Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Citadella profilbild

Citadella

Kvinna ·

17 apr, 2010

Ristest med 400 cc

Bröstförstoring

Jag tänkte att jag slänger upp min tråd från PKF här också, så att vi har lite fler trådar med bilder. Vissa av er kanske känner igen tråden sen tidigare och för er som inte gör det så har ni något nytt att läsa och ta del av. :)

- - - - -

Jag har knallat omkring här hemma med mina rispåsar på 400cc och kommit fram till att jag trivs riktigt bra med storleken. Det kändes inte alls sådär hemskt stort som jag varit rädd för att det skulle göra och i och med att jag vant mig så snabbt vid 400cc (och börjat känna att jag kanske vill ha liiite större) har mina tankar dragit mer och mer åt 500cc. Storleksblind, jag?  😀

Vad tror ni, får jag plats med minst 400cc? På bilderna med med ristestet så är det 400cc och så har ni den nakna sanningen, ursprungsläget; en urammad 70B (t o m 70A i vissa modeller).

Ska operaras av Cosmo och funderar ju lite på om han kanske kan vara lite "anti" till att sätta in 400cc på en såpass liten tjej/kvinna som jag är. Jag vill ju helst inte knalla omkring med 500cc rispåsar här hemma, vänja mig vid det och få en kalldusch i form av att han inte vill lägga in så mycket på mig.

Om det är till nån hjälp så är jag 158 cm kort, väger ca 48 kg och mäter 69,5 cm under byst.

41

Sortera efter

Citadella

Kvinna ·

17 apr, 2010

Geléhallonet78 skrev:

Citadella - Tycker att det ser jättefint ut!! Ska du ha bakom eller framför? Huu jag har blivit helt skadad på den frågan.. Det är typ det som snurrar i mitt huvud. Framför eller bakom???? Drömde tom om brösten i natt och operationen.

Tack så mycket! Placeringen är ett lika stort frågetecken för mig, men i och med att jag sökt mig till Citadell och Cosmo så antar jag att jag inte har så mycket annat än "bakom" att välja på. :)

Gilla

Anonym användare

17 apr, 2010

Citadella skrev:

Tack så mycket, camillimill! Jag hoppas som tusan på att jag ska få ett fint resultat sen. :)

Du verkar ha samma utgångsläge som mig? Små, små tuttar som skriker urammat. Ser inte hela din signatur än så jag måste fråga, har du en bröstförstoring på gång?

Jag har ännu inte gjort någon förstoring, men liksom du så tänkte jag piffa till mig hos Cosmo. Vi har nog lite samma utgångsläge, även om jag nog tycker att du har bättre fyllnad ändå, än vad jag har.. :)

Gilla

Marina

Kvinna ·

17 apr, 2010

Jag tycker du har en kanonutgångsläge, du har en helt fantastisk symmetri!

Jag är personligen väldigt anti bakom, just eftersom det orsakat mig ett 14-års-helvete, så jag skulle ju tveka att råda nån att gå till en kirurg som inte ens kan tänka sig att korra genom framflytt, om det skulle behövas... men jag tror att du utseendemässigt kommer att få jättefina bröst, med 400 cc - stort, men inte groteskt - och helt ok så, eftersom du vill ha stora.

Gilla

Anonym användare

18 apr, 2010

Vad kul att se någon som har typ samma utgångsläge som mig! Jag testade faktiskt också med ristestet 400 cc idag och tyckte det såg förvånansvärt litet ut. Trodde det skulle se mkt större ut, haha. Jag har ju vart inne på 350 cc hela tiden, men nu vette sjutton. Tror jag går på 400 ändå så att jag inte ångrar mig efteråt!

Jag tyckte iaf det såg jättebra ut på bilderna :)

Gilla

Kdan

Kvinna ·

18 apr, 2010

Hade jag vatt du hade jag tagit 500cc, det kan du lätt ha :)

Jag velar fortfarande mellan 550/600cc eller 600/650cc..det är ju inte mycket skillnad men svårt att bestämma sig!!

Gilla

Anonym användare

18 apr, 2010

Jag hade i nästan samma storlek som du innan min operation.

400cc ser bra ut till din kropp!🙂

Gilla

shiine

Kvinna ·

18 apr, 2010

Du har ju ett helt fantastiskt utgångsläge, kommer få ett kanonresultat!

Själv tycker jag att det ser lite stort ut men jag tyckre om när bröst är lite mer proportionella mot kroppen :) Men samtidigt så är det absolut inte för stort! Jag tänkte själv lägga in 400 men tillslut blev det 350 och än så länge är jag kanon nöjd!!

Gilla

Citadella

Kvinna ·

18 apr, 2010

Kicka skrev:

Vad kul att se någon som har typ samma utgångsläge som mig! Jag testade faktiskt också med ristestet 400 cc idag och tyckte det såg förvånansvärt litet ut. Trodde det skulle se mkt större ut, haha. Jag har ju vart inne på 350 cc hela tiden, men nu vette sjutton. Tror jag går på 400 ändå så att jag inte ångrar mig efteråt!

Jag tyckte iaf det såg jättebra ut på bilderna :)

Du är ju lång och det slukar ju en del! Du får ta och prova med 500cc du också (vilket jag tänkte göra snart) och se hur det ser ut. ;)

Tack så mycket! Det känns bra med 400cc så därför vill jag nog ha liiite större i och med att det mest troligt under muskel.

Gilla

Citadella

Kvinna ·

18 apr, 2010

Kdan - Jag velar som tusan. Men så mycket vet jag att jag inte går under 400cc. :) Har du opererat dig tidigare i och med att du ändå tänker lägga in så mycket? Tänker mest på hur mycket som får plats vid en första op. :)

orkidee - Tack!

shiine - Tack så hemskt mycket!

Jag vill också ha proportionerligt, men ändå stort. Svårt att förklara. :P Det gör mig absolut inget som det ser lite fejk ut så länge det inte kliver över den där magiska härfina gränsen om grotest och trashigt. :)

Sen är jag ändå rätt bred om höfterna så det ser, tycker jag, inte så jäkla oproportionerligt ut. Fast det är ju ändå svårt att avgöra själv :P Men tack för alla kommentarer, riktigt kul att få lite respons!

Gilla

Anonym användare

18 apr, 2010

Citadella - jag ser nu att du ska operera dig i höst. Det är då jag planerar att op:a mig också :) Vart bor du någonstans?

Ja, jag skulle säkert lätt kunna ha 500 cc utan att det ser för stort ut, men jag vill inte börja skena iväg. Försöker hålla mig till det jag har sagt från början, nämligen en visuell C, liten D kanske.. Men nu står jag fast vid att jag inte vill gå under 400. Men vette sjutton om jag tar mer än så. Hmm 😎

Gilla

Citadella

Kvinna ·

20 apr, 2010

Kicka skrev:

Citadella - jag ser nu att du ska operera dig i höst. Det är då jag planerar att op:a mig också :) Vart bor du någonstans?

Ja, jag skulle säkert lätt kunna ha 500 cc utan att det ser för stort ut, men jag vill inte börja skena iväg. Försöker hålla mig till det jag har sagt från början, nämligen en visuell C, liten D kanske.. Men nu står jag fast vid att jag inte vill gå under 400. Men vette sjutton om jag tar mer än så. Hmm 😎

Vad roligt! Jag bor i Örebro men tänkte åka ner till Landskrona. :)

Du hade ju kunnat ta de där 500cc utan att det skenar iväg. Glöm storlek på kupor och vad du sagt från början. Koppla bort att det och gå endast på känn, för tänk vad hemskt att vakna upp en morgon och ångra storlek (gäller både för stort och för smått).

Själv försöker jag hålla mig lite lugn i och med att jag inte vet hur mycket som är möjligt att sätta i mig. Jag hoppas ju på 400cc och säger Cosmo att han får plats med mer så är det något jag får ta ställning till sen. Men jag vill heller inte gå under 40cc. :)

Gilla

Anonym användare

20 apr, 2010

Citadella skrev:

Kicka skrev:

Vad roligt! Jag bor i Örebro men tänkte åka ner till Landskrona. :)

Du hade ju kunnat ta de där 500cc utan att det skenar iväg. Glöm storlek på kupor och vad du sagt från början. Koppla bort att det och gå endast på känn, för tänk vad hemskt att vakna upp en morgon och ångra storlek (gäller både för stort och för smått).

Själv försöker jag hålla mig lite lugn i och med att jag inte vet hur mycket som är möjligt att sätta i mig. Jag hoppas ju på 400cc och säger Cosmo att han får plats med mer så är det något jag får ta ställning till sen. Men jag vill heller inte gå under 40cc. :)

Ja usch, tänk om man tycker att de är för små efter operationen! Hua, det skulle inte vara kul! Får se vad Örjan säger på konsultationen, vad han tror kan bli bra på mig :)

Gilla

Citadella

Kvinna ·

22 apr, 2010

Kicka skrev:

Ja usch, tänk om man tycker att de är för små efter operationen! Hua, det skulle inte vara kul! Får se vad Örjan säger på konsultationen, vad han tror kan bli bra på mig :)

Att vakna upp efter operation och tycka att de är för små redan då måste ju vara en mardröm! Att de känns små efter ett tag när man vant sig för man nu räkna med. :)

Påminner mycket om det jag drömde inatt, hade en helt sjuk dröm om att vi bestämde 450 cc tillsammans jag och Cosmo och så vaknade jag upp med färdigläkta och skitsnygga tuttar, men med 200 cc... Vilken ångest det var! De var så små. :D Haha, vilken tur att det bara var en dröm.

Jag väntar också på konsultationen så att man kan få bolla lite tankar med kirurgen istället, så att man kan få veta vad som är möjligt och inte. :)

Gilla

Anonym användare

22 apr, 2010

Citadella skrev:

Kicka skrev:

Att vakna upp efter operation och tycka att de är för små redan då måste ju vara en mardröm! Att de känns små efter ett tag när man vant sig för man nu räkna med. :)

Påminner mycket om det jag drömde inatt, hade en helt sjuk dröm om att vi bestämde 450 cc tillsammans jag och Cosmo och så vaknade jag upp med färdigläkta och skitsnygga tuttar, men med 200 cc... Vilken ångest det var! De var så små. :D Haha, vilken tur att det bara var en dröm.

Jag väntar också på konsultationen så att man kan få bolla lite tankar med kirurgen istället, så att man kan få veta vad som är möjligt och inte. :)

Ja, vilken ångest! heheh, usch :)

Ser att du har konsultationstid först i Juni. Var det fullbokat fram tills dess eller valde du själv att göra den först i juni?

Gilla

Citadella

Kvinna ·

19 maj, 2010

Kicka - Ja, det var den första konsultationstiden Cosmo hade på hemsidan, så jag nappade den på en gång. :) Men men, den som väntar på nåt gott. Nu är det ju bara lite drygt en månad kvar, och den månaden kommer nog att svischa förbi i hiskelig fart. :)

Gilla

Anonym användare

22 maj, 2010

Ja gud ja :) Jag tycker tiden har gått jättefort! Det var ju en månad sen jag var på konsultation på proforma, och på måndag ska jag till strandkliniken :) Ska bli jättekul!

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

camillimill skrev:

du har helt klart ett bättre utgångsläge! det bästa utgångsläget har ju de som inte har några bröst what so ever. :)

Hej Camillimill,

Sorry om jag lägger mig i er diskussion men hur menar du här - med bästa utgångsläget? Är det inte lättare att få till ett bra resultat om det finns lite välformad vävnad redan från början?

Hoppas du inte tar illa upp, menar inget så - är bara nyfiken 😉

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

Nu sitter jag själv här med rispåsar med 400 cc i. Känns väldigt bra faktiskt. Ska försöka få upp bilder på dem.

Gilla

Citadella

Kvinna ·

19 jun, 2010

Geléhallonet78 skrev:

Nu sitter jag själv här med rispåsar med 400 cc i. Känns väldigt bra faktiskt. Ska försöka få upp bilder på dem.

Ja, det tycker jag att du ska göra! :) När har du tid för operation?

Gilla

Anonym användare

19 jun, 2010

Citadella skrev:

Geléhallonet78 skrev:

Ja, det tycker jag att du ska göra! :) När har du tid för operation?

Har operationsdag den 8/7 så¨det börjar bli hög tid att bestämma storlek. När har du?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem