Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

loopi

Kvinna ·

21 maj, 2012

Lycka till alla! :)

Gilla

Anonym användare

21 maj, 2012

Lycka till idag! Hoppas allt går bra och att ni får så fina bröst som ni önskar! 👍

Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

21 maj, 2012

12 dagar efter op idag. Körde bil och lämnade barnen på dagis utan problem. Är lite orolig att jag gör för mycket egentligen, blir ju att man gång på gång lyfter något, eller tar i lite, rensade i landet en stund men kom på att man tar ju i när man drar upp ogräs, kanske inte är så bra... Eller? Gör ju inte ont efteråt... Så svårt att behöva ta det lugnt när det känns bra. Sen tänkte jag att jag solar istället men då kom det getingar och jag sprang uppför trappan in i huset några gånger tills jag kom på att man inte ska springa och allrahelst kanske inte i trappor då... Suck, nu sitter jag inne. Åker och handlar istället, men jag får ju inte bära så mkt .......😕

Ha en bra dag allihop och massor med lycka till alla ni som ska op:as idag!!

Gilla

Pixi

Kvinna ·

21 maj, 2012

Hoppas det har gått bra för alla er andra 21:or! Här känns det jätte bra en så länge :) Har dock inte sätt dom ön dom min bh inte är uppklippt. Spännande!!
Gilla

Emime

Kvinna ·

21 maj, 2012

Här går det oxå bra.. Ont gör ju men annars är det ok:) 320 cc blev det till slut och det ser bra ut:)))
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

21 maj, 2012

Har äntligen piggnat till.. Hoppas det gått bra för er andra med.. ;)
Gilla

Emime

Kvinna ·

21 maj, 2012

När var din op Pixi?
Gilla

Maj2012

Man ·

21 maj, 2012

Hej! Hemma igen. Allt gick förvånansvärt bra! Har ont men hoppas få sova inatt, det var inte så mkt sömn natten till idag. Läk upptäckte dock ett liiiiitet hål i det gamla implantatet samt att det läckt, men han fick bort allt iaf.
Gilla

Pixi

Kvinna ·

21 maj, 2012

Det vart tidigare än ja trott, gick snabbt efter jag väl kommit hit. Tror det var mellan 12-13. Du då Emime? Mår du fortfarande bra? Hörde att det var några tjejer som mådde riktigt illa här :(
Gilla

Elfangel

Kvinna ·

22 maj, 2012

Nu är det bara ett par timmar kvar tills det är min tur! Ska vara på Proforma klockan 07.45 och jag är verkligen supernervös... Är fortfarande osäker på storleken men eftersom min bröstbredd är så stor + att mina bröst är så olika stora så kunde jag inte välja det jag hade tänkt från början. Det blir 450/400cc hög profil för mig. Är livrädd att det blir för stort men man vänjer sig förhoppningsvis i så fall :p För mycket tankar nu... Herreguuud jag borde ju sovit för länge sen! Godnatt tjejer och ett stort lycka till, till alla andra 22or där ute <3
Gilla

Anonym användare

22 maj, 2012

Hej! Kul att det har gått bra för er andra också. Jag mådde lite kymigt direkt efter op men fick läkemedel mot det. Sedan dess har jag mått som en princessa. Vet inte vad jag får mot eventuell smärta men hittils här jag varit i princip smärtfri. Har ingen aning om hur det ser ut men det finns nåt där under bh'n.
Gilla

Maj2012

Man ·

22 maj, 2012

Första natten m nya boobsen! En natt från helvetet kan ja säga. Ont och smärtlindringen har inte hjälpt :( hur har det gått för er andra? Hur lång tid tills den värsta smärtan gett med sig?
Gilla

encisen

Kvinna ·

22 maj, 2012

Mullemulle:
Jag har precis samma tankar som dig, jag höll också på i landet igår rensade o planterade, måste bära min 10 månaders i o ur säng/vagn mm...det gör inte heller ont..kan kännas som lite träningsvärk ibland men annars känns det inte.
Är också rädd för att man tar i för mkt fast man inte känner av det...vart går viktgränsen nästan 2 veckor efter op ?
Ska köra o lämna på dagis imorgon första gången ska bli spännande. :)

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

22 maj, 2012

Maj2012 skrev:
Första natten m nya boobsen! En natt från helvetet kan ja säga. Ont och smärtlindringen har inte hjälpt :( hur har det gått för er andra? Hur lång tid tills den värsta smärtan gett med sig?
Men fy va det lät jobbigt:-( jag har sovit toppenbra. Vakna till och var superpigg bara då jag sov så mkt igår..Enda gången det smärtar är precis när jag ställer mig upp och känner betongklumparna.. ;-) Storleken blev klockren och att flytta fram är det bästa jag gjort. Kände direkt att det känns annorlunda och den befriande känslan när muskeln nu äntligen får vara ifred..
Gilla

Emime

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag vaknade första gången vid 12.20 efter min op! Japp jag mådde illa men fick medicin i tid så jag slapp att spy:) Hörde oxå att det var någon som spydde rejält:/ Tänkte på dig men det var ju tur att det inte var du:) Tror att det var värmen som ställde till det!
Gilla

Elfangel

Kvinna ·

22 maj, 2012

Nu har Örjan precis varit inne och ritat på mig. Om ca 45min så är det min tur!! :D
Gilla

soffe

Kvinna ·

22 maj, 2012

hej alla !!

i dag är de min tur :)

å jisses så nervös jag är, ska strax duscha med duscutan och sen bege mig till kliniken.

om några timmar har jag fått tuttar :))

Gilla

Anonym användare

22 maj, 2012

Lycka till! Har sett mina nya tittar nu. Svullna och står rakt ut men det ser ut att bli bra.
Gilla

Emime

Kvinna ·

22 maj, 2012

Vad skönt att du mår bra opticruise!! Hoppas att du får ett bra resultat denna gång! Kram på dig:) Varfor: mina står oxå ut men tyngdlagen gör ju sitt sen! Lycka till ni som opas idag!! Det kommer gå jättebra:!
Gilla

Pixi

Kvinna ·

22 maj, 2012

Jag hade svårt att sova och mådde illa i natt och nu imorse har jag varit yr ochbillamående, men igår mådde ja prima hela dagen och kvällen. Har äntligen fått se dom och som det känns nu är jag super nöjd :) :) Lycka till idag alla 22:or!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem