JL197018 nov, 2013Imorgon är det dags!Är nervös och förväntansfull! Tidigt imorgon kör jag till Landskrona för en full bukplastik :) Vad ska jag packa med mig?Bukplastik02Dela
Strecket18 nov, 2013Nu är dagen här! Nu är dagen här, den 18 november som jag så länge väntat på. Sitter nu i sängen på hotell Kronan i Landskrona, 07:30 ska jag vara på plats. Mår lite småilla men det är väl en kombo av att inte få äta och en nervositet som sakta smyger sig på. Har ändå sovit bra under natten, hade inga problem att somna som jag trodde att jag skulle ha. Som...Bukplastik019Dela
Fr_Seven17 nov, 2013Så vad är "svullnad" egentligen?Jag trodde jag visste vad "svullnad" var. Men vad är en svullnad just här? Jag visste att min mage skulle vara svullen efter operationen - jag var helt klar över det. Dock var jag inte det minsta inställd på att magen faktiskt verkade se likadan ut som före operationen, förutom att jag hade rejält ont också. Jag kände mig som en idiot när man förk...Bukplastik07Dela
Leacn17 nov, 2013nån som fått sy magmusklernaär det nån som fått sy magmusklerna vid bukop,,o hur vet man att de ska göras, o varför?Bukplastik06Dela
miamosara17 nov, 2013Träning efter operationJag tänkte att vi kan dela med oss av träningstips till varandra efter op. Jag har gjort en stor bukplastik för 2 månader sedan och idag var jag till gymet för första gången 👍 jag kan inte ens beskriva euforin av att bara vara där. Jag har tränat hemma redan sedan vecka ett, började med tre! benböj (inte djupa), nästa gång fyra osv. Jag har äve...Bukplastik057Dela
Solig17 nov, 2013Någon som fettsugit mkt ovanför naveln samtidigt op fullbukplastik?Om jag förstått rätt så är inte fettsugning ovanför naveln inte det bästa att opa samtidigt med fullbukplastik. Har inte än varit på konsult för min mage ännu, därför blir jag GLADER om ni kan delar med er av er erfrenhet och tipsa mig om ngt som jag kan ta med mig när jag ska träffa min dr. ngn som fått kraftiga koplikationer av ngt slag? Någo...Bukplastik00Dela
oroan17 nov, 2013Hur kan man förvänta sig att må efter en knapp vecka?Nu måste jag be om hjälp här av er som har era bukplastiker bakom er! Jag har operationsdatum bokat till den 18 februari. Ska göra stor buk+ fettsuning av flankerna. Nu är det såhär att vi står inför en renovering av vårt (enda) badrum och ska boka tid för det med. Eftersom jag jobbar natt och är bekymrad för att sova när det är hantverkare i hu...Bukplastik08Dela
Sannax15 nov, 2013Hundöron På onsdag ska jag tillbaka till kirurgen för att kolla på mina snittändar sk hundöron! Har framför allt problem på ena sidan där det är som en knöl och utbuktning som gör ont, så det är svårt att ha jeans osv, hoppas på hjälp men har inga stora förhoppningar i och med att det är landstinget!Bukplastik03Dela
NeverSoScared14 nov, 2013När kan man börja bada i badhus och badtunna?Ja som rubriken lyder. när kan man göra det efter operationen egentligen utan riskera nåt?Bukplastik04Dela
Myzan2414 nov, 2013Bukplastik gjord den 4/9 Jag är så sjukt lycklig. Får man må så här bra?? Jag trivs med min kropp, kan säga att jag ser bra ut, Jag kan se mina höftben, jag kommer på mig själv att stå och titta och spegeln och små le, inte längre dom där ledsna ögonen, sorgen och att må så dåligt. NU kan jag andas, jag är stolt, idag gråter jag av lycka. Gjorde bukplasti...Bukplastik06Dela