Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Orkidé_

Kvinna ·

09 maj, 2012

kicki79 skrev:
Nu sitter jag här och väntar något tidig... Jag som var orolig att jag skulle bli sen. :/ Har knappt sovit i natt. Tror att jag somnade vid 2 för att vakna igen vid 03:30 och panikartat tro att jag försovit mig. Upp kl 5 tvätta sig med descutan i iskallt vatten. :))) en fantastisk upplevelse!
Lycka till Kicki79!! Kommer gå jättebra :D Kan ju skriva en liten rad när du mår bättre sen om hur det gick :)
Gilla

encisen

Kvinna ·

09 maj, 2012

Imorgon är det min tur o jag bli nervös bara av att läsa att ni andra ligger med dropp o duschar med descutan!! :O
haha....Lycka till ni som opar er idag!!! :)

Gilla

pinkbutterfly

Kvinna ·

09 maj, 2012

Första natten hemma avklarad... Op av Peter på Citadell i måndags. Jobbigt med samma ställning på rygg hela natten, man nu är den över och en mindre kvar....

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

09 maj, 2012

Ska vara på kliniken 14:15 idag så jag har hunnit äta lite frukost på morgonen. Går här och är nervös, plockar med mina saker, nästan som om jag aldrig mer ska komma tillbaks hem igen, är nervös för narkosen även om jag vet att det troligtvis kommer gå bra... Ibland kommer tanken att jagavbokar alltihop, speciellt när jag lyfter något tungt så tänker jag "undrar om jag använde bröstmuskeln nu, kommer jag kunna lyfta såhär igen efter op..."

Nu går jag och tar några sista före-bilder. Overkligt att det är idag som jag äntligen ska få bröst...

Gilla

Anonym användare

09 maj, 2012

Mullemulle, stort lycka till idag, vilken upplevelse du ska få idag och vakna upp med bröst! Jag var överlycklig då för 20 år sedan då jag såg de första gången, sen slet man i princip ur spegeln!! Hoppas allt går jättebra!

Gilla

Anonym användare

09 maj, 2012

@Mullemulle @Kicki79 @Boobiesmaj

Stort lycka till idag! Hoppas det går bra för er alla & att ni får ett tillfredsställande resultat :)

Gilla

kicki79

Kvinna ·

09 maj, 2012

Uppvaket äter lite mat med den äckliga narkossmaken i munnen. Har haft rejält ont. Tack gode Gud för smärtlindring. Op tog 2 timmar! Kram
Gilla

kicki79

Kvinna ·

09 maj, 2012

Mullemulle. Det kommer gå bra! :))) Kram
Gilla

bus

Kvinna ·

09 maj, 2012

Har inte haft tid att vara inloggad på ett tag nu och oj vad ni har skrivit :) Imorgon är det äntligen min tur. Ska bli så spännande! Något jag borde ta med eller tänka på?

Gilla

kicki79

Kvinna ·

09 maj, 2012

Greys s 08e18 och panocod :)
Gilla

kicki79

Kvinna ·

09 maj, 2012

bus skrev:

Har inte haft tid att vara inloggad på ett tag nu och oj vad ni har skrivit :) Imorgon är det äntligen min tur. Ska bli så spännande! Något jag borde ta med eller tänka på?

Kul :))) Vet inte. En laddare till telefonen? Hörlurar om du känner för att lyssna på musik?
Gilla

Orkidé_

Kvinna ·

09 maj, 2012

Hur har du haft det Kicki79?
Gilla

Sweedie

Kvinna ·

09 maj, 2012

Opticruise skrev:

Sweedie skrev:

Jag vill ge en stor eloge till dom som har startat den här sajten! TACK! Man får ett väldigt stort stöd av att prata med andra i ens egen situation.

Nu är vi så många som ska opereras den 21 maj så det nästan är dags att starta en egen tråd 😎. Opticruise, Maj 2012 o alla Ni andra... är Ni nervösa än? Det är jag... och lika nojig som alla andra. Bekymrar mig dock mindre för att dom ska bli för SMÅ... för jag kan alltid fortsätta med en paddad BH... bara i en större storlek förstås... om det skulle behövas emellanåt 😀

Hehe och jag nojjar att mina ska bli för stora denna gång💋 Man blir aldrig nöjd.. Hehe.. Skoj att vi är ett gäng 21/5.. Hur mkt ska du lägga in?

Det är väl så jag också tänker.... blir dom för små kan jag fortfarande ha paddad BH... men blir dom för stora är det svårt att åtgärda. Jag tror det blir ca 300cc men läkaren skulle räkna ut vad han tyckte... så jag får väl reda på det om 1,5 veckor. Skitnervös! Du? Men Du "kan" ju det här 😀

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

09 maj, 2012

Kicki79 - Hoppas allt har gått bra och att Du återhämtar Dig snart.
Gilla

encisen

Kvinna ·

10 maj, 2012

Nu har jag tagit en sista dusch, väntar på min sambo som lämnar barnen hos farmor. Halv 8 ska jag vara där...är sååååå nervös! Vill bara att det ska vara över nu :)
Gilla

Anonym användare

10 maj, 2012

encisen skrev:
Nu har jag tagit en sista dusch, väntar på min sambo som lämnar barnen hos farmor. Halv 8 ska jag vara där...är sååååå nervös! Vill bara att det ska vara över nu :)

LYCKA TILL ENCISEN!!!! :) Det kommer gå jättebra!! Det görs ju huuur många sådana här operationer som helst varje dag runtom i världen :))Du får gärna berätta hur du upplevde det sen när du känner att du orkar :D kram!

Gilla

Anonym användare

10 maj, 2012

Sweedie skrev:

Nu är vi så många som ska opereras den 21 maj så det nästan är dags att starta en egen tråd 😎. Opticruise, Maj 2012 o alla Ni andra... är Ni nervösa än? Det är jag... och lika nojig som alla andra. Bekymrar mig dock mindre för att dom ska bli för SMÅ... för jag kan alltid fortsätta med en paddad BH... bara i en större storlek förstås... om det skulle behövas emellanåt 😀

Just nu är det så mycket som händer och mycket på jobbet så jag hinner inte oroa mig så mycket. Oroar mig för att operationen skall bli inställd och att jag skall få hemska komplikationer. Men själva ingreppet tar jag än så länge med ro. Jag har blivitsövd några gånger tidigare i livet och det är helt okej.

Gilla

kicki79

Kvinna ·

10 maj, 2012

Hej.

Ligger och tar det lungt i sängen. Skulle sneekpeeka lite förut och BHn gick upp. Passade på att ta ett kort. Finns på min sida.

Stort, svullet. Kommer bli fint. Det enda som stör mig är bristningarna. Men det är ju inte Peters fel.

Finns det inget man kan göra åt bristningar?

Kräm på er bejbs

Gilla

encisen

Kvinna ·

10 maj, 2012

Nu ligger jag här o mår oförskämt bra efter att ha fått smärtstillande :) Ska åka hem om ca en timme. Jag rekommenderar verkligen läkarhuset dom är jätte goa om duktiga..är så glad!! : D
Gilla

Anonym användare

10 maj, 2012

encisen skrev:
Nu ligger jag här o mår oförskämt bra efter att ha fått smärtstillande :) Ska åka hem om ca en timme. Jag rekommenderar verkligen läkarhuset dom är jätte goa om duktiga..är så glad!! : D

Åh vad kul att höra att det gått bra för dig!!!! :) Hoppas det fortsätter på samma spår! :) grattis till de nya brösten nu ;D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem