Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
volvo242 profilbild

volvo242

Kvinna ·

10 maj, 2012

Jag läste en blogg:fanfitt: på Nattstad och hon har opat sig för några årsedan hos Johan på Citadell o la då in 1700cc.Jag har frågat henne flera ggr om vad hon har för implantat..är lite nyfiken men hon svarar inte.Det går väl knappt att få tag på så stora om man inte har koksalt förstås.men hon har sagt att hon har silikon.Nån som vet vad hon kan tänkas ha.

67

Sortera efter

artgecko

Kvinna ·

13 maj, 2012

jag tror många bloggare skriver som de gör för att provocera och på det sätter få fler läsare.

Det är ett enkelt sätt att tjäna pengar om man nu lyckas få många läsare, men tror många faller för det och läser och stör sig men fortsätter ändå att läsa.

Är själv likadan, när kissie skrev massa konstiga saker och photoshoppa sig själv till ett levande sklett kunde jag inte låta bli. Men sedan tänkte jag hur mycket dom tjänar på reklamen och att folk går in och läser och tänkte att - nej, det vill jag inte stödja, så jag slutade gå in på hennes blogg.

från vad jag märkt är det många bloggare som på det sättet får läsare, har ju uppenbarligen inget vettigt att skriva om...

blondinbella började väl också så, men har vuxit ifrån det nu verkar det som iaf.

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Ja gagge, jag håller verkligen med dig, förstår mig inte på dessa "vetabästmänniskor", skrev ju om detta, varför skrämma andra, de är ju precis som du säger patienter o inte läkare! Man kan ju dela med sig av sina egna erfarenheter utan att försöka tvinga på andra vad de ska göra! Bra att vi är fler nu som balanserar upp den här tråden med även positiva erfarenheter av bakom. Som för dig är det mitt personliga val, säger inte åt någon annan att göra samma sak!

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

det finns en tjej som har försökt att få mig att lägga implantatet framför men jag e 100 % inställd på att lägga bakom.. Det har jag varit inne på ända sen jag började kolla på bröstförstoringar för 4 år sen...

Alla har vi olika utgångspunkter och erfarenheter och det e bra att det finns erfarenheter av båda placeringar =) Finns så många som inte vet helt säkert vilket som är bäst även om kirurgen vet vad som är bäst för just den patienten...

Jag följer faktiskt inga bloggar... Speciellt inte bloggar som e till för att provocera folk.. För mig är detett ? varför man vill göra en sån sak... Vissa framstår som nötter och "guldfiskar" Men det e väl det desto mer de sticker ut desto mer läsare eller tittare på videobloggarna får dem.. Och i visa fall tjänar de ganska bra med pengar på det...

Men sen finns det bra bloggar med =)

Gilla

Juli11

Man ·

13 maj, 2012

Gatina skrev:

Ja gagge, jag håller verkligen med dig, förstår mig inte på dessa "vetabästmänniskor", skrev ju om detta, varför skrämma andra, de är ju precis som du säger patienter o inte läkare! Man kan ju dela med sig av sina egna erfarenheter utan att försöka tvinga på andra vad de ska göra! Bra att vi är fler nu som balanserar upp den här tråden med även positiva erfarenheter av bakom. Som för dig är det mitt personliga val, säger inte åt någon annan att göra samma sak!

Så är det ju men samtidigt måste man ju vara medveten vad olika ingrepp faktiskt innebär. Tål man inte att höra att man faktiskt skär i en muskel kanske man inte är redo för en operation. Alla kirurgiska ingrepp medför ju risker och man måste alltid vara medveten om riskerna med det man tar sig för. Sen kan ju ingen säga att du KOMMER att få ditten eller datten. Det vet ingen någonting om. Men tyvärr ser man en del exempel här inne som ångrar sina placeringar (både framför och bakom) för att de inte var ordentligt pålästa. Hade jag varit bättre påläst hade jag kanske sluppit göra ett till op. (hade dock ingen direkt komplikation utom rippling)

Läs på, gå på konsultation, kolla dina egna förutsättningar, fundera på ev komplikationer (vad du kan leva med om de uppstår) och gå efter din magkänsla är mitt råd. Oavsett placering :-)

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

ja det finns ju alltid risker med operartioner... Jag höll på att förlora känseln i min stortå bara för att läkarne på vårdcentralen opererade min fot när jag hade fått glassplitter i den... dessutom så tog han inte ut allt glas och "glömde kvar" bommulsbitan han hade använt.. Och han sydde inte heller igen såret vilket jag tyckte lät korkat men han sa att det va rutin...

Jag fick då gå till en kirurg på sjukhuset för att få bort all ärrvävnad och även allt glas som fanns kvar och bumullen efter slarvet från första läkaren... Men du msom jag va så lät jag läkaren på vårdcentralen operea så det va min egna dumhet.. Jag trodde itne atthan skulle snitta ca 2 cm ner i foten på mig.. Men enligt kirurgen på sjukhuset va han ca 3 mm från att kapa bort kopplingen till min stortå... Så jag hade tid..

Men jag råder inte folk att INTE plocka ut glasbitar de får i foten tvärt om =) Jag hade apont innan jag fick bort bitarna =) Dock värre efter första operationen men det är en annan sak =) Däremot så kan jag berätta vad JAG hade varit med om...

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

13 maj, 2012

Förstår inte riktigt vad bakom/framför frågan kom in i den här tråden??🤭Haha gud va duktiga vi är på att hålla oss till saken tjejer..Jag kan bara dela med mig av mina erfarenheter av min operation(eller hänvisa till andra tjejer härpå forumet)och bara för att jag fick en rad komplikationer, betyder ju inte det att jag menar att alla kommer få det med samma placering som mig.

Det viktiga för mig är att tala om VAD SOM KAN HÄNDA NÄR MAN FÅR KOMPLIKATIONER. och hur det är att leva med återkommandesmärta.Det gör jag inte för att vara dum mot någon, utan för att jag vill såklart inte att detta skit jag råkat ut för ska drabba någon annan.. Alltså 100% omtanke.

Men bara för att jagfått komplikationer ,betyder det inte att jag menar att alla fårkomplikationer och att alla måste välja framförplacering. ABSOLUT INTE! För jag är helt övertygad om att är det en sak vi alla är överrens om här inne så är det att EN placering passar inte alla!

Ska ju byta placering om1 vecka och det är ju så att får jag komplikationer med den andra placeringen och detkommer jag självklart skriva om. Fför mig handlar det inte om vilken placering jag valt ,utan att jag vill dela med mig av det som gick snett för mig.. och hur jag ev.kunnat förhindra det/kan göra något åt det idag.. Saker man ofta inte tänker på innan en operation för har man gått med ingenting/ett par lovvikavantar så är man ju så glad över att bara få bröst, jag tänkte i af inte längre ,och genom att dela med mig kanske jag kan få andra att tänka till bättre än jag själv gjorde innan,förhoppningsvis..

Ni tjejer som tar illa upp i debatten, lovar att ingen är ute efter att mena något illa.Utan man vill bara dela med sig..Framföra sin syn på saken..Sina erfarenheter

Men är svårt att diskutera i textform ibland och det kan lätt bli missuppfattningar.Men de viktiga är att vi respekterar varann och tänker på hur vi formulerar oss!och att de flesta inte har någon illa mening med de dom skriver TACK NI GOAPOF_TJEJER FÖR ATT NI FINNS!

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Min första op hade jag framför, blev katastrofalt, op om mig kort tid efter och la helt bakom och där har de suttit i över 20 år, nu när det är dags att byta ut dem så är inte framför något alternativ för just mig. Nu delvis bakom, helt säker på mitt och min läkares val av det.

Gilla

Anonym användare

13 maj, 2012

Sant opticruise, ser att jag skrivit ett par inlägg i fel tråd... de sista skulle ju naturligtvis vara i "ni med bakombröst"... Misstag av mig!
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

Alla reagerar ju olika vid en operation.. Jag opereras om en månad och jag har inte en aning om hur min kropp kommer att reagera.. EMn jag hoppas att allt går "smärtfritt" =) Utan olika komplikationer. Men det får ju famtiden visa =) Vissa har ju tom reagerat jätte kraftigt på olika implantat och därför inte kan genomgå en bröstoperation... Men jag tycker att det e jätte bra att de som har erfarenheter av komplikationer delar med sig av dem =) Desto mer man vet om komplikationer desto gladare blir man om man inte får det =) Och man blir också väl medveten om att dessa komlikationerna finns =) Oavsett om det handlar om komplikationer vid brösten eller oanade komplikationer pga medicinen =)

Allt är ju guldvärt att veta =)

Gilla

Juli11

Man ·

13 maj, 2012

Haha, ja så är det ju här. Att man gärna ramlar in i andra diskussioner än vad som var tänkt. Sorry! Åter till TS så tror jag nog att ett par implantat som är 1700 cc är specialbeställda och dyrare. Det var väl ngn här inne som ville ha 1200 cc och dessa skulle kosta 30000 att tillverka? Rätta mig om jag har fel.
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

13 maj, 2012

Juli11 skrev:
Haha, ja så är det ju här. Att man gärna ramlar in i andra diskussioner än vad som var tänkt. Sorry! Åter till TS så tror jag nog att ett par implantat som är 1700 cc är specialbeställda och dyrare. Det var väl ngn här inne som ville ha 1200 cc och dessa skulle kosta 30000 att tillverka? Rätta mig om jag har fel.

30.000 + moms skulle hon få betalaför endast implantaten.. Sen tillkommer operationskostnaden.. Denna tjej skulle göra sina på KKAB. 1500cc varsizen 😛

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

Fy satans va dyrt!! Jag hade då lagt pengarna på något annat =) MEn sen e jag inte ute efer boffa boffa bröst heller =) Men alla e vi olika och alla strävar vi efter olika saker =) Men iof en "vanlig" bröstförstoring e inte heller gratis =) Man kan göra mkt med 42 000 =) Men 30 000 + moms + operationskostnad det blir ju bra mkt mer =)

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

Opticruise: Är den tjejen medlem på POF?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

13 maj, 2012

Trollmamma skrev:
Opticruise: Är den tjejen medlem på POF?
Japp Linden87 är hennes nick..

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

Intressant att många väljer att lägga in så mkt =) Kanske blir nya trenden sen ;)
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

13 maj, 2012

Trollmamma skrev:
Intressant att många väljer att lägga in så mkt =) Kanske blir nya trenden sen ;)
   Fast nu är ju trenden den motsatta,¨många hollywood kändisar ta ut sina implantat istället ..  För de kommer inte i size 0 kläderna :P

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 maj, 2012

Sant ja det kan bli lite jobbigt men jätte bröst och försöka komma i en tröja som e 30/32 =) Men det e iof en trend jag aldrig kommer att kunna förstå mig på =)
Gilla

Essy

Kvinna ·

16 maj, 2012

Låt tjejen ha vad hon vill, om det så är 170cc eller 1700cc. Huvudsaken är att hon är nöjd med sig själv och trivs med sin kropp.
Det är väl därför vi här ska/har opererat oss? För att vi vill rätta till dom efter ammning, cancer eller somi mitt fall. Missnöjd med storlek och form.

Men jag håller med om att det är MYCKET tråkigt när man får mail från andra där dom mer eller mindre idiotförklarar en för att jag bestämt mig för att lägga bakom och ska lägga in över 500 för jag ska vara beredd på att jag kommer att få problem med både dubbelbröst, rippling och få problem med bröstmuskeln.
Inte så kul att läsa när man betalat en räkning på 57 000 kronor och är nervös som tusan och är orolig inför operationen...

Till er andra, ni är grymt stöd till alla oss nya här. Så tacksam över att jag har hittat hit till er :)

Gilla

volvo242

Kvinna ·

26 maj, 2012

Nu flickor vet jag vad hon har.Var hos Johan på Citadell i Torsdags på konsultation och passade då på att fråga och det var dom största som han lagt in och hon har "PIP" implantat.Tack alla ni som svarat i min tråd...så roligt med respons =)

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

26 maj, 2012

Då vet vi ju varför dom ska ut! Vad hon än säger anledningen är!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem