Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

iamalexandra

Kvinna ·

04 dec, 2015

Vema23 skrev:
iamalexandra skrev:

Nu har jag uppdaterat mina bilder i mitt galleriet! Hur får man in en bild i tråden?

Sjukt snygga bröst! Hoppas också på ett så lyckat resultat!
Tack! Inte lika fina nakna dock... Men de har ju hängt med ett par år och några amningar... Har stora vårtgårdar som jag kanske fixar i framtiden... Sen är de ju för tillfället väldigt strutiga
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

05 dec, 2015

Ni som har opererat er, hur mår ni nu? Själv har jag sovit bra i två nätter nu, har en ställbar säng och den är guld värd för tillfället! Jag har ställt klockan på natten och tagit medicin enligt mitt schema. När jag sitter stilla har jag princip inte ont alls, men ibland kommer det som ett hugg i brösten, som att någon valt att sticka en kniv i en. Ondast gör det  när man ska sätta sig upp eller att skruva/trycka på saker. Jag inga problem att lyfta upp armarna över huvudet. Ska be om lite massage på axlarna av min man idag, jag känner att jag börjar bli väldigt spännd av att vara så pass stilla som jag ändå är med överkroppen. Igår var jag ute på promenad till affären i stormen, det gick bra, kände mig endast lite lätt febrig. Jag tycker att de växlar mellan hårda och mjuka hela tiden. Idag tycker jag inte att de känns så spända och svullna. Jag äter full medcinering enligt schema och tänkte göra det hela helgen. 

Gilla

nyfiken1

Kvinna ·

05 dec, 2015

Hej tjejer :) på måndag är det dax för mig. Är nästan oroväckande lugn, tycker det känns väldigt overkligt. Har blivit sövd innan så är inte nervös över det vilket är skönt. Dock har jag också haft samma tankar som många andra här; ska jag verkligen göra detta, är det värt pengarna, mina egna bröst är ju ändå helt okej även om jag tycker att dom är för små till min kropp, kommer det bli för stort, kommer det bli mindre än jag vill? Och massa andra velande tankar. Jag håller tummarna för er allihopa! Lycka till med läkning och operationer :D
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

05 dec, 2015

Första natten sov jag 4h. . 2 h i stöten (har svårt att sova på rygg) hade inte speciellt ont på liniken men började på bilresan hem. Inatt har jag sovit 7-8 h innan jag kravlade mig ur sängen och la mig i soffan och sov där yttringar 2h. Har svinont... tar så mycker sv mina mediciner jag får ta. Idag har jag ett extremt tryck över mitten av bröstkorgen som gör drt svårt att sndas en stund om jag tar i. Kommer in upp eller ner i soffan/sängen själv... bara om jag verkligen måste men gör galet ont. Totyren glr ju halva smärtan.. hade fått blåmärken av den igår när jag fick slita av den pga klaustrofobi känsla. Har en 60F på mig... knäppt på innersta...är så svullen under höger bröst så kunde inte lägga bygeln på strecket igår.. skrev till min kirurg som i vanlig ordning svarade efter några timmar. Måste försöka trycka upp implantatet så bygeln ligger där den ska... så ska förbereda med morfin osv innan detta ska ske.. med assistans ifrån pojkvän och mamma... har så jävla ont där så får se hur vi ska lyckas med detta...om jag orkar ska jag försöka duscha idag/spola av kroppen i samband med detta. Röra armarma har jag inte vågat så mycket få det svider i stygnen då... vet inte om jag kan. Och om jag tar fulldos, regelbundet av mina tabletter så tar en av dem söut imorgon.. lite orolig för detta. Men ska be om mer ifrån helena. :)
Gilla

nyfiken1

Kvinna ·

05 dec, 2015

rosen1995 skrev:
Första natten sov jag 4h. . 2 h i stöten (har svårt att sova på rygg) hade inte speciellt ont på liniken men började på bilresan hem. Inatt har jag sovit 7-8 h innan jag kravlade mig ur sängen och la mig i soffan och sov där yttringar 2h. Har svinont... tar så mycker sv mina mediciner jag får ta. Idag har jag ett extremt tryck över mitten av bröstkorgen som gör drt svårt att sndas en stund om jag tar i. Kommer in upp eller ner i soffan/sängen själv... bara om jag verkligen måste men gör galet ont. Totyren glr ju halva smärtan.. hade fått blåmärken av den igår när jag fick slita av den pga klaustrofobi känsla. Har en 60F på mig... knäppt på innersta...är så svullen under höger bröst så kunde inte lägga bygeln på strecket igår.. skrev till min kirurg som i vanlig ordning svarade efter några timmar. Måste försöka trycka upp implantatet så bygeln ligger där den ska... så ska förbereda med morfin osv innan detta ska ske.. med assistans ifrån pojkvän och mamma... har så jävla ont där så får se hur vi ska lyckas med detta...om jag orkar ska jag försöka duscha idag/spola av kroppen i samband med detta. Röra armarma har jag inte vågat så mycket få det svider i stygnen då... vet inte om jag kan. Och om jag tar fulldos, regelbundet av mina tabletter så tar en av dem söut imorgon.. lite orolig för detta. Men ska be om mer ifrån helena. :)

Åh stackare :( jag hoppas verkligen smärtan lägger sig för sig! Och att det löser sig med tortyren, kör du med compeed? Kanske man hade kunnat lägga embla lokalbedövning om man har jätteont? För att få en paus från smärtan liksom eller som nu när du måste lyfta upp implantatet lite? Vet inte om man får eller bör göra det men bara en tanke.

Hoppas verkligen du får det bättre snabbt! :)
Styrkekram till dig!
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

05 dec, 2015

nyfiken1 skrev:

rosen1995 skrev:

Åh stackare :( jag hoppas verkligen smärtan lägger sig för sig! Och att det löser sig med tortyren, kör du med compeed? Kanske man hade kunnat lägga embla lokalbedövning om man har jätteont? För att få en paus från smärtan liksom eller som nu när du måste lyfta upp implantatet lite? Vet inte om man får eller bör göra det men bara en tanke.

Hoppas verkligen du får det bättre snabbt! :)
Styrkekram till dig!
Tagit morfin nu... förbereder mig... min kirurg da att bygeln måste ligga på strecket. Ser ju att det brösten som det lugger fel är 1 cm längre ner :/ tack!
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

05 dec, 2015

operaationsberättelse upplagd! :)

Gilla

barba

Kvinna ·

05 dec, 2015

Jag har sovit ganska bra båda nätterna, dock börjat få lite ont i nacken och ryggen nu. Igår var värre än idag. Idag har jag klarat mig med alvedon och en oxynorm. Var även ute för en kort promenad för att få lite frisk luft :) Brösten hade svullnat mycket från torsdags när jag kollade igår, ovanför brösten och sen mellan dom längst ner. Har inte orkat kolla ännu hur dom ser ut idag men svullnaden mellan brösten verkar ha lagt sig lite. Nu har dom också börjat "bubbla" och när man trycker lite på huden ovanför brösten under revbenen så känner man små luft bubblor :D Har mest smärta mot armhålorna nu, ingenting på själva snittet. 

Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

06 dec, 2015

Inatt vaknade jag å var sååå stel, jobbigt att man då inte kan snurra runt lite och röra på sig, fick svårt att somna om. Hoppade över morfinet vid 6 och var typ döende vid 8.30 ( senaste medicineringen var då två alvedon vid 02.00). Ska iväg med mannen en liten sväng idag så jag vill inte ta morfinet för att slippa vara dåsig. Får se om jag tar en tablett när jag kommer hem sen men det vore skönt att slippa morfin. Hur känns er värk? För mig kommer värken som hugg i brösten, som att någon sticker en kniv i en. Så krampar det så ett tag och sen släpper det.
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

06 dec, 2015

Idag på dan vände det för mig, hoppas det håller i sig! Brösten känns liite mjukare idag och den där hårda spända krampaktiga känslan är inte alls lika tydlig idag. Tog en längre promenad på dagen, då kände jag av dem men hade aldrig ont. Hur mår ni andra?
Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

06 dec, 2015

Jag har inte haft enorm smärta och har klarat mig på morfin två gånger om dan och kompletterat med alvedon ibland. Mot kvällen har jag börjat känna mer smärta vid sidan av brösten istället. Vid promenader känner jag även att jag nästan måste hålla i dem för att det inte ska kännas för mycket vid varje steg. Under nätterna har jag känt att det har vänt rätt rejält nu och kan sova nästan hela natten rätt bra, trots att det är med kuddar bakom mig. Det finns ett blåmärke eller nån form av knölig grej längst upp på högra bröstet som kanske bara är luft, men fortfarande obehagligt. Nån annan som har så?
Gilla

Linnea81

Kvinna ·

06 dec, 2015

Det känns okej för mig med! Opererade mig 3/12 oxå har inte haft nå mycket smärta idag, mest lite svårt att ta sig upp från soffan/sängen. jag ahr oxp varit ut och gå och kan hålla med om att det "studdsar " lite väl mycket. Jag ska gå en längre promenad imorgon men tror att det blir i lugnare tempo än vanligt.  Jag tar medicin till natten och 1g/ dag är hemma med våran 9månaders som även om jag inte lyfter henne gärna vill att jag sitter och leker på golvett osv. Det jag tycker gör mest ont i brösten är när jag böjer mig fram tex knyta skorna 

Mina bröst har inte lagt sig något och skulel verkligen behöva f ner dem typ 2cm för att de ska bli finare och mer "normalt" , ni veet känslan när man inte vet hur det kommer att bli? det tycker ajg är lite jobbigt....

Gilla

Humla_

Kvinna ·

06 dec, 2015

Hej! Hoppar in här om det går bra :) Är helt slut i ögonen efter att ha läst igenom HELA tråden! Det tog sin lilla tid.. Jag ska opereras på torsdag (!!!!) på Proforma Clinic av Said. Jag ska både göra ett lyft + lägga in inplantat. Men jag velar fram och tillbaka på hur stora implantaten ska vara. Trodde att jag hade bestämt mig för 400cc men jag vet inte. Så svårt! Hur gjorde ni för att bestämma er? Är så orolig över att man ska ångra sig.
Gilla

Alfen

Kvinna ·

06 dec, 2015

Ciccii_ skrev:
Hej! Hoppar in här om det går bra :) Är helt slut i ögonen efter att ha läst igenom HELA tråden! Det tog sin lilla tid.. Jag ska opereras på torsdag (!!!!) på Proforma Clinic av Said. Jag ska både göra ett lyft + lägga in inplantat. Men jag velar fram och tillbaka på hur stora implantaten ska vara. Trodde att jag hade bestämt mig för 400cc men jag vet inte. Så svårt! Hur gjorde ni för att bestämma er? Är så orolig över att man ska ångra sig.
Nu blev ja nyfiken, va får du betala hos han? Ska oxå göra en sån OP. Men inte bestämt vart än. Håller på o rekar olika kirurger osv. Förresten, lycka till!!! Hoppas du blir nöjd, spännande för dig!!!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

06 dec, 2015

Ciccii_ skrev:
Vette 17. Jag bestämde mp+ på konsultationen men funderar på byta till HP å då måste jag gå upp i cc. Patrik på LE sa att de flesta som tar lyft väljer HP. Jag har bett honom ha olika strl å profiler hemma på op- dagen så får jag höra vad han säger - han mejlade å sa att vi pratar innan op å väljer de vi anser bli bäst
Gilla

Humla_

Kvinna ·

06 dec, 2015

Alfen skrev:
Ciccii_ skrev:
Nu blev ja nyfiken, va får du betala hos han? Ska oxå göra en sån OP. Men inte bestämt vart än. Håller på o rekar olika kirurger osv. Förresten, lycka till!!! Hoppas du blir nöjd, spännande för dig!!!
Jag har betalat 75.000kr för lyft+Implantat. Vet inte om detta är "billigt" eller "dyrt" men jag har hört så mycket gott om kliniken så det avgjorde saken :) Tack så mycket och lycka till du också!
Gilla

Humla_

Kvinna ·

06 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Ciccii_ skrev:
Vette 17. Jag bestämde mp+ på konsultationen men funderar på byta till HP å då måste jag gå upp i cc. Patrik på LE sa att de flesta som tar lyft väljer HP. Jag har bett honom ha olika strl å profiler hemma på op- dagen så får jag höra vad han säger - han mejlade å sa att vi pratar innan op å väljer de vi anser bli bäst
Okej, tack för att du delade med dig! Jag tror att det kommer att bli HP 400cc. Jag har skickat bilder till kirurgen på önskat resultat och har därefter kommit överens om 400cc. Men man blir ju så velig när man kollar runt på nätet och ser andra tjejer som valt 400cc. Men alla har ju olika förutsättningar.
Gilla

nyfiken1

Kvinna ·

07 dec, 2015

Idag är det min tur att gå större bröst haha :D är fortfarande inte alls nervös vilket är skönt :) Lycka till tjejer som också opas idag! Jag hoppas vi kan följas åt efteråt :D
Gilla

Novas

Kvinna ·

07 dec, 2015

Ciccii_ skrev:
Vad kul! Jag ska också opereras på proforma nu på torsdag!! :) Dock hos Örjan, vilken tid ska du vara där?
Gilla

Humla_

Kvinna ·

07 dec, 2015

Novas skrev:
Ciccii_ skrev:
Vad kul! Jag ska också opereras på proforma nu på torsdag!! :) Dock hos Örjan, vilken tid ska du vara där?
Är det sant? Vad kul :) Jag ska vara där runt klockan 11. Vilken tid har du fått?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem