Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Himmel profilbild

Himmel

Kvinna ·

19 apr, 2012

Någon som är ca174 cm och väger runt 68 kg?

Bröstförstoring

Hur mycket har ni lagt in?

75

Sortera efter

Himmel

Kvinna ·

20 apr, 2012

mräv skrev:
jag ska opereras nu på onsdag som sagt och implantaten är ingen lagervara där. Det jag har beställt det är det som kommer finnas vid operationstillfället... så jag känner mig lite lätt stressad. Tänk om jag känner på onsdag att det är fel.. :( Jag är inte ute efter stora bröst, hellre lite mindre än lite för stora. Formen däremot är viktig. Men jag har inte bästa utgångsläget så jag kommer inte få några drömtuttar antagligen.
Ja men inte kommer det bli dåligt, så får du inte känna! Det är inget fel på dina bösts form eller utseende nu. Och kom ihåg att alla har vi helt olika bröst, du kommer bli nöjdare med dig själv efter op, du kommer fylla ut kläder bättre och bikini!
Gilla

Himmel

Kvinna ·

20 apr, 2012

mräv skrev:
Himmel ser att du ska opereras hos Lossing! :) Trodde inte han jobbade längre? Har ni kommit fram till bakom muskeln för att du inte har ngn vävnad?
Jo då han jobbar, gör sina sista op nu i vår. Han lägger bara bakom vad jag vet!
Gilla

Himmel

Kvinna ·

20 apr, 2012

Casiopeia skrev:

174cm och vägde 68 vid min första op. väger numera 69-70. men då har jag 1 kg implantat också.

Så mer överensstämmande vad gäller måtten än så kan jag nog inte komma ;) . Jo just det, vi e lika gamla kan jag ju tillägga. Jag har dock ammat några barn. Det vet jag inte om du gjort.

Vid första op hade jag 375cc mellanprofil perthese. bytte vid min 3e op till Mentor 500cc plusprofil coh2.

jag tycker dom är för stora för mig och skall nu gå ner åter igen till 375cc.

finns bilder i min profil.

Jag hade 70A-(liten b) innan, finns förebild också i profilen.

Ja där ser man! Nej jag har inga barn ännu, men kommer absolut att skaffa när läget är rätt! Ja vilken djungel detta är... Man ville inte ha för små och inte för stora. Jag tycker det är fint både dom du har nu men också den fotoshoppade bilden. Båda funkar!
Gilla

Himmel

Kvinna ·

20 apr, 2012

Soffansso skrev:
Jag är 177 i väger 69 kg så vi är ju rätt jämna i strlk. Jag lade in 550. Jag upplever de inte som meloner o absolut inte som jag bara är ett par gående bröst. När jag har "vanliga" kläder så märks det inte att jag gjort dem enligt många. Träffat totalt fem av mina nära vänner i veckan som jag inte sagt nått till o ingen såg nått. En av tjejerna uttryckte bara att jag blivit smal o ser snygg ut (gått ner 30graviditetskilon under ett år också) men också att jag såg ovanligt snygg ut i formen :) Då avslöja jag det! Tror att då brösten går ut lite mot armarna så får man mer tinglasform än jag haft innan som påverkar intrycket. Sen kan jag förstås klä fram dem om jag vill. Men kontentan - mitt tips - 500-550 för att det ska se bra ut på dig som är sÅ lång. Kolla mina bilder -finns före/efter o helfigur!
Ja vad ska jag säga...dom ser jättefina ut och bra storlek! Hur mycket egen vävnad hade du innan?
Gilla

Anonym användare

20 apr, 2012

Ingen aning i mått hur mkt det var men fyllde knappt en b-kupa upptill så att säga- tomma som du ser på bilden. Kanske 150-200 egen..osäker! Kolla bilden så Ser du o kan jämföra med dina..
Gilla

mräv

Kvinna ·

20 apr, 2012

Himmel skrev:
mräv skrev:
jag ska opereras nu på onsdag som sagt och implantaten är ingen lagervara där. Det jag har beställt det är det som kommer finnas vid operationstillfället... så jag känner mig lite lätt stressad. Tänk om jag känner på onsdag att det är fel.. :( Jag är inte ute efter stora bröst, hellre lite mindre än lite för stora. Formen däremot är viktig. Men jag har inte bästa utgångsläget så jag kommer inte få några drömtuttar antagligen.
Ja men inte kommer det bli dåligt, så får du inte känna! Det är inget fel på dina bösts form eller utseende nu. Och kom ihåg att alla har vi helt olika bröst, du kommer bli nöjdare med dig själv efter op, du kommer fylla ut kläder bättre och bikini!

tack,.. ja det stämmer att vi alla är olika och att jag kommer förmodligen vara nöjdare efter operationen än innan ;) Det som grämer mig är att implataten ev är lite fär smala. De flesta här skriver att implataten ska vara +-0.5 cm mot din egna bröstbredd. Jag har mkt mer skillnad än så. Men det är så det ska vara enligt min kirurg... så åsikterna går isär här. Vill verkligen inte ha brösten långt ut åt sidan och sen en landningsbana mellan brösten om du förstår vad jag menar. ;) ska iaf bli så skönt att inte ha skinnpåsar längre :D

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

20 apr, 2012

Jag är 176 & 70kg. Jag har 600 och 650cc HP och upplever mina bröst som lagom till min kropp fast i den större modellen 😎

Gilla

Anonym användare

21 apr, 2012

Du kan ju gå ner i profil för att få mer bredd på dem. Kolla listan över ditt inplantats strlk och se hur breda de är i olika profiler. Jag kan ju säga att det är snyggare med bröst sol Går ut lite åt sidan för att skapa en snyggare form på kroppen. Kolla juli11 - hon fik för smala implantat första open o har nu gjort om sin. Tror regeln -+ 0,5 cm är rätt vedertagen så konstigt din kirurg säger emot det. Men han kanske är orolig att din egen bröstvävnaf inte räcker till att täcka dem annars. Jag tog 0,4 cm smalare i plantat ä Min egen bröstbredd o funkar alldeles utmärkt. Skapade Ingen motorväg o går ut snyggt åt sidorna. Lycka till!
Gilla

pre-tty

Kvinna ·

21 apr, 2012

Jo precis :) Tack och detsamma, hoppas du väljer rätt nu! :)

Gilla

citadellboobisar

Kvinna ·

21 apr, 2012

172 cm väger 70 kg, har 800 cc uhp, visst de är stora, men inga självgående bröst där man lååååångt efteråt kan skymta citadellboobisar! :D

de kan mkt mkt mkt lätt kläs ner men även lätt framhävas! :D

Gilla

Himmel

Kvinna ·

21 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Jag är 176 & 70kg. Jag har 600 och 650cc HP och upplever mina bröst som lagom till min kropp fast i den större modellen 😎

Hur mycket egen vävnad hade du?
Gilla

Himmel

Kvinna ·

21 apr, 2012

mräv skrev:

Himmel skrev:
mräv skrev:

tack,.. ja det stämmer att vi alla är olika och att jag kommer förmodligen vara nöjdare efter operationen än innan ;) Det som grämer mig är att implataten ev är lite fär smala. De flesta här skriver att implataten ska vara +-0.5 cm mot din egna bröstbredd. Jag har mkt mer skillnad än så. Men det är så det ska vara enligt min kirurg... så åsikterna går isär här. Vill verkligen inte ha brösten långt ut åt sidan och sen en landningsbana mellan brösten om du förstår vad jag menar. ;) ska iaf bli så skönt att inte ha skinnpåsar längre :D

Jag tror man får lita på att kirurgen ser vad för profil som passar just din kropp.
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

21 apr, 2012

Himmel skrev:
via_dolorosa skrev:

Jag hade minimalt, fyllde inte änns upp en A-kupa. Det finns bilder i min logg.

Gilla

Himmel

Kvinna ·

21 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:
via_dolorosa skrev:

Om du hade 100cc (knappt) egen vävnad så är det ca 700-750 cc totalt. Jag har egen vävnad 200+250 så blir det totalt ca 700 cc . Då borde vi storleksmässigt bli ganska lika. Och jag tycker dina är superfina och bra storlek!
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

21 apr, 2012

Himmel skrev:
via_dolorosa skrev:

Om du hade 100cc (knappt) egen vävnad så är det ca 700-750 cc totalt. Jag har egen vävnad 200+250 så blir det totalt ca 700 cc . Då borde vi storleksmässigt bli ganska lika. Och jag tycker dina är superfina och bra storlek!
Jag skulle snarare säga 50cc egen vävnad 😉 Den egna vävnaden beter sig annorlunda gentemot silikon, denblir typ "plattare". Sedan så spelar formen på hur bröstkorgen ser ut också. Men ja 500-600cc bör ge dig liknande resultat. Du ska ha framför också eller?

Tack också :)

Gilla

pojkmorsan

Kvinna ·

21 apr, 2012

Jag är 174 ligger på 58-60kg jag har 325 cc ser naturligt ut :)
Gilla

Himmel

Kvinna ·

21 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:
via_dolorosa skrev:

Jag skulle snarare säga 50cc egen vävnad 😉 Den egna vävnaden beter sig annorlunda gentemot silikon, denblir typ "plattare". Sedan så spelar formen på hur bröstkorgen ser ut också. Men ja 500-600cc bör ge dig liknande resultat. Du ska ha framför också eller?

Tack också :)

Alltså jag ska ju ha 450cc och 500cc lägger jag på min egen vävnad 200 i ena och 250 i andra blir det ju 700 cc Har du 50 egen vävnad plus inlägg 600-650 cc blir det ju ca 700 cc också. Alltså borde jag UNGEFÄR få samma storlek med mina 450 och 500 inlägg ( olika stora bröst) Jag ska ha bakom!
Gilla

Anna79

Kvinna ·

21 apr, 2012

Jag är 176 cm, väger ca 65 kg och harlagt in350 cc bakom muskeln. Tycker att det ser väldigt naturligt ut.

Gilla

Gucci89

Kvinna ·

21 apr, 2012

Jag är 177 och väger 69 kg, jag har 590cc UHP, tycker nog inte du ska gå under 450cc, eftersom du är lång. Mellan 450-550 skulle nog va perfekt, enligt mitt tycke då hehe =)

Gilla

Maxoanna

Kvinna ·

21 apr, 2012

jag har 500 nu o ska öka upp till 700 på torsdag. vill ha stora.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem