Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

12 apr, 2012

550cc bilder inkl helfigur - vad tycks?

Bröstförstoring

Nu är de äntligen på plats! Mina nya kompisar. Det blev 550cc till slut efter mycket velande och jag är helnöjd, eller vad tycks? detta är bilder tagna samma dag och dagen efter..

Jag har också köpt min första BH för att hålla dem på plats då jag inte bara vill använda proforma-toppen och det blev strlk 75E.

43

Sortera efter

Anonym användare

15 apr, 2012

Svårt att säga MRäv om ristest bilden.. Men invänta du svar från din kirurg och fundera lite så hoppas jag det blir grymt bra :) Jag ville inte heller ha jättetuttar så förstår dig. Man vill ju bara fulla på det kidsen ätit upp :)
Gilla

goorgeous

Kvinna ·

15 apr, 2012

det har gått jättebra hittills, jag är jättenöjd med storleken och allt! äntligen är det kul att shoppa bh och bikinis ! :D

Gilla

Anonym användare

16 apr, 2012

Härligt! Bilder? Har du det? Tänkte lägga ut idag -nästan två veckor efter - om nån vill se utvecklingen :)
Gilla

Anonym användare

16 apr, 2012

Nu finns nya bilder uppe..12dgr boobs! Fortfarande sjukt nöjd o de börjar kännas som "mina" nu. Ingen smärta o ärren ser bra ut..
Gilla

mräv

Kvinna ·

17 apr, 2012

ser verkligen jätte bra ut! va roligt att du är så nöjd och att du är smärtfri nu!👍

Gilla

Anonym användare

17 apr, 2012

MRäv har du fått svar från din kirurg?
Gilla

mräv

Kvinna ·

17 apr, 2012

hej hej! tack..

Ja, jag fick svar idag. Sitter och skriver ett mail till honom.

Blir lite förvånad..verkar inte som han har tagit mitt mått. Han mätte mig på kliniken det är jag helt säker på men uppenbarligen inte bröstbredden.

hans svar:"Du kan enkelt mäta Din bröstbredd genom att hålla en linjal framför brösteti spegeln.Det viktiga är att inte implantaten ärlika breda eller bredare än Dinabröst, eftersom de då kan kännas och ibland ses tydligt.När man förstorar bröst blir de automatiskt bredare av volymen som läggs in.Den högre profilen vi valt är just för att fylla ut hudöverskottet bra,väljer man ett bredare och plattare implantat blir det inte lika bra."

svarade tillbaka att det är svårt att mäta bröstbredden. Vet inte riktigt exakt fr var jag ska mäta. Men mina bröst är mkt bredare än 11.7 cm som implantatet mäter. Frågade honom oxå om han tror att 350 cc HP är tillräckligt för att undvika en allt för stor klyfta.

Blir lite förvånad över att han inte mätt min bröstbredd. Trodde att det var bredden man utgick efter när man bestämde implantat? Vet att Peter är en extremt duktig kirurg så jag känner mig lite vilsen nu. Bara en vecka kvar dessutom :(

Gilla

Anonym användare

18 apr, 2012

Hmm märkligt! Han ska ju kolla sånt.. O vad jag hört ska man ligga på +- 0,5cm från sin bredd till implantatet. Kanske kan vara läge att ta en till konsultation eller be om lite tid på oodagen för att verkligen göra klart för fig hur det blir. Det är ju en stor grej sett. inget att ta lätt på. Man vill ju bli nöjd o fåbästa förutsättningar. Hoppas jag inte skrämt upp dig men man vill ju hjälpas åt o jag fick jättebra hjälp av alla här innan min op.
Gilla

mräv

Kvinna ·

19 apr, 2012

soffanso

ja jag tycker oxå det är märkligt. Vet ju att Peter är en väldigt erfaren och duktig kirurg så jag blir vekrligen förvånad. Han tycker man ska nästan ha 1 cm tillgodo på varje sida för att få ett sånt naturligt resultat som möjligt. Jag antar att detta är en helt ren smaksak från hans sida. Han säger att 350cc kommer bli perfekt på mig eftersom med tanke på att jag har en ganska liten/platt bröstkorg sett på mig från profil. skulle jag välja tex 450 så skulle jag få väldigt stora bröst. Det är nog därför min syster har fått ett så stort resultat med hennes 490cc bakom muskeln..våra överkroppar är likadant uppbyggda. Men han kommer få mäta min bröstbredd på onsdag. Tycker jag att det skiljer alldeles för mycket så lägger jag mig inte under kniven.. undrar hur det skulle bli med betalningen då.. har ju redan betalat. Jag har sagt till honom att min största anledning till att jag gör denna operation är för att få en fin form på brösten, inte att få stora bröst.

Gilla

Dinkel

Kvinna ·

22 apr, 2012

Men gud vad fina dom blev! I morgon är det min tur hos Calle...pirrigt! För mig lutar det åt 550cc hp lr 590cc uhp. Vill ha uhp men Calle menade på att de är till dom som har mindre bröstvävnad, det har ju inte jag. Kluven... Men grattis till dig och dina fina :)

Gilla

Anonym användare

22 apr, 2012

Tack dinkel! Lycka till med Open! Kommer gå superbra ;) Calle är grym! MRäv- mät och diskutera med din kirurg så ni kommer överens så blir det nog bra. Gällande betalnig så vet jag att på Proforma om man avbokar mindre än en vecka innan så fick man stå för 25%.av priset tror jag det var...
Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Soffansso! Nu är det klart! Blev med bröst igår. Ser bra ut redan nu :) det blev 350 hp. Ser ut som på ristestet ungefär. Tack för dina råd!
Gilla

Anonym användare

26 apr, 2012

Härligt! Grattis. Nöjd hoppas jag? Vill ju se bilder förstås :)
Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Jag kan inte ladda upp fr från iPhone.. Är inte hemma på några dagar, men lovar att få upp bilder snart. Är jättenöjd än så länge :)
Gilla

Anonym användare

26 apr, 2012

Kul för dig!
Gilla

Roo

Kvinna ·

26 apr, 2012

Grattis till lyckad operation Soffansso!

Mräv,

du ska nogintejämföra Soffansso, utan (om med ngn alls) med just din syster. Du & Soffanso skiljer ju 5cm i i bröstkorgsmått. Du vet väl att en 80E = 75F, osv samma bröstmassa/implantat på en 79cm rygg blir en, eller t.o.m. två, storlekar större på en 74cm rygg. Man har så olika förrutsättningar. Sedan tycker jag att det kan vara lite misledande att titta på ett par så nya bröst... så som jag upplever det så ändras brösten en massa under de första månaderna, speciellt om man har bakom. Soffanssos bröst kan komma att se en hel del större ut när de fallit ner lite...

Jag tycker du ska ta med en bild på Soffanssos bröst & säga att de är denvisuellaeffekten du vill uppnå, & sedan låta den utbildade kirurgen förklara hur han tänker. Känner du dig dock fortf osäker lägger du dig helt enkelt inte under kniven.

Lycka till

Gilla

Anonym användare

26 apr, 2012

Tack Ro! MRäv har gjort sin op nu o är nöjd o glad med sina 350cc som det blev :) Gällande se större ut så tycker jag snarare så hör tre v efter att de ser mindre ut än tidigare. Nu har svullnaden lagt sig o de börjar kännas som mina. De har sjunkit en del dessutom.
Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Roo Tack du har helt rätt. Det har varit dumt att jämföra mig med så många olika här. Vet egentligen att alla har olika kroppar och förutsättningar. Jag opererades igår och körde på 350 hp. Känns jättebra! Min kirurg lugnade mig innan och sa att det inte kommer bli en bred klyfta. Min egna vävnad skulle skjutas in mot klyftan när implantatet kom på plats. Det ser fint ut redan nu :)
Gilla

mräv

Kvinna ·

26 apr, 2012

Soffansso, förlåt för jag tagit upp en stor del av din tråd..
Gilla

Roo

Kvinna ·

26 apr, 2012

Ja, där ser man, dessa bröst som aldrig vill låta ngn slag norm bestämma vad de sa ta sig för... :) Just därför jag skrev "kan komma att se en hel del större ut", eftersom inget är säkert... ;) Men jag hoppas du är nöjd, jag tycker de ser ut att vara en bra storlek (Jag gillar inte heller stora "bomber" efter att ha haft väldigt stora (naturliga) bröst innan), och fin form också.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem