Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

smålandstös

Kvinna ·

16 maj, 2012

Sibylla skrev:

Opererades igår och ligger hemma på soffan och käkar praliner idag! Har en lätt feberkänning som oroar mig. Har ringt kliniken och de ska ringa tillbaka. Tycker att jag har haft tillräckligt med komplikationer och hoppas på att detta är sista operationen någonsin.

Det är säkert ingen fara, det är vanligt med postop-feber.

Jag hade feber i fyra dagar uppemot 38,4 men sen försvann den. Men om man får upp emot 39grader och den inte ger med sig kan det vara tecken på infektion.

Gilla

Vickan

Kvinna ·

16 maj, 2012

Hej på er alla maj tjejer!

Hoppas ni mår bra! Mina nya boobs fyller en vecka idag och jag börjar må bättre och kan börja glädjas åt dom, även om jag inte hunnit vänja mig riktigt med att ha bröst ;) Även om jag synar dom hur mkt som helst o nojjar över rippling heela tiden.

Kollar på skönhetsbubblan NU då jag var så nojjig innan. Tycker o tänker. Det är verkligen inte svart eller vitt. Försöker vänja mig vid tanken att jag faktiskt har gjort ett ganska stort ingrepp. Och bli vän med den tanken. Inte helt lätt det heller. Bävar för alla frågor från folk som kommer framöver. Orka debattera! Nej, det vill jag inte. Skulle önska typ ett standardsvar. :) Tips?

Hoppas ni mår bra allihop! / V

Gilla

Sibylla

Man ·

16 maj, 2012

Har pratat med min läkare och han undrade om jag ville åka in för att bli undersökt men det sa jag att jag inte behöver. Han skrev däremot ut antibiotika med tanke på mina tidigare komplikationer men han sa att det vanligtvis inte behövs utan är normalt med lite feber de första dagarna. Mår lite bättre nu på em trots att jag inte börjat med antibiotikan. :)

Gilla

Mzie

Kvinna ·

16 maj, 2012

Berättade för svärmor iförrgår, det gick bra! Hon var mer förstående än vad jag vågade hoppas på. Och NU ÄR DET GJORT!!!

Kom precis hem från kliniken, har övernattat på Citadell o min kille var där hon stötte mig hela tiden, han har vart helt fantastisk o alla sjuksystrar o Johan såklart! :) Resultatet blev heltamazing!!! :) Jag lägger ut bilder på mina nyopereade snart, så får du se!

Lycka till idag för idag är DIN DAG!!!! :D @->>--

Gilla

Boobiesmaj

Kvinna ·

16 maj, 2012

Sibylla skrev:

Har pratat med min läkare och han undrade om jag ville åka in för att bli undersökt men det sa jag att jag inte behöver. Han skrev däremot ut antibiotika med tanke på mina tidigare komplikationer men han sa att det vanligtvis inte behövs utan är normalt med lite feber de första dagarna. Mår lite bättre nu på em trots att jag inte börjat med antibiotikan. :)

Jag opererades den 9/5 och hade förhöjd temp i 2 dagar men den försvann så det är nog inget att oroa sig för. Men om det stiger uppåt 39-40 gr med värk och svullnad i något av brösten då är det nog bäst att kontakta sin klinik. Lycka till !!!!
Gilla

Mzie

Kvinna ·

16 maj, 2012

Miss.B skrev:

Hallå alla tjejer!

Jag ska opa mig Hos Johan Nordqvist 22 maj 07.30...jättenervös😕

Jag ska både göra en bröstförstoring (Allergan, 485 cc, bakom, medium) samt fettsugning av låren!!!

Lycka till alla tjejer!

Varma hälsningar,

Miss.B

Johan är jätte bra! :) Opererades igår av honom o jag kan varmt känna att han är en bra människa o han gjort ett toppenjobb på mig! De ser jätte fina ut för att vara första dagen o jag bara hoppas på att slutresutatet blir detsamma :D

Lycka till! Det var trevligt att va på Citadell underbar personal, trevlig miljö o underbar utsikt över vattnet :)

Gilla

Pixi

Kvinna ·

16 maj, 2012

La till mig själv oxå! Inte långt kvar nu = ) Många som skulle operera sig den 21/5! Lycka till tjejer!!

Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
14 Gatina, Improva, Magnus Hober, byte av gamla implantat, nu Allergan Anatomiska MX445 cc eller MX 520cc, delvis bakombestäms under op. Storlek ändrad från 410/445 cc.
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda
16 anon78 - Läkarhuset - Marianne Beausang-Linder - 200cc/275cc anatomiska implantat, framför (Allergan 410 MM, troligtvis coh 3)
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Maj2012. Dr Karl Bremer. Art Clinic. Ut 240 runda in 390 anatomiska? Framför.
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
21 Sweedie, Dr Gerlee, Mentor 300cc bakom
21 Sara_Honey, Johan Nordquist Citadellkliniken.se, Mentor 445/485 MP. Bakom+Lyft.
21Pixi, Tuve Mårtenson, Citadell 380mp framför

22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln

22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
22 Elfangel -Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring och ev lyft. Funderar på 400cc bakom, har dock inte bestämt mig ännu :)
24 Boobboob - Proforma clinic Örjan gribbe. Förstoring mentor runda hp 425 eller 450 cc bakom muskeln
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.

Gilla

Pixi

Kvinna ·

16 maj, 2012

Hej Miss.B! Lycka till den 22/5! Min tur dagen innan =)

Så det blev ingen av oss som gör som Cosmo tyckte ;)  Diskuterade ju våra möten med honom i en annan tråd, tror till och med vi var där samma dag och han sa nästan exakt samma till oss!

Jag kör på Tuve och tror det kommer bli jätte bra utan lyft! Visst dom blir inge gjutna snygga Cosmo bröst, men känner mig helt okey med det! Ska du lägga bakom hos Johan?

Gilla

Sibylla

Man ·

16 maj, 2012

Kopiera hela inlägget inklusive detta och lägg till dig själv i kronologisk ordning
1 LittleMom. Tuve Mårtensson, Citadellkliniken. Perthese 440cc High, bakom
2 Brunett87. Örjan Gribbe, Proforma Clinic. Lutar åt Mentor 375cc mp+ delvis bakom samt vårtgårdslyft ev ankarlyft på ett bröst.
3 Starlet. Jörg Bohn Citadellkliniken. lyft? + inlägg kanske 350cc
7 Casiopeia. Dr Peter Cosmo. Citadellkliniken. 375cc Mp+ släta, bakom muskeln
7 Miha. Dr Anders Nilsson. Polarkliniken. 350cc,400cc fortfarande inte bestämt mig om ja ska ta anatomiska hp eller runda.
8 Vickan. 320 el. 360cc, MF Anatomiska Allergan. Framför muskeln.
9 Mullemulle Proforma Clinic, Örjan Gribbe, 280 cc 12 cm, eller 315 cc 12,5 cm, beslutar på op-dagen. Anatomiska Mentor MP, bakom
9 Kicki79 Carlanderska Dr Tarnow 260ccMP ut 350ccHP in + ankarlyft Subglanulär
9 Boobiesmaj Addoc Hospital Dr Lars Bölander Mentor, runda, släta HIGH PROFILE 375cc eller 400cc
10 Encisen Läkarhuset Uppsala. 400 HP. runda. delvis bakom. coh 2 :)
10 bus, proforma, Örjan Gribbe, ut PIP in Mentor 400cc HP tror jag :)
14 Gatina, Improva, Magnus Hober, byte av gamla implantat, nu Allergan Anatomiska MX445 cc eller MX 520cc, delvis bakombestäms under op. Storlek ändrad från 410/445 cc.
15 Himmel, Carlanderska Dr Clas Lossing ,450 cc 500 cc HP, runda, delvis bakom.
15. Mzie Citadellkliniken - Johan Nordquist- 450cc HP runda bakom muskeln
15. Miss_Twisted, Proforma Calle. 550 HP. Runda, texturerade, Framför. Coh 2
15 Lovely Lily Leif Gylbert, Sophiahemmet. 250cc, text mp mentor, delvis bakom coh?
15 Frida_star, Dr.Lossing, Carlanderska, 700cc HP eller 750cc HP, runda, textuerade, bakom.
15 Sharon, Proforma Gribbe lyft och påfyllning 400cc m+ runda

15 Sibylla, Art Clinic, Pelle Sahlin, korr. av kapsel 330 cc PIP High Profile ut - 275 Mentor Round Moderate Plus Profile in framför muskeln
16 anon78 - Läkarhuset - Marianne Beausang-Linder - 200cc/275cc anatomiska implantat, framför (Allergan 410 MM, troligtvis coh 3)
21 Opticruise, Dr Michael Olenius. Proforma. 500cc, framför muskeln
21 varfor, Dr Bo Cederqvist, Clinic Strömstad.anatomiska, 300-350 ml, framför
21 Maj2012. Dr Karl Bremer. Art Clinic. Ut 240 runda in 390 anatomiska? Framför.
21 Emime, Peter Cosmo. Citadell.com 320 runda bakom
21 Sweedie, Dr Gerlee, Mentor 300cc bakom
21 Sara_Honey, Johan Nordquist Citadellkliniken.se, Mentor 445/485 MP. Bakom+Lyft.
21Pixi, Tuve Mårtenson, Citadell 380mp framför

22 soffe hermelinen luleå 375 cc bakom muskeln

22 Roos - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring 400cc bakom muskeln :)
22 Elfangel -Proforma Clinic - Örjan Gribbe - Förstoring och ev lyft. Funderar på 400cc bakom, har dock inte bestämt mig ännu :)
24 Boobboob - Proforma clinic Örjan gribbe. Förstoring mentor runda hp 425 eller 450 cc bakom muskeln
25 Dlokz - Plastikkirurgi i Blekinge AB, 325cc Mentor HP bakom muskeln :)
25 Micka- plastikakaddemin linköping addoc hospital, bröstförstoring 375-425cc
28 Donnan Proformaclinic Dr Calle Gustafson 350cc HP runda coh1 :)
30 Boobie88 - Proforma Clinic - Örjan Gribbe - ankarlyft+förstoring - Mentor HP 600cc
31 LipziL - Proforma clinic - Örjan Gribbe - flytta fram och gå upp till Allergans släta soft touch 610cc uhp.

Gilla

Chip

Kvinna ·

16 maj, 2012

Jag betalade in pengarna till Proforma idag och ska opereras nästa vecka! Nervositeten börjar komma och har slagit till extremt nu! 400cc framför placering, kommer jag att få hängiga bröst?! :O

Gilla

kicki79

Kvinna ·

16 maj, 2012

Chip skrev:

Jag betalade in pengarna till Proforma idag och ska opereras nästa vecka! Nervositeten börjar komma och har slagit till extremt nu! 400cc framför placering, kommer jag att få hängiga bröst?! :O

Hoppas jag verkligen inte :-) Använd bra stöd bara, som man ska göra. Vårda dem ömt :)

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

16 maj, 2012

1 vecka sedan op idag. Provade att köra bil för första gången, trodde det skulle gå bättre än vad det gjorde då jag känt mig bra hemma i flera dagar. Men det tog emot att växla och efteråt stack det lite under armarna. Det gick ju, men kändesinte riktigt helt ok. Väntar nog några dagar till...

Börjar bli rastlös över att behöva ta det så lugnt 😕 Behöver motionera, magen säckar ihop mer och mer... Blä!

Hoppas det gått bra för alla er som blivit op:ade i veckan!

Gilla

Anonym användare

16 maj, 2012

Mzie skrev:

Berättade för svärmor iförrgår, det gick bra! Hon var mer förstående än vad jag vågade hoppas på. Och NU ÄR DET GJORT!!!

Kom precis hem från kliniken, har övernattat på Citadell o min kille var där hon stötte mig hela tiden, han har vart helt fantastisk o alla sjuksystrar o Johan såklart! :) Resultatet blev heltamazing!!! :) Jag lägger ut bilder på mina nyopereade snart, så får du se!

Lycka till idag för idag är DIN DAG!!!! :D @->>--

Så skönt! :D Tror de flesta är mer förstående än vad man tror faktiskt. Jag har bara berättat för mamma, trodde hon skulle gå i taket men det gick jättebra!

SÅ KUL! STORT GRATTIS!!! :) fantastiskt att det redan ser så bra ut! Superkul! Åh jag är så avundsjuk på er som får se resultatet på en gång!!! Själv går man med bandage 3-4 dagar =P nervös väntan att få se dem helt klart!

Känns underbart att ha det gjort dock, bara att hoppas att resultatet blev bra trots utgångsläget :) lägg ut bilder när du har tid & ork, ska bli spännande att se :D grattis igen!!! :)

Gilla

Anonym användare

16 maj, 2012

Lovely Lily skrev:
Lycka till idag och ja 250. :)

TACK :D 250 låter ju inte för stort iaf, hoppas svullnaden lägger sig & att du blir supernöjd med resultatet iaf :) man får väl helt enkelt ha lite tålamod, känns grymt svårt dock ;)

Gilla

Anonym användare

16 maj, 2012

boobboob skrev:

07,45 ska jag vara på kliniken. Hur lång tid tar det efter man kommit dit innan man blir opererad :)?

Nu är det väl förmodligen extremt olika mellan olika kliniker, men jag hade tid 07:30 och opererades väl kring 0800, kanske strax efter :) LYCKA TILL!

Gilla

boobboob

Kvinna ·

16 maj, 2012

Ja hoppas jag får komma in snabbt tack så mycket :D

Gilla

boobboob

Kvinna ·

16 maj, 2012

Chip skrev:

Vilken dag ska du opas :D?

Lycka till!

Gilla

Mzie

Kvinna ·

16 maj, 2012

jag lägger in lite bilder nu :) Så gå in på min sida o se 1 dag nya bröst! :)

Gilla

Anonym användare

16 maj, 2012

Så härligt att det har gått bra för alla!!! Själv känner jag ena stunden för att backa ur och nästa stund oroar jag mig för att det skall bli inställt. Puh... Nu är det inte långt kvar - många är vi som skall opereras men jag är nog sist ut eftersom jag skall opereras på kvällen!

Gilla

Presley

Kvinna ·

16 maj, 2012

Någon ler som opereras den 23 maj?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem