Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Himmel profilbild

Himmel

Kvinna ·

19 apr, 2012

Någon som är ca174 cm och väger runt 68 kg?

Bröstförstoring

Hur mycket har ni lagt in?

75

Sortera efter

Mamma

Kvinna ·

21 apr, 2012

Det här var en spännande tråd då många är ungefär min längd och runt min vikt..

Jag förstår dig mräv ang. implantats valet, det måste vara jätte svårt.

När jag gjorde ristestet med "350" såg det i mina ögon normal stort ut och fullt mycket bättre än det jag har nu.. men tror ändå att om jag skulle göra en op i framtiden att det kan luta åt att jag tar 400-450 eftersom det sägs att 50 cc brukar "försvinna" när man lägger det bakom muskeln.

Soffansso har också sagt något som jag verkligen har i åtanke och det är även att bredden kan ha stor betydelse, jag skulle absolut vilja att dom är fylliga åt sidorna så länge min bröstbredd tillåter det..

Jag har som sagt inte gjort någon op men går i samma tankar och funderingar som du och hoppas att du kan dela med dig av resultatet när du väl bestämmt dig och fått drömtuttarna :)

Försöker ännu få kläm på implantats djungeln och valet kring märkecc projektion mm..

Lycka till! Det blir nog bra till slut ska du se!

Kram

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

22 apr, 2012

Himmel skrev:
Alltså jag ska ju ha 450cc och 500cc lägger jag på min egen vävnad 200 i ena och 250 i andra blir det ju 700 cc Har du 50 egen vävnad plus inlägg 600-650 cc blir det ju ca 700 cc också. Alltså borde jag UNGEFÄR få samma storlek med mina 450 och 500 inlägg ( olika stora bröst) Jag ska ha bakom!
En fråga bara, varför ska du köra på en bakomplasering?

Gilla

mräv

Kvinna ·

22 apr, 2012

Soffansso skrev:
Du kan ju gå ner i profil för att få mer bredd på dem. Kolla listan över ditt inplantats strlk och se hur breda de är i olika profiler. Jag kan ju säga att det är snyggare med bröst sol Går ut lite åt sidan för att skapa en snyggare form på kroppen. Kolla juli11 - hon fik för smala implantat första open o har nu gjort om sin. Tror regeln -+ 0,5 cm är rätt vedertagen så konstigt din kirurg säger emot det. Men han kanske är orolig att din egen bröstvävnaf inte räcker till att täcka dem annars. Jag tog 0,4 cm smalare i plantat ä Min egen bröstbredd o funkar alldeles utmärkt. Skapade Ingen motorväg o går ut snyggt åt sidorna. Lycka till!

jag har kikat på Juli11:s bilder men man ser inte hennes "smala" bröst framifrån så det är svårt att se. Jag diskuterade mellanprofilen med min kirurg, men eftersom jag har lite häng så skulle det inte bli speciellt bra på mig. Min enda utväg är alltså att gå upp i cc för att få bredare profil. Gaaaaah!👎

Gilla

mräv

Kvinna ·

23 apr, 2012

nu har jag fått mätt min bröstbredd på riktigt och den är 12,5 cm. Implantatet är 11,7 så jag känner mig inte orolig längre. Nu ser jag fram emot onsdag! :)

Gilla

Anonym användare

23 apr, 2012

Härligt! Lycka till..
Gilla

Himmel

Kvinna ·

23 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:
Alltså jag ska ju ha 450cc och 500cc lägger jag på min egen vävnad 200 i ena och 250 i andra blir det ju 700 cc Har du 50 egen vävnad plus inlägg 600-650 cc blir det ju ca 700 cc också. Alltså borde jag UNGEFÄR få samma storlek med mina 450 och 500 inlägg ( olika stora bröst) Jag ska ha bakom!

Jag valde Clas Pga av hans erfarenhet av bröstförstoringar och rekonstruktioner. Jag litar på honom till 100%. Han lägger bakom.

Känner flera som har op där och alla är nöjda.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

23 apr, 2012

Himmel skrev:

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:

Jag valde Clas Pga av hans erfarenhet av bröstförstoringar och rekonstruktioner. Jag litar på honom till 100%. Han lägger bakom.

Känner flera som har op där och alla är nöjda.

Så länge du är säker på valet 😉, en skuren muskel kan aldrig reparesas om det skulle upptså problem.

Gilla

Himmel

Kvinna ·

24 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:

Känner flera som harop där och alla är nöjda.

Så länge du är säker på valet 😉, en skuren muskel kan aldrig reparesas om det skulle upptså problem.

Jag är medveten om det. Det är riskfyllt att göra en bröstoperation vare sig det ärframför eller bakomplacering.

Jag hoppas jag är en av de som får en lyckad operation och läkning 🙂

Gilla

BJ2012

Kvinna ·

24 apr, 2012

Jag är 170 cm och väger typ 64. Har lagt in 375 bakom muskeln och det är snygg och ser jättenaturligt ut MEN jösses vad man ändrar sin referensbild. När jag nu haft dem i 8 månader vill jag göra om. Vill ha större bröst så nu går jag också i valet och kvalet hur mycket större. Siktar i dagsläget på 500 cc men vill inte behäva ångra mig igen. Man kan inte lyssna nog mycket på alla som fått göra om och göra om - mycket vill ha mer så var inte FÖR rädd.

Att ta med en referensbild tror jag är väldigt klokt. Lycka till

Gilla

Himmel

Kvinna ·

24 apr, 2012

BJ2012 skrev:

Jag är 170 cm och väger typ 64. Har lagt in 375 bakom muskeln och det är snygg och ser jättenaturligt ut MEN jösses vad man ändrar sin referensbild. När jag nu haft dem i 8 månader vill jag göra om. Vill ha större bröst så nu går jag också i valet och kvalet hur mycket större. Siktar i dagsläget på 500 cc men vill inte behäva ångra mig igen. Man kan inte lyssna nog mycket på alla som fått göra om och göra om - mycket vill ha mer så var inte FÖR rädd.

Att ta med en referensbild tror jag är väldigt klokt. Lycka till

Hej! Jag har idag bokat en ny tid för ett till möte för att kunna prova storlekar ännu en gång. Har bara vart på en konsultation och det känns som att två gånger är inte fel. Vill inte ta för litet för som du säger, man vänjer sig! Och jag har inte tänkt behöva op om mig igen i onödan :)
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

24 apr, 2012

Himmel skrev:
Hej! Jag har idag bokat en ny tid för ett till möte för att kunna prova storlekar ännu en gång. Har bara vart på en konsultation och det känns som att två gånger är inte fel. Vill inte ta för litet för som du säger, man vänjer sig! Och jag har inte tänkt behöva op om mig igen i onödan :)
Bra då har du koll och jag hoppas vrkligen du bir nöjd och komplikationfri. Ja, att ta en andra konsulation för att kolla storleken är ingen dum idee. Tror de flesta går två gnger :) Men ta inte mer bara för att vissa rek. detta. I många fall ångrar man att man inte tog mindre också. Ta det som känns bäst.

Gilla

Himmel

Kvinna ·

25 apr, 2012

via_dolorosa skrev:

Himmel skrev:
Bra då har du koll och jag hoppas vrkligen du bir nöjd och komplikationfri. Ja, att ta en andra konsulation för att kolla storleken är ingen dum idee. Tror de flesta går två gnger :) Men ta inte mer bara för att vissa rek. detta. I många fall ångrar man att man inte tog mindre också. Ta det som känns bäst.

Hej!

Nej jag kommer ta det som känns bäst när jag testar. Jag vill som sagt inte ha för stora. men det är ett tag sen jag var på konsultationen och jag minns knappt hur storleken kändes. Så det är inte omöjligt att beslutet blir detsamma som sist 🙂

Det känns ändå bra att få prova igen för att känna efter ytterligare en gång.

Jag längtar till min op dag. Det känns som det tagit en evighet dit sen jag bokade tiden. Det går ju inte en enda dag utan att man funderar kring det. 😇

Gilla

Anonym användare

25 apr, 2012

Be kirurgen fota med Din mobil När du testar olika strlkar så Du kan ta hem o kika :) Det är ett bra tips! Man glömmer ju som sagt..
Gilla

Angelica

Kvinna ·

26 apr, 2012

173 ca 65 kg och har 800cc HP mentors..

Stora men klär min kropp bra tycker jag. Finns bilder på min profil.

Gilla

joni01

Kvinna ·

26 apr, 2012

Jag är 176 väger ca 70. Har blivit rekommenderad att ha max 400cc moderate plus eller mac 450 high profile. Detta trots att jag har egen bröstvävnad och är ganska kurvig. Tycker det är så underligt att man blir rekommenderad så olika beroende på kirurg. :)
Gilla

Himmel

Kvinna ·

26 apr, 2012

Angelica skrev:

Måste bara säga grattis till riktigt snygga bröst.,...
Gilla

Himmel

Kvinna ·

26 apr, 2012

joni01 skrev:
Jag är 176 väger ca 70. Har blivit rekommenderad att ha max 400cc moderate plus eller mac 450 high profile. Detta trots att jag har egen bröstvävnad och är ganska kurvig. Tycker det är så underligt att man blir rekommenderad så olika beroende på kirurg. :)
Jag har pratat en del med min kirurg och han säger att man kan inte jämföra sig med andra med liknande storlekar för det har med mycket annat att göra än vikt längd och egen bröstvävnad. Men visst är det en djungel, man vill ju verkligen bli nöjd! Och det som är lite skrämmande är att man inte har en aning om hur det kommer att bli eller att kännas! Jag ska i allafall tillbaka och prova storlek igen. Lycka till!
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

26 apr, 2012

joni01 skrev:
Jag é exakt lika lång och väger samma som dig, jag har 650cc 😉

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

26 apr, 2012

Angelica skrev:

Kan man få se några dagsfärksa bilder?

Gilla

mräv

Kvinna ·

27 apr, 2012

Himmel, har du testat ristestet hemma? På mig stämde det väldigt bra med det riktiga resultatet.jag ska försöka att lägga upp bilder idag. Där kan du se att även 350cc kan ge stora bröst på ngn som är 177 och väger 66. Så det är verkligen sant det som sin kirurg säger. Jämför dig inte med andra även om det är svårt att låta bli.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem