helikopter
Kvinna ·
30 maj, 2012
Vad tror ni om runda 300-325 high profile? Konsultationsberättelse. Kirurgerna tyckte HELT olika! Tufft utg.läge. Op 7/6 Hjälp!!
BröstförstoringOperation om en vecka och jag velar en himla massa. Snälla alla ni som vill, tyck till om vad ni tror!:-) Borde jag kanske ändå gå ner till 275-300 med tanke på att jag är rätt liten? 160/52 kg, bröstbredd 11 cm.
Drömbrösten:
Ganska mycket underpol, bröstvårtan i mitten, fasta, skarpa konturer, lite skidbacke, inga runda bollar. Ska kunna klä bort dem samtidigt som de ska vara "stora" utan kläder. Vill inte att det första folk ser när de tittar på mig är mina bröst.
Jag vet att jag har ett tufft utgångsläge, men vill inte ha hängiga stora bröst bara för att de ska bli större. Då får det hellre vara tills jag lyfter dem efter att jag fått klart mina barn. Jag vill att de ska bli fina och fasta.
Var på två konsultationer (och båda trodde att det kunde gå utan lyft) som rekommenderade följande:
Örjan Gribbe, Proforma: Runda helt klart, 300/325 eller 325/350 kom vi fram till. Han sade att jag hade 25 cc skillnad på brösten. Ville inte lägga fickorna lite längre ner för att få mer underpol då det var för stor risk för db.
Peter Emanuelsson, Akademikliniken: Anatomiska helst 230 fastän jag själv gärna ville ha runda och lite större, kunde få upp till 295 om jag verkligen ville det, men mer gick inte pga min bröstbredd (11cm). Samma cc på båda brösten trots storleksskillnad, det skulle istället åtgärdas genom att sänka fickan på ena bröstet.
Förstår ni om jag är villrådig??
Själv var jag helt inställd på runda innan, ca 275 - 325, men jag var osäker på profilen. Frågade Örjan vad han rekommenderade med tanke på bilderna jag visat, men han lät mig prova båda och sa att jag måste själv bestämma om jag ville ha mycket eller lite put. Jag upplevde att han var stressad och jag fick inte prova nog många implantat pga att inte hade dem i olika profiler så det var jättesvårt att kunna ta något som helst beslut. Jag hann inte ställa alla frågor jag ville och efteråt kände jag bara att jag skulle avboka op.tiden (som jag redan hade bokat) för att vi inte riktigt "klickade" och magkänslan inte var bra.
När jag kom till AK var det som att komma till himlen, jag fick först sitta med världens trevligaste och informativa sköterska och prata, jag slappnade av istället för att känna mig dum och stressad som jag gjort tidigare. Sedan tillbringades nästa timma tillsammans med henne och kirurgen Peter Emanuelsson, han kändes proffsig och var rolig och trevlig, allt kändes precis som det skulle! Tills jag visar hurdana bröst jag vill ha och de tycker att de var alldeles för stora och att "en fin flicka" som jag inte ska göra för stora bröst. Hoff.
Efter en veckas funderande bestämde jag mig för att köra på den kirurg som jag gjort så mycket efterforskningar på innan jag ens bokade tid där, och får helt enkelt lita på att han gör skäl för sitt rykte även om vi två inte riktigt klickade. Det är väl trots allt min drömbröst jag ska få och inte en bästa vän? Plus att alla kan väl ha en dålig dag?
Är jag dum som inte väntar och går på fler konsultationer? Vi har tagit semester, både jag, min sambo och mamma för att lappa ihop min återhämtningstid då vi har en liten dotter på 1,5. Annars måste jag vänta ett helt år till, och det var ju ändå Örjans bröst jag tyckte var så snygga med tanke på deras förutsättningar från början!
Sortera efter
Mrs Vain
Kvinna ·
07 jun, 2012
Chihiro
Kvinna ·
08 jun, 2012
helikopter
Kvinna ·
08 jun, 2012
Chihiro
Kvinna ·
08 jun, 2012
Mrs Vain
Kvinna ·
10 jun, 2012
Oj, vad jobbigt att du mådde så dåligt 🙁. Jag tror inte du ska fokusera så mycket på utseendet just nu, tar nog ett tag innan de hamnar rätt, speciellt eftersom brösten hade olika utgångsläge. Bröstband har jag bara hört att man använder när man lagt in via armhålan...men det kan jag ha fått om bakfoten förstås....
Hur mår du nu, när det gått några dagar?
helikopter
Kvinna ·
11 jun, 2012
Trollmamma
Kvinna ·
11 jun, 2012
Gulle dig Mrs Vain! Tack, det behövde jag:-) Nu känns det ganska jobbigt faktiskt. Men, jag har längtat så länge på det här och vips så är smärtan borta. Får jag intala mig. Usch vad jag avskyr sådant här. Kan man inte bara få somna och vakna en månad senare smärtfri och utan att behöva hålla på med stygn och sår och blod och smärta?
Storleken är klar, 325/300, dock inte placering:-( Velar som en jag vet inte vad, och mitt mail jag hade skickat till Örjan är spårlöst borta så jag har inte fått svar på mina frågor. Fanns ej i min skickatkorg trots att jag vet att jag har skickat det. Jäkla ipad! Har mailat igen igår men det har ju varit röd dag och så..
Vad är egentligen grejen med framför? Varför föredrar kirurgerna bakom? Vad är nackdelen ifall man nu har nog med vävnad för att implantatet inte ska synas?? Alla som kan borde väl ha satt framför isf kan man ju tycka?
Hoppas du inte låg vaken hela natten......Hur har det gått, hoppas allt gått superbra förstås!! Nyfiken på att höra :-)