Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Opticruise

Kvinna ·

10 maj, 2012

Tycker det är coolt.. 51 år och ska opa brösten! Funderar själv hur jag sert på mina bröst när jag är 51 år.. Är ju troligen farmor då, kanske till tonårsbarnbarn.. Hehe blir kul att förklara att "farmor" ska operera brösten💋

Lycka till med open! 

Gilla

Anonym användare

10 maj, 2012

Hejsa hoppsan alla :) Opererade mig för ett tag sen å ligger nu inne i rummet på citadellkliniken i landskrona ! Det va min andra korrigering :)

Allt har gått super bra å jag mår prima!! Måste ge personalen här en eloge, dom är så himla trevliga å gulliga så de e inte sant !! :)

Hoppas de går bra för er andra oxå !!

Kramar

Gilla

Anonym användare

10 maj, 2012

:-) Tack opticruise!! När du blir 51 år som mig kommer du att upptäcka att väldigt lite förändras, man är helt enkelt fortfarande bara sig själv! Nu är jag lyckligt lottad med att vara i väldigt bra form för min ålder, inga bristningar, inga rynkor inga "ålderstecken" alls förutom brösten nu då som förändrats med tiden. Op mig ju inte bara för att få finare bröst, det ena implantatet har ju spruckit så det är ju inte så hälsosamt. Tyckte självklart att om jag ändå lägger mig på op bordet så skaffar jag så fina bröst som jag vill ha. För 20 år sedan fick man ju inte välja någonting, fanns inga profiler och alla andra finesser som det finns nu, man fick helt enkelt bara vara tacksam att man FICK opereras trots att man betalade för det själv. Tack och lov för detta forum, för jag var helt chockskadad första tiden jag var medlem, fattade absolut ingenting av alla förkortningar mfd, db och rippling och gud vet allt. Sen den här DJUNGELN av implantat.... oj oj oj det blev mycket att lära!!
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

10 maj, 2012

Gatina:Ja det är mkt här på forumet! Men efter 1 år här har jag lärt mig SJUKT mkt om detta ämne..Att få dela andras erfarenheter ur en neutral synvinkel är GULD! Är sååå synd att man inte hängde här innan op bara och lyssnade lite bättre på tjejernas råd.Då hade jag troligtvis inte haft en omoperation stundande nu.. och bara varit 40 tusen fattigare ist för 80, men men det är lätt att vara efterklok :) Önskar dig ett stort lycka till =)
Gilla

40plus

Kvinna ·

10 maj, 2012

Jag har opererat mej idag på Laser o Estetik i Stockholm. och är jättenöjd. Tog 445 delvis bakom. Glöm inte överens att det inte går att jämföra sig med ändras resultat i samma storlek. Det kan vara enorma skillnader då det handlar om hur ens "gamla" bröst har sett ut. Lycka till allihop.:-)
Gilla

40plus

Kvinna ·

10 maj, 2012

Jag har opererat mej idag på Laser o Estetik i Stockholm. och är jättenöjd. Tog 445 delvis bakom. Glöm inte att det inte går att jämföra sig med andras resultat i samma storlek. Det kan vara enorma skillnader då det handlar om hur ens "gamla" bröst har sett ut. Lycka till allihop.:-)
Gilla

Anonym användare

11 maj, 2012

Sweedie; Ja, smärtan efteråt är man ju lite orolig för. Jag opererade korsbandet i knät för ca 10 år sedan och fick en blödning som svällde upp hela vaden. Harrejösses vad ont det gjorde. Hoppas detta går bättre.

Sen MÅSTE jag åka på en tjänsteresa ca 10 dagar efter op. Så jag hoppas att jag är fit for fight då. Jag skall ju få framför så det finns ju goda möjligheter att det fungerar. Men lite oroligt är det. Jag vill ju inte berätta förvilt främmande människor vad jag har gått igenom.

Gilla

Anonym användare

11 maj, 2012

Opticruise skrev:
Gatina:Ja det är mkt här på forumet! Men efter 1 år här har jag lärt mig SJUKT mkt om detta ämne..Att få dela andras erfarenheter ur en neutral synvinkel är GULD! Är sååå synd att man inte hängde här innan op bara och lyssnade lite bättre på tjejernas råd.Då hade jag troligtvis inte haft en omoperation stundande nu.. och bara varit 40 tusen fattigare ist för 80, men men det är lätt att vara efterklok :) Önskar dig ett stort lycka till =)

Ja jag är så glad att jag hittade hit innan op. Under den tiden som gått har jag velat hit o dit om i princip allt, läkare, profil, form, tillverkare o så naturligtvis storleken. Så bra med alla bilder, det är mycket lättare att kunna visa upp en bild för sin läkare vad man önskar sig än att försöka förklara i ord. I början var jag fegare vad gällde storlken, trodde att typ 400 cc skulle bli bomber!! När man läst o sett här vad andra har inser man ju att det inte är så. Slutligen blev det en ändring av storleken nu bara några dagar innan, från 410-445 till 445-520, det är min tredje och förhoppningsvis sista operation så jag vill inte riskera att de blir för små, hellre lite för stora.

Gilla

Presley

Kvinna ·

11 maj, 2012

Hej =) Den 23 maj är det min tur, nervös är bara för namnet haha!! Är lite orolig med tanke på att jag har små bröst i nuläget och har valt perthese 380 mp. Använder 75 a. Någon mer här som valt samma inlägg och är liten? Och någon som opererat sig hos Jörg?
Gilla

Anonym användare

11 maj, 2012

Heej Opticruise:)

Jag opereras på måndg 14/5 av Carl-Johan Gustavsson på Proforma👍

Byte av PIP till Mentor, antingen likvärdig stl som jag har ( 430cc ) eller upp en storlek😇

Lycka till på din OP:)

Gilla

Boobie88

Kvinna ·

11 maj, 2012

Någon utav er som skall göra ankarlyft oxå? =)

Gilla

Vickan

Kvinna ·

11 maj, 2012

kicki79 skrev:

Hej.

Ligger och tar det lungt i sängen. Skulle sneekpeeka lite förut och BHn gick upp. Passade på att ta ett kort. Finns på min sida.

Stort, svullet. Kommer bli fint. Det enda som stör mig är bristningarna. Men det är ju inte Peters fel.

Finns det inget man kan göra åt bristningar?

Kräm på er bejbs

Hej bruden!

Skönt att allt gick bra! Weleda havandeskapsolja! Smörj 2 ggr per dag så ska du se det blir bättre!

Gilla

kicki79

Kvinna ·

11 maj, 2012

Har kollat på lite olika grejer bland annat den oljan fast då i kombination med dermaroler.
Gilla

kicki79

Kvinna ·

11 maj, 2012

Oj vilka konstiga tankar jag fått nu. :/ Har ju stoppat in större inlägg och gjort ankarlyft. Det spänner ju en del i brösten och jag kan liksom se framför mig hur de spricker i sömmarna och implantaten trillar ut. :o Tvångstankar typ. Inte så att det känns som om det håller på att hända. Men det kommer bli riktigt skönt när såren har läkt och svullnaden lagt sig. :)
Gilla

Anonym användare

11 maj, 2012

Grattis mullemulle! Roligt att höra att allt gick bra! Spännande att se bilderna sen, min tur på måndag och nu ökar pirrigheten ordentligt och en ny fas av storleksnoja!! 😀

Gilla

Anonym användare

11 maj, 2012

encisen skrev:
Tack så jättemkt!!! : D jag håller tummarna för dig när det är din tur :)

Åh tack!! :) jag börjar vara riktigt nervös nu... ;)

Är det imorgon du får ta av bandaget?:)

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

12 maj, 2012

3 dagar sedan op, har inte tagit smärtstillande sedan igår kväll (alvedon), slutade med citodon igår morse. Känner mig mer rörlig idag, även om det fortfarande tar emot att lyfta armarna och jag fick kämpa för att komma upp från soffan imorse. Men är helt smärtfri så länge jag tar det lugnt.

Duschade precis för första gången efter op, helt underbart! Lyckades t.o.m. tvätta håret utan hjälp. Trodde aldrig det skulle kännas så bra redan efter tre dagar, har ju trots allt bakomplacering... Kanske beror på att jag inte valde så stora implantat...(?)

Dags att börja forska i hur man lägger upp bilder :-)

Gilla

encisen

Kvinna ·

12 maj, 2012

anon78:
Åååh vad spännande för dig!!
Allt kommer gå bra! :)

Ja imorgon kväll tänkte jag byta till bh o bröstbandet....ska bli jäkligt kul o se hur dom ser ut :D

Gilla

encisen

Kvinna ·

12 maj, 2012

Mullemulle: Vad skönt att du mår så bra!! :) Jag har mest ont på morgonen innan jag har tagit mig upp o börjat röra på mig...känner också att jag snart klarar mig utan Citodonet. Men det kliiiiiar ibland så jag blir galen, vill bara slita av mig tejpen o klia klia klia...haha :)
Gilla

Sharon

Kvinna ·

12 maj, 2012

Bra att få läsa hur det gått och känns för er som opat er redan. Har min tid inbokad på tisdag men är rädd att det inte blir av då jag blivit så in i h-te förkyld. Har varit riktigt förkyld i två långa omgångar sedan slutet av mars och trodde att jag äntligen blivit frisk förra veckan. Fick fem dagar och nu på det igen. Någon som varit i samma sits som jag? Blev det ändå operation? Det krävs ju en del planering med semester och förberedelse på jobbet så om jag måste skjuta upp det blir det krångel. Kanske måste vänta till hösten.Vilken jäkla otur känner jag!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem