Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Donnan

Kvinna ·

12 maj, 2012

15 dagar kvar nu..satan så nervös jag är! och ångest för hur mkt man ska sätta m.m..man borde ju vara lyckligast i världen men är så mkt som snurrar i skallen så blir mest bara stress hahah..någon som känner igen sig?:P

Och imorgon måste jag sluta snusa..hjälp!!!

Gilla

Anonym användare

12 maj, 2012

encisen skrev:

anon78:
Åååh vad spännande för dig!!
Allt kommer gå bra! :)

Ja imorgon kväll tänkte jag byta till bh o bröstbandet....ska bli jäkligt kul o se hur dom ser ut :D

Hoppas på det ;)

Åh förstår det, så kul :D du får berätta hur det ser ut!! :)

Gilla

Kär

Kvinna ·

12 maj, 2012

Jag ska op på tisd 15 maj. Skit vad jag är nervös nu
Gilla

Kär

Kvinna ·

12 maj, 2012

Op på tisdag. Cosmo på citadell. Fler som op där på tisd? Sjukt nervös är jag
Gilla

loopi

Kvinna ·

12 maj, 2012

bubblan02: Åh vad roligt! Jag tycker verkligen om den där kirurgen. Jätte nöjd med mina konsultationer (var på en extra idag) och med hans förklaringar. Vad tyckte du?

Roligt att du fick OP så snabbt! Du får ta och berätta allt när du väl har gjort den. Finns inte så många som op:at sig där verkar det som.

Gilla

Anonym användare

12 maj, 2012

Nu hägrar veckans tjänsteresa för mig och tapetsering i helgen. Åtta dagar kvar nu - det kommer gå fort! (om nu operationen blir av som den skall)

Lycka till alla ni som skall opereras i veckan!

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

12 maj, 2012

varfor skrev:

Nu hägrar veckans tjänsteresa för mig och tapetsering i helgen. Åtta dagar kvar nu - det kommer gå fort! (om nu operationen blir av som den skall)

Lycka till alla ni som skall opereras i veckan!

Samma här! Kul att vi är några den 21:a :D

Gilla

Anonym användare

12 maj, 2012

Nu är det nära!! På måndag är det dags! Det är över 20 år sedan jag opade mina bröst och är så van vid dem, tänker bara på de som mina bröst, inte mina opade bröst, så nu känns det som om jag ska göra detta första gången. Igår satt jag har på POF o tittade på massor av bröst och fick en del storleksångest. Vissa med runt 440 cc ser inte så stora ut men såg nu Emeli och hennes ser ju HUR stora ut som helst och jag som ska ha 445 eller 520 cc! Har hela tiden varit rädd för att de ska bli för små, nu blir jag orolig att det ska bli för stort! Oj oj, vad man kan vela ända in i det sista. Får sätta min tilltro till dr Hober, tycker han ha förstått väldigt bra vad jag är ute efter för resultat och han ska ju använda provimplantat först för att se vilket som blir bäst. Kommer ju inte ens ihåg vad jag fick för storlek då för hundra år sedan, vet inte ens vilket utgångsläge jag har för mina egna bröst har vuxit på dessa drygt 20 år. Vad tror ni tjejer om storlekarna? Skulle gissa på att jag har en liten B-B kupa utan implantat, ung som Emeli. Tar mer än tacksamt emot synpunkter. Implantaten jag ska ha är Allergans anatomiska, någon som vet hur anatomiska implantat är jämfört med runda, alltså blir det olika "storlek" på brösten med samma cc?

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

12 maj, 2012

MULLEMULLE... Hur stora implantat har Du? Vore intressant att veta i samband med Ditt senaste inlägg *ler*  Kul att höra att Du mår så bra, blir lite skrämd av att så många säger att dom inte kommer upp ur sängen mm ❤️

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

13 maj, 2012

Sweedie: Jag har anatomiska mentor, 280 cc, MP.

Fast jag skulle inte varit så kaxig, imorse kom jag knappt ur soffan för det högg till så i vänster bröst så jag vågade inte resa mig... Stretchade armen en stund och tillslut så släppte det så jag vågade resa mig. Tog sedan två alvedon för säkerhets skull, och nu känns det bra igen.  

Gilla

bubblan02

Kvinna ·

13 maj, 2012

loppis: Konsultationen med Patrik på var kanon,han tog sig verkligen tid för alla mina frågor o funderingar. Har sen dess haft tät mailkontakt med honom.Han svarar på mail sena kvällar i tom helger.Han ringde upp mig kväll också, bara för att höra hur det var och hur mina funderingar kring implantat gick .Hoppas att resultatet även blir bra.Han har bara varit toppenbra hittills .
Gilla

loopi

Kvinna ·

13 maj, 2012

bubblan02: Precis som med mig då. Tycker det är jätte bra med läkare som verkligen tar sig tid för sina patienter. Mailkontakt har vi också haft och det har verkligen vart super!

Gilla

Vickan

Kvinna ·

13 maj, 2012

Idag fyller tuttarna 4 dagar! Jag börjar ha mindre ont o kan sova bättre på nätterna nu. Fick duscha i går o det känndes uunderbart! Är så nöjd med storleken o placeringen, hoppas de hänger till sig lite bara. De är som tennisbollar nu nästan ;) Håller tummar o tår för att slippa komplikationer nu bara!!

När kan man börja sova på sidan? Vad säger era kirurger?? Ska på återbesök i veckan ska kolla det då...

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

13 maj, 2012

Jag frågade min kirurg om hur det var med att sova på sidan när jag åkte hem efter op, och han sa att det inte var några problem. Har ändå inte vågat göra det än utan sover halvsittandes i soffan...

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Har ett irriterande bekymmer. Att ta mig från Göteborg till Strömstad på ett bekvämt och störningsfritt sätt.

Hade önskat att jag hade operationstid på morgonen så hade jag kunnat bo på hotell och haft en lugn och skön natt... men tyvärr har jag en tid på kvällen. 😕

Det verkar som om alla tänkbara kommunikationer har lagts ned. Jag vill minnas att det tidigare har funnits en strömstadsexpressen och ett tåg samt att man även kunnat åka med Swebus Express. Ingen av dessa alternativ finns kvar.

Allt som återstår är ett tåg via Trollhättan där jag har sex minuters marginal till en buss som bara går en gång. Med tanke på hur illa tågen går på västkusten så känns inte det som ett bra alternativ. Detta innebär också att jag kommer till Strömstad 2,5 timmar före utsatt operationstid. Vad gör man då? Man vill ju kanske helst inte hänga i offentliga miljöer och pådra sig alla möjliga baciller, ren och fin skall man ju vara.

Jag har ju förvisso egen bil men jag vill ju inte köra hem efter operationen (även om jag kommer att övernatta). Maken kommer ju och hämtar mig på tisdagen och han kunde väl förvisso köra också men vår lille minsting han är inte så förtjust i att åka bil och det blir ofta ett väldans liv så det känns inte som ett bra alternativ.

Någon som har pejl på kommunikationerna Göteborg Strömstad?

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

13 maj, 2012

Mullemulle skrev:

Sweedie: Jag har anatomiska mentor, 280 cc,MP.

Fast jag skulle inte varit så kaxig, imorse kom jag knappt ur soffan för det högg till så i vänster bröst så jag vågade inte resa mig... Stretchade armen en stund och tillslut så släppte det så jag vågade resa mig. Tog sedan två alvedon för säkerhets skull,och nu känns det bra igen.

Uh oh! Nu vart jag precis jättenervös igen 🙂

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

13 maj, 2012

varfor... Nej ingen koll. Men kan Du inte höra med kliniken om det inte är okej att Du kommer dit tidigare? Då är Du i alla fall i en bra miljö, och kanske kan sitta/ligga och lyssna på lite musik eller läsa medan Du väntar?
Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Tack Sweedie. Jag tror jag kollar upp detta. Jag förväntar mig att höra av kliniken denna veckan ändå för att få mina "instruktioner".

Tänkte annars att om jag beställer hela resan via SJ och tåget är försenat och jag missar min anslutning så tror jag att det finns möjlighet för mig att få "tågtaxi" den sträckan - jag skall kolla upp detta också.

Jag har liksom en irriterande oro över att något skall inträffa vilket gör att hela operationen ställs in... 👎

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Ja nu är det inga många timmar kvar till min operation!! Spännande att se vilken storlek det blir till slut. Känns helt overkligt att jag snart ska ha två lika stora bröst o slippa ha massa ilägg i ena bh-kupan, få större och mycket finare också, men kan inte se det framför mig :-) Blir nog inte mycket sömn inatt, brukar vara orolig att försova mig när jag har något viktigt jag ska till. Tror jag har ung B-kupa idag, vad tror ni om 445 eller 520 cc?? Åsikter mottages tacksamt! 🙂

Gilla

Sweedie

Kvinna ·

13 maj, 2012

Förstår hur Du känner. Jag HAR morgontid och ska sova på hotell som tur är. Ser däremot inte fram emot bilresan hem från Helsingborg till Stockholm på tisdagen. Men jag har upplevt dagar tidigare då man bara ville dö.... eller bara överleva... hur var det nu igen *fniss*. Normalt har dessa uppstått i samband med "lätt" överdriven alkoholkonsumtion kvällen innan 💋Så - jag överlever nog en sån dag till om det skulle vara så 😀

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem