Fear
Kvinna ·
14 sep, 2010
Ristest 350 cc
BröstförstoringHaha, typiskt mig. Min kirurg säger till mig på konsultationen att gå hem och göra ristestet och sedan bestämma mig för en storlek mellan 300-350 cc. Jag gjorde inte ens testet, skickade iväg ett mail att jag ville ha 350 cc.
Drömde en mardröm om att jag såg ut om nån jävla porrstjärna. Så igår var jag och köpte ris, och gjorde det här uttjatade ristestet. Men FYFAN vad sexig jag blev!! Hahah nu sitter jag här med riset och känner mig riktigt snygg. Är glad att jag valde 350 cc. Vågar inte tänka större. Det är nästan LITE på gränsen för stort, och nu har jag ändå sporttop som pressar ned brösten. Tänk när man har push... Men jag vänjer mig :)
Är ristestet en bra jämförelse med hur brösten blir efter op? Dom känns lite hårda nu dock men det är ju ris... hehe.
Sortera efter
Fear
Kvinna ·
19 sep, 2010
Anonym användare
19 sep, 2010
Men vad skönt att höra att du mår bra... jasså ja men det är ju bara bra att du ej tagit så mycket smärtstillande ju....
Aha men det är ju bra service att dom ringer och kollar om det är bra med dig.. sådant skulle jag oxå uppskatta
trill
Kvinna ·
19 sep, 2010
Varning för ristestet! Jag har gjort alla möjliga "test" som finns, laborerat med deg (blanda vetemjöl o vatten så det blir en deg som i fastheten liknar implantat), + köpt lera på Panduro Hobby för att testa olika låtsasimplantat i diverse storlekar för att se vad som klär mig bäst. Tyckte att till och med 300-350 ml såg helt normalt ut på mig. Men nu har jag 250 ml anatomiska och jag ser ut som en uppblåst valross. Skulle säkert anses vara snygg som spjutbröstad flamencodansös men tyvärr sysslar jag inte med det..
"Felet" jag gjorde var antagligen att jag UTGICK FRÅN att kirurgen skulle sänka bröstvecket. Om implantaten placeras med bröstvecket längre ner får man den snygga sidbacken. Placeras implantatet i det befintliga bröstvecket säger det ju sig själv att bulligheten kommer högre upp. Och det ser mycket större ut då.
Så ta med det i beräkningarna då du provar med ris, att det är inte säkert att massan hamnar där du placerar den, kirurgen kanske sätter den högre upp eller ner och då kommer storleken att se annorlunda ut.
Hälsnignar från efterklok Trill
Anonym användare
19 sep, 2010
okej!! det var bra att höra!!
Anonym användare
20 sep, 2010
Jag har testat med ristestet, funderar på att lägga in 325cc. Men är osäker på om de blir för stort tycker de är jätte svårt att välja storlek. När jag var på konsultation hos dr Oya på strandkliniken tog hon direkt fram ett implantat som var 325cc som hon rekommenderade. Då tyckte jag att de känndes bra men nu här hemma kan jag inte bestämma mig=(
Gos
Kvinna ·
30 nov, 2010
Fear
Kvinna ·
30 nov, 2010
Ingen skillnad alls :-) I princip.
Malin88
Kvinna ·
01 dec, 2010
du kommer inte se nån skillnad. spelar ingen roll vad du tar. jag hade kört på 375 :)
Anonym användare
19 dec, 2010
Men EXAKT hur ska man göra ristestet? Jag har sökt på forumet men vet inte om jag riktigt förstått rätt... 1dl okokt ris är alltså 100cc? Så då ska jag alltså hälla i ett par dl ris i en nylonstrumpa (beroende på hur många cc jag vill testa), knyta ihop den och sedan lägga i en vanlig bh, under mitt eget bröst, och sen typ ett linne över? Eller ska man ha sportbh? Lär ju bli stor skillnad eftersom vanliga BH:ar ju gör att brösten ser större ut, medan sportbehåar ofta pressar in brösten lite....
Malin88
Kvinna ·
19 dec, 2010
jag hade min gamla pushupbh och ristest, ändå ser ristestet mkt mindre ut än de slutriktiga resultatet. känns svårt o ta en sportbh då de oftast bara trycker in riset. men har aldrig testat med sportbh
Anonym användare
19 dec, 2010
Okej... nu blir jag jätteförvirrad! :P Många andra här i tråden har ju sagt att om 350cc ris ser bra ut, bör man ta ca.400cc i implantatet sen! Men du tyckte ristestet såg MINDRE ut än slutriktiga resultatet! :O Och detta trots att du använde en pushup BH. Är ärligt talat riktigt förvirrad!
Malin88
Kvinna ·
19 dec, 2010
jag la också i 390cc och tog därför bort ca 10% på ristestet. men de kanske inte försvann nåt på mig?, men bakom muskeln säger ju alla att ca 25-50cc försvinner. men de beror också på hur de formar ristestet. men hare många bilder på det o de sgå mindre ut på alla bilder, och det är jag glad över :)
Faar... Kikade på dina bilder just.. det ser jätte fint ut... Hur mår du så här efteråt... hur tycker du dom behandlade dig på läkarhuset i norr...
kram
Hej där :) Åh tusen tack! Jag mår oförskämt bra måste jag säga, värst är smärtan på morgonen men sen går det över. Bränner, smärtar lite över snitten också men har bara tagit smärtstillande två gånger efter operation så :) Dom är helt underbara där, verkligen trevliga och min kirurg ringde mig igår kväll bara för att fråga hur jag mådde :)