Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Maddeliita

Kvinna ·

03 dec, 2015

Lycka till alla tjejer!! :) nedräkningen har börjat och är nära nu för mig med! 😛👎

Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

03 dec, 2015

Nu är jag klar! Galet trött men allt har gått bra! Bild i galleriet!
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

03 dec, 2015

Hej!

Får man haka på i tråden? Jag ska operera mig 21 december på Akademikliniken. Är både förväntansfull och nervös... :).

Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

Vema23 skrev:
iamalexandra skrev:
Nu är jag klar! Galet trött men allt har gått bra! Bild i galleriet!
Ser bra ut! Du påminner liite om mig i måtten och mycket med förebysten, och jag ska lägga in 390 på onsdag, så om du vill får du gärna lägga upp fler bilder så kan jag ju se hur jag kommer se ut :)
Jag äterkommer med fler bilder :-) shit igår kväll svällde det ena upp som bara den så de är så ojämna just nu.
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

Vema23 skrev:
Ni som har opererat er, HUR ONT GÖR DET NU? Och gjorde det väldigt ont när ni vaknade? Är faktiskt väldigt nervös inför den här smärtan många pratar om.
Efter op igår kändes det ok framåt kvällen mer. Har fått sova iinatt fram till 5 men har vaknat för att jag är utsövd, sov mycket igår. Jag ställde även klockan på 2 inatt för att ta två alvedon enligt schemat. Ska ta morfin(?) nu vid 6 så då blir jag nog tröttare igen. För mig just nu känns det som grym träningsvärk, väldigt öm på sidorna är jag.
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

04 dec, 2015

Opererades igår! Bild i galleriet :) får inom någon h se hur det ser ut utan bh.. spännande!
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

Nu har jag uppdaterat mina bilder i mitt galleriet! Hur får man in en bild i tråden?

Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

04 dec, 2015

Vema23 skrev:
Ni som har opererat er, HUR ONT GÖR DET NU? Och gjorde det väldigt ont när ni vaknade? Är faktiskt väldigt nervös inför den här smärtan många pratar om.

Jag kände ingen enorm smärta under dagen då operationen utfördes, var mest sjukt dåsig och kunde inte fokusera på nåt efter uppvaknandet. Mådde illa rätt mycket emellanåt men det släppte efter första dygnet, lite har nog att göra med medicinen. Smärtan var värre igår och idag har det väl minskat något. Typ som svår träningsvärk som förhindrar rörelse i olika riktningar, bäst känns det när jag bara är stilla i soffan. Men smärtan är så oerhört individuell, jag hade nånstans förväntat mig tusen gånger värre. 

Gilla

Sweetigirl

Kvinna ·

04 dec, 2015

Jag ska operera mig hos Patrik höijer den 10, om 6 dagar!!! Så nervöst
Gilla

Stelpa

Kvinna ·

04 dec, 2015

Bullarna skrev:
Jag ska opereras den 7 på citadell. Stor bukplastik och nya implantat då jag inte var nöjd sist. Är så jäkla nervös!! Livrädd att jag ska bli sjuk nu innan. Det går kräksjuka på jobbet. Spritar händer som aldrig förr
Hej! Jag ska också korra på Citadell den 7 dec. Varför vill du byta implantat? Och fick du infektion i dina ärr sist (kollade på dina bilder)? Har du bestämt vilken av storlekarna du ska ha? Jag ska byta från mentor 500 HP till Motiva ergonomix 775 full. Är så förväntansfull!! Och det är bara helgen kvar nu innan det är dags ;)
Gilla

Asse

Kvinna ·

04 dec, 2015

Sweetigirl skrev:
Jag ska operera mig hos Patrik höijer den 10, om 6 dagar!!! Så nervöst
Och jag ska till Patrik den 11:e. Har inte sett några här som ska dit då så du verkar vara närmast i tid för mig. Jag är inte nervös. Var det för ett par veckor sen innan jag varit på konsultation men nu är jag lugn, vilket är olikt mig men det kommer väl till veckan antar jag :-)
Gilla

Jonna

Kvinna ·

04 dec, 2015

johannata skrev:
Cigaretterna är kastade, känns tufft. Operation blir den 17 december, motiva runda, 275cc över muskeln. Vissa dagar är jag så säker på min sak andra dagar är jag inte lika säker

JAg ska operera mig den 14 dec! velar allt mellan 325 till 375 så tillsut bestämde jag mig för 350 då=) Vad är det du är osäker på?

Gilla

Jonna

Kvinna ·

04 dec, 2015

bigaboobs skrev:

30 november.. Snart går vi in i december.. Skoj men nervöst.. Kan inte fatta att på onsdag är de min tur. känns som jag skojar med mig själv när jag tänker på de.. 😲. Ena stunden hoppar man runt med sina rispåsar i bhn och andra sitter man och  är som förbytt. Rädslan och nervostiteten kommer som ett brev på posten. haha. Har sådant I lands problem  nu. Vad för trosor ska jag ha på mig? sån är jag 😀. kram på er

Alltså det har ju varit så skönt att höra att andra har känt samma som en själv! Jag var mega peppad när jag gick på konsultation och så vidare och sen efter någon vecka börja någon typ av ångest krypandes. Oj va mycket pengar... behöver jag verkligen detta..? Va ska alla tänka... kan man avboka? Sen helt plötsligt börja det kännas bättre efter ett samtal med killen. När jag sedan hittat denna sida som bara ger mig posetiv energi så har jag bara känt pepp efter det!! så skönt att höra allas nervösitet och förväntan=)

Gilla

Jonna

Kvinna ·

04 dec, 2015

Nattviol skrev:

Hej!

Får man haka på i tråden? Jag ska operera mig 21 december på Akademikliniken. Är både förväntansfull och nervös... :).

Hej, vilken storlek har du valt? Jag opererar mig den 14 dec. HAr valt 350cc=)

Gilla

Nattviol

Kvinna ·

04 dec, 2015

Jonna skrev:

Nattviol skrev:

Hej!

Hej, vilken storlek har du valt? Jag opererar mig den 14 dec. HAr valt 350cc=)

Hej!

Det blir 245 cc för mig (anatomiska). Jag vet att det låter lite för många, men det var faktiskt det större alternativet för mig ;P. Jag bestämde mig idag på ett andra besök på AK.

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

04 dec, 2015

Jonna skrev:

bigaboobs skrev:

30 november.. Snart går vi in i december.. Skoj men nervöst.. Kan inte fatta att på onsdag är de min tur. känns som jag skojar med mig själv när jag tänker på de.. 😲. Ena stunden hoppar man runt med sina rispåsar i bhn och andra sitter man och  är som förbytt. Rädslan och nervostiteten kommer som ett brev på posten. haha. Har sådant I lands problem  nu. Vad för trosor ska jag ha på mig? sån är jag 😀. kram på er

Alltså det har ju varit så skönt att höra att andra har känt samma som en själv! Jag var mega peppad när jag gick på konsultation och så vidare och sen efter någon vecka börja någon typ av ångest krypandes. Oj va mycket pengar... behöver jag verkligen detta..? Va ska alla tänka... kan man avboka? Sen helt plötsligt börja det kännas bättre efter ett samtal med killen. När jag sedan hittat denna sida som bara ger mig posetiv energi så har jag bara känt pepp efter det!! så skönt att höra allas nervösitet och förväntan=)

Precis så!!! Megapeppad men nu med14 dagar innan blir jag suuupernervös/orolig å tänker som du - behöver jag set här... Osv... Mkt pengar. Min make tycker inte jag behöver... Nä så e det kanske men jag hatar mina slappa hängande saker. E 40 år å hatar jag dem nu hatar jag garanterat dom ännu mer om 10 år - lika bra göra nåt nu ;)
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

04 dec, 2015

Bild på 1 dags gammla tuttar i mitt galleri :)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

04 dec, 2015

Ingen återvändo - nu har jag betalt min op. 13 dagar kvar till op! Nu e det på riktigt! Aaaaaaa
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Jonna skrev:

bigaboobs skrev:

Precis så!!! Megapeppad men nu med14 dagar innan blir jag suuupernervös/orolig å tänker som du - behöver jag set här... Osv... Mkt pengar. Min make tycker inte jag behöver... Nä så e det kanske men jag hatar mina slappa hängande saker. E 40 år å hatar jag dem nu hatar jag garanterat dom ännu mer om 10 år - lika bra göra nåt nu ;)
Så fort jag kom in på mitt rum på kliniken började jag storböla... Då släppte allt. Sköterkskan var dock väldigt skicklig och sa exakt vad jag behövde höra efter att jag själv hade sagt att jag kände mig så egoistisk som skulle fixa brösten... Men sen när jag fått det ur mig kändes det mycket bättre! Å nu efter op känner jag att jag verkligen är värd dessa nya bröst
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

rosen1995 skrev:
Bild på 1 dags gammla tuttar i mitt galleri :)
Oj så snygga! Å unga! En annan hade sådana dära gamla urammade taxöron innan op ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem