Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
bessi profilbild

bessi

Kvinna ·

05 feb, 2013

för litet/stort med 325cc bakom muskeln?

Bröstförstoring

Är så osäker på storleken att jag blir snurrig snart! Har operation den 22 februari, men har inte riktigt bestämt mig ännu. Vill inte ha jätte stora bröst, men samtidigt inte för små heller. Vad tror ni, blir det för stort med 325cc? Det värsta som kan hända är att jag vaknar upp med jätte stora bröst. Har sådan panik nu då det börjar närma sig operation! Tacksam för hjälp! :-)

36

Sortera efter

happyjenniegbg

Kvinna ·

06 feb, 2013

funderar på samma.. har knappt 75a idag men vill att dom ska se naturliga ut efter OP.. men vill ändå känna att ja har bröst.. vill även ha en klyfta mellan brösten ( vilket ja inte har idag ) hur mycke bör man lägga in då???
vill ha runda gellehallon bakom eller framför placering har ja inte heller bestämma mig för !?
Gilla

Tussa

Kvinna ·

06 feb, 2013

Jag ville ha C kupa. Jag är rätt säker på att du får E om du lägger in så mkt. Men kolla med kirurgen. :)
Gilla

LitenTutte91

Kvinna ·

06 feb, 2013

Mm.. tror du jag får en E om jag lägger in 320cc bakom muskeln?
Hur menar du då?
Om jag har lika stora som du hade från början, lägger in exakt samma implantat, bakom muskeln, samma höjd, osv. Hur kan jag få E-kupa då? När du fick en C som resultat? Är bara intresserad över hur du tänker? 

Jaaa, jag ska prata med kirurgen - får skriva ut bilder på dina bröst och visa min kirurg 😉 (hihi)
Gilla

bessi

Kvinna ·

06 feb, 2013

Tussa: men oj, e känns stort! Min kirurg som ville från början lägga in 375cc hp runda geléhallon. :-o nu blir jag orolig. Haha! Han sa "tror dom blir bra. Inte för stort och inte för litet" Men tycker det känns alldeles för mycket då jag provat den mängden med ristestet. Annika98: oj, vad tråkigt att du känner så. Jag vaknar hellre upp med lite för små än lite för stora. Gud vad svårt det känns nu. Hur upplever du hp? Är dom jätte putiga eller hur kan ska säga? :-P
Gilla

Annika98

Kvinna ·

07 feb, 2013

Hej!
Jag fick full C-kupa ville gäran ha stor B-cupa eller liten C
Gilla

Annika98

Kvinna ·

07 feb, 2013

Hej besii!
Jag har ett put på 5,6cm vilket är ganska mycket. Sedan är dom anatomiska och är för hårda trots efter 1 år.
Min kirurg sa att dom mjuknar inte mer. Som jag nämt tidigare så är dom visuellt fina (men hårda) känns inte gosiga.
Har inte hunnit lägga upp bild på dom ännu/kommer inom snar framtid.
Det som blev för stort på mig kanske är litet för ngn annan. det handlar ju om vilket slutresultat man var ute efter
Gilla

Tussa

Kvinna ·

07 feb, 2013

Vad tråkigt Annika. Ska du opa om dig? Jag är jättenöjd med hur mjuka mina är och de är bara 9 veckor och blir mjukare hela tiden. En anledningen till att det är en fördel med att ta lite fastare implantat är förutom att de håller formen att det minskar risken betydligt för rippling. Kan vara ngt att tänka på om du funderar på ny OP.
Gilla

Tussa

Kvinna ·

07 feb, 2013

Carolina- jag hade ingen bröstvävnad alls innan. Med ingen menar jag ingen. Som på en liten flicka. Du har väl A? Jag tror att du får minst D, eller liten E. Men jag är ingen expert. Haha :-)
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2013

Tänk att 50cc försvinner vid bakomplacering så att 325 blir som 275.
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2013

Carolina skrev:
Mm.. tror du jag får en E om jag lägger in 320cc bakom muskeln?
Hur menar du då?
Om jag har lika stora som du hade från början, lägger in exakt samma implantat, bakom muskeln, samma höjd, osv. Hur kan jag få E-kupa då? När du fick en C som resultat? Är bara intresserad över hur du tänker? 

Jaaa, jag ska prata med kirurgen - får skriva ut bilder på dina bröst och visa min kirurg 😉 (hihi)

man brukar säga att man ökar en kupa för varje 100cc man lägger in. Dock så tar silikon större kupa än naturliga bröst. En D kupa i silikon är kanske en C i naturliga.

Gilla

Tussa

Kvinna ·

07 feb, 2013

Fast jag tror inte 50 försvinner. Jag hade inget ( alltså helt utan) innan och la in 320 och jag har en fyllig C.
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2013

Tussa skrev:
Fast jag tror inte 50 försvinner. Jag hade inget ( alltså helt utan) innan och la in 320 och jag har en fyllig C.
Jo man säger att 50cc försvinner vid bakomplacering.
Gilla

bessi

Kvinna ·

07 feb, 2013

Men jag är nyfiken på det här med ristestet, är det ingen av er som provade det hemma innan op? Undrar lite om det det stämmer överens med resultatet sen. :-)
Gilla

Annika98

Kvinna ·

07 feb, 2013

jag känner inte att jag kan göra en ny op nu.
dels kostar det men sedan så har jag trots allt inte fått några komplikationer.
vi får se i framtiden
Gilla

bessi

Kvinna ·

24 feb, 2013

Nu är op färdig. Det blev 350cc :-D Tack för all hjälp tjejer!
Gilla

Annika98

Kvinna ·

25 feb, 2013

Hej Tussa!

jag har inte råd i dagsläget med en ny op. Som jag nämde innan så tycker jag att dom är för hårda. Känns som 2 biljardbollar.
Jag är glad att du tycker dina är mjuka. Som du sa så har jag ingen rippling överhuvudtaget. I dagsläget försöker jag gilla läget. Vssa dgr är bättre än andra.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem