Opticruise
Kvinna ·
06 mar, 2012
Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!
BröstförstoringSnart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂
Vart ska ni operera er?
Vilken typ av operation?
När?
1:a op /om.op??
Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !
Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..
Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..
Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ tjejer att dela tankar och funderingar med..
Kram på er!!
Sortera efter
Anonym användare
08 maj, 2012
Anonym användare
08 maj, 2012
Lovely Lily
Kvinna ·
08 maj, 2012
Hej alla fina, har sjukt ont i halsen och feber... Vad händer nu? Op på tisdag. Får man opas när man är förkyld? Lär ju inte ha feber om en vecka men säkerligen förkyld. Vågar inte ringa kliniken för jag e rädd att dom skjuter på opo =(
Anonym användare
08 maj, 2012
Lovely Lily, jag tycker absolut att du ska ringa kliniken och fråga ändå, bättre att skjuta på op än att vara sjuk när du gör den, läkaren och narkosläkaren kan avgöra om det är ok eller inte, du ska ju ändå sövas och läkningen blir bättre om du är frisk. Så snälla, ring o kolla!!
kicki79
Kvinna ·
08 maj, 2012
Vickan:
Ok, då förstår jag,i mina ögon ser de snygga ut, men förstår att det är jobbigt om de alltid sticker ut :/
Jag visste inte ens att de KUNDE göra något med det.
Hur blev det? Gjorde du det eller inte. Antar att du ligger på uppvaket nu :)))
Lovely Lily
Kvinna ·
08 maj, 2012
Gatina. du har helt rätt, klart jag måste göra det. Men då får jag skjuta den till hösten, det här var mitt "hål" =( Typiskt
kicki79
Kvinna ·
08 maj, 2012
kicki79
Kvinna ·
08 maj, 2012
Opererades igår... allt gick bra =) Men jag har ont idag trots smärtstillande =/ Känns som något skaver inutinär jag gör vissa rörelser, skitskum känsla och svårt att förklara,och som det blöder hela tiden. Är iaf väldigt, väldigt nörjd med kliniken och persolnalen =) och jag kunde sova hela natten med massa kuddar bakom ryggen! Tänk att jag vågade =D
Det där med att det känns som om det blöder hela tiden, är det en psykisk obehagdkännsla eller känns det som att det gör det i bröstet.
Att du känner obehag så här i början är inte jättekonstigt. Det är ju ett ganska stort ingrepp på kroppen trots allt, en narkos i sig är inte en liten skitsak.
Du ska se att det snart känns bättre, och gör det ninte det- prata med din läkare. :))
Lovely Lily
Kvinna ·
08 maj, 2012
Ringde kliniken och det var ok så länga jag inte var jättesjuk och feber, då stryks op. Nu, vila (lätt med två galna barn + en hund, men jag får väl ta hjälp en vecka tidigare än planerat så det funkar ändå) och strepsils och bafucin och god mat. =)
Anonym användare
08 maj, 2012
Ringde kliniken och det var ok så länga jag inte var jättesjuk och feber, då stryks op. Nu, vila (lätt med två galna barn + en hund, men jag får väl ta hjälp en vecka tidigare än planerat så det funkar ändå) och strepsils och bafucin och god mat. =)
Lovely Lily
Kvinna ·
08 maj, 2012
vill men orolig
Kvinna ·
08 maj, 2012
wiiiee vad spännande! Jag kom ihåg känslan när man ligger och väntar på op, nästan overkligt! Du har nog redan opats vid det här laget så en rekommendation ang ev vårtop är lite sent kanske.. men i allafall så blev jag också tillfrågad om att justera bröstvårtorna i sista stund och tackade nej. vilket faktiskt visade sig vara bra då de förändras en hel del efter en bröstop. nu är i och för sig inte slutresultatet klart men hittills har de utvecklats till det bättre..:)
hoppas att du blir nöjd oavsett vad du valde! 👍
kicki79
Kvinna ·
08 maj, 2012
Opticruise
Kvinna ·
08 maj, 2012
Önskar dig ett STOOOOORT lycka till tjejen!!! 👍 Du får uppdatera när du piggnat till!!!
Sweedie
Kvinna ·
08 maj, 2012
Jag vill ge en stor eloge till dom som har startat den här sajten! TACK! Man får ett väldigt stort stöd av att prata med andra i ens egen situation.
Nu är vi så många som ska opereras den 21 maj så det nästan är dags att starta en egen tråd 😎. Opticruise, Maj 2012 o alla Ni andra... är Ni nervösa än? Det är jag... och lika nojig som alla andra. Bekymrar mig dock mindre för att dom ska bli för SMÅ... för jag kan alltid fortsätta med en paddad BH... bara i en större storlek förstås... om det skulle behövas emellanåt 😀
Anonym användare
08 maj, 2012
Jag har ramlat bort så lägger till mig igen
MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
16 anon78 - Läkarhuset - Marianne Beausang-Linder - 200cc/275cc anatomiska implantat, framför (Allergan 410 MM, troligtvis coh 3)
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Maj2012. Dr Karl Bremer. Art Clinic. Ut 240 runda in 390 anatomiska? Framför.
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln
22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
22 Elfangel -Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring och ev lyft. Funderar på 400cc bakom, har dock inte bestämt mig ännu :)
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.
Sweedie
Kvinna ·
08 maj, 2012
Opticruise
Kvinna ·
08 maj, 2012
Jag vill ge en stor eloge till dom som har startat den här sajten! TACK! Man får ett väldigt stort stöd av att prata med andra i ens egen situation.
Nu är vi så många som ska opereras den 21 maj så det nästan är dags att starta en egen tråd 😎. Opticruise, Maj 2012 o alla Ni andra... är Ni nervösa än? Det är jag... och lika nojig som alla andra. Bekymrar mig dock mindre för att dom ska bli för SMÅ... för jag kan alltid fortsätta med en paddad BH... bara i en större storlek förstås... om det skulle behövas emellanåt 😀
Anonym användare
08 maj, 2012
MAJ OPERATIONSTRÅD
Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. Charles Randquist. Victoriakliniken. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
14 Gatina, Improva, Magnus Hober, byte av gamla implantat, nu Allergan Anatomiska MX 410 cc eller MX445 cc, bestäms under op
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
16 anon78 - Läkarhuset - Marianne Beausang-Linder - 200cc/275cc anatomiska implantat, framför (Allergan 410 MM, troligtvis coh 3)
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Maj2012. Dr Karl Bremer. Art Clinic. Ut 240 runda in 390 anatomiska? Framför.
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
21 Sweedie, Dr Gerlee, Mentor 300cc bakom
22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln
22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
22 Elfangel -Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring och ev lyft. Funderar på 400cc bakom, har dock inte bestämt mig ännu :)
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.
kicki79
Kvinna ·
09 maj, 2012
Anon78, vet inte om du riktade dig till mig med ditt sista inlägg, jag har inte hört något dåligt om hennes operationer eller något sådant, för mig var det så att jag gick på två konsultationer samma vecka för att se vad de skulle komma fram till, man hoppades ju på att de skulle komma fram till samma sak, men så blev det inte för mig. Sammantaget blev det i alla fall så att jag valde Improva till slut p g a flera orsaker, naturligtvis inte bara när det gällde mailkontakten, utan jag kände mig mer övertygad om Improvas val av implantat och storlek. Så nu är det dags på måndag!! Pirrig är bara förnamnet 😛 Så jag opereras två dagar före dig. Stort lycka till och hoppas att resultatet blir som du vill ha det, det är ju det man tänker på mest, i alla fall jag!