Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Himmel profilbild

Himmel

Kvinna ·

19 apr, 2012

Någon som är ca174 cm och väger runt 68 kg?

Bröstförstoring

Hur mycket har ni lagt in?

75

Sortera efter

joni01

Kvinna ·

27 apr, 2012

Jätteintressant att vi är flera med samma "kroppsform". mräv: Du har så rätt. Jag har tittat på MYCKET bilder och 350cc på en kan ge stora bröst och på en annan syns det knappt. Det är lite fashinerande. Jag ska idag skicka bilder till min kirurg på såna bröst som jag vill ha. Och såna jag inte vill ha. Sen ska han utgå från det när han väljer storlek. Jag tyckte det lät smart :)
Gilla

Anonym användare

27 apr, 2012

Joni- jag o du har i princip exakta mått längd o vikt o jag har 550..kolla bilder om di vill ha lite input. Dock har jag 14cm bröstbredd o de hade sjunkit s fick plats med mer än du verkar då kirurg rekommenderat 400-450.
Gilla

mräv

Kvinna ·

27 apr, 2012

joni01 skrev:
Jätteintressant att vi är flera med samma "kroppsform". mräv: Du har så rätt. Jag har tittat på MYCKET bilder och 350cc på en kan ge stora bröst och på en annan syns det knappt. Det är lite fashinerande. Jag ska idag skicka bilder till min kirurg på såna bröst som jag vill ha. Och såna jag inte vill ha. Sen ska han utgå från det när han väljer storlek. Jag tyckte det lät smart :)

joni

nu finns bilder uppe på mig. Jag tycker de är stora men allt är ju relativt. Det som är stort för mig är kanske "litet" för ngn annan. Jag är iaf jättenöjd än så länge :)

Gilla

joni01

Kvinna ·

27 apr, 2012

Önskar att jag kunde se era bilder, men jag har tyvärr inte fått några rättigheter ännu, inte ens så att jag kan se påklädda bilder :( Men jag ska kika så fort det är möjligt. Ni har inga bilder upplagda någon annanstans än här? :)
Gilla

mräv

Kvinna ·

27 apr, 2012

joni..nej tyvärr har jag inte några andra bilder upplagda än här. Om du själv lägger upp en sk silverbild så kan du bli silvermedlem lite snabbare om jag har förstått det rätt. 

Gilla

Himmel

Kvinna ·

27 apr, 2012

mräv skrev:
Himmel, har du testat ristestet hemma? På mig stämde det väldigt bra med det riktiga resultatet.jag ska försöka att lägga upp bilder idag. Där kan du se att även 350cc kan ge stora bröst på ngn som är 177 och väger 66. Så det är verkligen sant det som sin kirurg säger. Jämför dig inte med andra även om det är svårt att låta bli.
Jag har gjort ristestet men jag känner att jag inte tycker det känns rätt, så jag åker en vända till för att prova storlek innan konsultationen. Lite svårt att få riskuddarna i samma storlek som inläggen (bredd och höjd) Ska kolla dina bilder :)
Gilla

Essy

Kvinna ·

28 apr, 2012

Jag är lite kortare än er tjejer, 170 cm och väger mellan 56-58 kilo. Valde 550 i höger och 450 i vänster. Ska lägga bakom samt göra ett lyft. Vill att mina ska bli stora. Vad tror ni tjejer med lite koll, kommer det se litet ut? Jag känner hellre för stort än att jag blir besviken på att dom blev småa.
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

28 apr, 2012

Essy skrev:
Jag är lite kortare än er tjejer, 170 cm och väger mellan 56-58 kilo. Valde 550 i höger och 450 i vänster. Ska lägga bakom samt göra ett lyft. Vill att mina ska bli stora. Vad tror ni tjejer med lite koll, kommer det se litet ut? Jag känner hellre för stort än att jag blir besviken på att dom blev småa.
Varför ska du lägga bakom? Du har ju egen vävnad dessutom. Jag tror absolut de kan bli stora, kanske inte jätte stora men tror absolut att du kommer klassa dem i den stora klassen. Men det är även en tolkningsfråga...

Gilla

Essy

Kvinna ·

30 apr, 2012

Jag valde att lägga dom bakom då jag tycker att det är finare :) Tränar en del och vill inte att dom ska studsa runt, eller vad man ska säga.
Ja..men framförallt för att jag tycker att det är snyggare :)

Oh så bra, det är så härligt att vara i ett forum med massa tjejer som har opererat sig och har lite koll på vad som verkar vara bra på olika tjejer.
Jag längtar massvis! 34 dagar kvar nu. Ska bli så skönt att jag äntligen kommer att ha bröstvårtorna i samma höjd, att dom inte kommer att hänga och att jag får en storlek som jag trivs med. Provade massor med storlekar inne på kliniken, den sista storleken jag fick prova var så som jag såg mig själv inne i huvudet. Jag tittade mig i spegeln och bara DOM HÄR SKA JAG HA! :D 57 papp senare och jag har köpt mig ett par rattar! :P
Vilket var ganska tur eftersom hon sa att jag inte kommer att få in mera än just dom 550 cc jag valde :P

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

01 maj, 2012

Om du inte vill att brösten ska studsa run ska du ju inte välja bakom... Alltså muskeln kommer inte hålla fast dem så hårt att de kommer sitta fast. Mina bakom och framför bröst studsar runt exakt lika mycket, skillnaden é att de inte studsar runt mé min muskelpåverkan 😉 Så om du inte vill ha studsande bröst bör du välja mycket minde volym än 550cc eller ingen förstoring alls, men en mycketbra sport topp kommer behövas, trust mé... I vissa fall krävs dubbla...

Gilla

citadellboobisar

Kvinna ·

01 maj, 2012

en bra sportbh typ shock absorber run, en sådan jag har och när jag löper så rör sig inte brösten ett smack, de sitter stenhårt på plats, det e en bh jag kan rekommendera vid sport. ;D

och jag har 800 g, så 550 cc kan du säkert ha utan några problem med studsande bröst, köp dig bara en bra sportbh som håller allt på plats, så går det jätte bra.

Visst en del får muskelproblem, men jag har inga problem med min muskel när jag springer.

Gilla

Essy

Kvinna ·

01 maj, 2012

Ja en bra sportbh kommer jag verkligen att införskaffa mig :)

Gilla

joni01

Kvinna ·

12 maj, 2012

Nu har jag varit på min andra konsultation efter att ha ristestat och skickat bilder på "vill-ha"-tuttar ;-)
Igår fick jag prova lite större implantat. Även anatomiska. Tror dock att jag vill ha runda ändå. MEN han sa åt mig att prova en 550 HP i bhn för att se hur det såg ut och SÅ stort blir det ju inte med tanke på min kroppsform. Han sa iof att så stora ska du inte ha men att han skulle mäta igen. Han kom fram till att jag ska ha ca 475HP för att uppnå det jag vill ha. Han kunde lägga in 500 om jag ville och MAX 550 om jag verkligen ville ha STORA..
Det var ju lixom lite skillnad mot de 300/325 M+ vi tittade på vid första konsultationen. ;-)
Och jag har ju trots allt lite egen vävnad. Skulle tippa på 200CC kanske lite mer.
SÅ vad göra? Ska jag ta 475HP och satsa på att det blir fint? :-P

Gilla

Himmel

Kvinna ·

13 maj, 2012

joni01 skrev:

Nu har jag varit på min andra konsultation efter att ha ristestat och skickat bilder på "vill-ha"-tuttar ;-)
Igår fick jag prova lite större implantat. Även anatomiska. Tror dock att jag vill ha runda ändå. MEN han sa åt mig att prova en 550 HP i bhn för att se hur det såg ut och SÅ stort blir det ju inte med tanke på min kroppsform. Han sa iof att så stora ska du inte ha men att han skulle mäta igen. Han kom fram till att jag ska ha ca 475HP för att uppnå det jag vill ha. Han kunde lägga in 500 om jag ville och MAX 550 om jag verkligen ville ha STORA..
Det var ju lixom lite skillnad mot de 300/325 M+ vi tittade på vid första konsultationen. ;-)
Och jag har ju trots allt lite egen vävnad. Skulle tippa på 200CC kanske lite mer.
SÅ vad göra? Ska jag ta 475HP och satsa på att det blir fint? :-P

Hej! Jag har vart på min andra konsultation i måndags och jag harcbestämt mig för det jag provade även förra gången. Dvs 450 cc hp i höger och 500 cc hp i vänster. Jag är ute efter ett par bröst som passar min kropp utan att upplevas gigantiska. Läkaren sa till mig att det passar mycket bra till mig och han tyckte inte jag skulle ta större. Han sa även att det är ju faktiskt inga "små" inlägg det jag tar. Tror mycket det harmed ens egen önskan vad man vill uppnå för resultat. Stora bomber, naturliga till ens kropp... Så funda på vad just du är ute efter. Jag har som du egen vävnad på 200 i vänster och 250 i höger (därav olika stora inplantat)
Gilla

kvinna84

Kvinna ·

17 maj, 2012

Himmel skrev:
Hur mycket har ni lagt in?

Jag är 176 och väger ca. 68 och ska lägga in 350.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem