så länge nu och planerat julledigheten utefter min op så det får nog ändå bli på Clinic Strömstad (där jag har min op dag den 18/12). Vet du tid ännu? Lycka till på "resan" med de nya bobbisarna:)
Svaret va till mig va?! Op sv Patrik 18/12. Ringde i veckan nu å frågade ang mediciner å recept samt konsulterad ang byter av strl så min op flyttades från 11 till kl 12. Synd vi inte ses 18/12 på L&E
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem